Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
kutyafitty
Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08 |
Elküldve: 2008.12.03 12:26 |
|
|
Nagytalpú!Kipróbáltam a cimbi gépét ,sajna az övé 125 ös.Vagy én vagy ő félreértett valamit(a gépeink eltérő köbcentijét nem tisztáztuk,ha jól emlékszem!?),ezért neki bejött a 17 fogú első lánckerék 39 fogú hátsóval,de a mi 150 esmocink már gyárilag 17 fogú elöl.,nálunk az általad említett hátsó csökkentés lehet megoldható)én 15 re emlékeztem elöl 41 re hátúl ezért is lelkesedtem be ,de megnéztem nekem 17 fogas elöl 41 hátúl.. Egyébként ezzel az összeállítással meglepően jól megy a 125 ös is igazán nem éreztem sok különbséget.Ezzel az áttétellel valszeg az utasszállítás nehézkes lehet,a kisseb köbcenti kisseb forgatónyomatéka.De ő nem szokott vinni senkit.Ma nézegettem az M&D motor/bikeparts.hu/ honlapját a honda cg 125 51 -15001-36 cikkszámu 36 fogasa lehet jó megoldás,/teljesen méretazonos a felfogatás/ kb 15 % os emelkedést hozhat/azonos sebesség kb 700-750 fordulattal alacsonyabban érhető el./ a mostani áttéle 2,41:1 helyett 2,11:1 lenne, az nem kis áttétel modositás.Mondjuk mielőtt rendelek,kéne tudni a váltó áttételeket,nehogy aztán az elindulás legyen nehézkes.
Szerkesztette: kutyafitty - 2008.12.04 05:12 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
kutyafitty
Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08 |
Elküldve: 2008.12.15 13:49 |
|
|
Nagytalpú!Megcsináltam a mocim ,áttételmódosítását!!Elől meghagytam a 17 fogú lánckereket ,hátra a- bikeparts .hu- ról rendeltem 2800ft körül,egy 36 fogas lánckereket/Honda cg 125/ hát mit mondjak, elélveztem.Annyira jó lett,mintha nem is az én mocim lenne hanem egy -igazi motor-!!!!! 5600 fordulatnál megy könnyedén 80 at-/60 at 4200-4300 al!!!/. Eddig szinte nem is mentem 70 fölött mert szétpörgött,nyolcvannal nem is volt szívem menni vele.Annyira jól mocizható 3600-és 5000 között,hogy el sem hittem.Nyomtékos ,könnyedén megy hetvenet. Gondold el hogy észrevétlenül "belecsúszok "a 80 van ba, amit eddig nem is használtam.(de gondolom te is így vagy vele)Teljesen a vibráció alatti fordulatszámtartományokban megy.Azt hiszem így a blokk kigumizását is hanyagolom!Állati jó, nem is értem ,hogy a kinaiak mia f.sznak használják ezt a szétpörgök-szétforgok- áttételt.Váltani kell kicsit sűrübben,(nem úgy mint eddig) és elindulásnál egy lehelletnyi kuplunggal több kell.Ennél nagyobb módosítást szerintem nem szivesen vinne ,de ez pont az arany középút.A lánc egyenlőre az erdeti .pont kikoppan a végén a kerék,két szemmel kissebb kell .Néztem a bikepartsnál azt is 3000körül van német lánc. Hihetetlenül rendesek egyik nap délben rendeltem másnap reggel a lakásomon volt a cucc, 1200 ft költséggel,(ha nincs raktáron 72 orán belül hoznak németből).Nagytalpú!javaslom csináld meg te is, én most hihetetlenül boldog vagyok, mintha egy új mocim lenne(pedig már mocivételen gondolkodtam annyira gyülöltem ezt a vibrálást,persze csak álmomban ,mert csóró vagyok))-és most vége a vibrátornak ,annyi!!:-)))).Ma 40 kilcsit mentem vele,hát majd lefagytam, szegény moci is fázott , 70-80 as utazóval csak 45-50 fokos volt a motorolaj,az is csak mikor hazaértem.Ennél többet a hagyományos -bőrjakó,sál, nyitott sisak-nem bírnék:-))))
Szerkesztette: kutyafitty - 2008.12.15 20:39 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
Nagytalpu
Hozzászólások: 156
Lakóhely: Nincs :)
Regisztrált: 28.05.08 |
Elküldve: 2008.12.16 09:59 |
|
|
Kutyafitty!!
Köszi az infókat! Jól hangzik amit írtál!! Ha lesz még gurulási tapasztalatod ( hegyen-völgyön kategóriás) az új áttételezéssel, írd meg!
Soha ne nézd le mások álmát! |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
kutyafitty
Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08 |
Elküldve: 2009.03.29 06:56 |
|
|
Nagytalpu!Tegnap végre mociztam.
Tegnap kipróbáltam,az áttétel módósított mocim,hosszabb úton,hegyen völgyön-Halásztelek-Bp-Eger-Noszvaj_Mezőkövesd-Bp-Halásztelek.
Hát nagyon bejött.80 utazó végig túlmelegedés nélkül(5-18 c fok között volt a "klima"-stabil 65-75 c fokos(csak hegyek között volt 90c)olajhőmérséklettel,hegyre fel teljesen jól megy,pont a nyomaték csúcs közélében tartható(kb 5000 f/perc utánna gyengül),nagyon jol használható motorfékkel,igy az ott lévő(Noszvaj és környéke)nem semmi,- hosszú emelkedőkkel is példásan megbírkozott.És nem RÁZ!!!,Egerben szálltam le róla ELŐSZŐR!!!!!-ezt ezen az úton eddig kb háromszor tettem volna meg!Én 110 kg vagyok,ha más ennél könnyebb,az eredmény csak jobb lehet(emelkedök megmászása).Csak javasolni tudom minden Sl tulajnak,vágjonbele,nem fog csalódni.A motor sokal jobban terhelhető így,mint szétforgatva.
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.03.29 06:57 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
kutyafitty
Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08 |
Elküldve: 2009.03.29 07:02 |
|
|
Ja és kidobtam a komisz kinai láncot is.A- bikeparts .hu -láncát,az út után nem kellett ujra feszíteni........................................ |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
Nagytalpu
Hozzászólások: 156
Lakóhely: Nincs :)
Regisztrált: 28.05.08 |
Elküldve: 2009.03.31 13:55 |
|
|
Szia Kutyafitty!
Most kezdjem el kidobott pénznek érezni az új láncot és hátsó lánckereket??!!
Nagyon jól hangzik amit írtál, és szerintem ha a nyuszi meg mindenki úgy akarja megreszkírozom majd ezt a beruházást.
Sok örömöt és szép utat az új áttételedhez!!!
Soha ne nézd le mások álmát! |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
kutyafitty
Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08 |
Elküldve: 2009.03.31 18:32 |
|
|
Reménykedtem,megvárod mig ,hosszabb úton is ellenőrzöm,de sajna az időjárás meg a kétlaki meló minden időm elveszi.Szombaton is csak nagy bátorság(na meg ha nem megyek három hétig biztosan nem érek rá!)gyűjtése után indultam útnak.Biztam az időjósokban ,mert jóidőt jósóltak, /na meg nem akartam nyulgerincnek látszani a haverok előtt/de végig kockázatos volt esőileg.Lényeg a lényegben,két mocit csináltam meg az enyémet is beleértve ugyan ezen technológiával,és a másik cimbi -tulaj is áldja az ötletet!Viszont a kinai"kovácsok"pontossága.....-az enyém 58mm középrész átmérővel,a barátámé 60mm középátmérővel van megáldva-ugyan az a kerék,igy neki a honda cg kereket a közepén 2 mm ki kellett esztergálni-.a lyukak meg minden ua.sőt a seger gyűrű is-abbol nincs két méret-a kinai "kovács" kicsit nagyvonalú,-"majd kinyúlik a seger nagyobbra"-mormoghata,hegyes kis bajsza alatt-vagy a kerék agyrészét "kicsit nagyobbra hagyta-"hátha kopik ,legyen miből"-de a lánckerék leszorító alátét az nagyobb értelem szerűen. Abból ezek szerint két méret van,vagy elszaladt a koma szalagról,a "dreháshoz-""-hamar hamar CHIN MIN apó- nagyobbra ,mert ennélkül viszi tovább a gépet a szalag". vagy mit tudom én. Komolyan kiváncs lennék igy hogyan termelünk tömegben.,Na lehet túl pihent az agyam,novella íráshoz/bár úgy látom nem is rossz az írói vénám/. Kiváncs lennék neked 58-as vagy 60-as az agy.(vagy 59-vagy valami más???) A cg 125(honda)kerék /természetesen utángyártott_bikeparts.hu-ról!/58.mm es.Ha megcsinálod,rendelj láncot is. Én ugyan korábban ellene ágáltam,hogy a kinai olcsó meg minden,de itt is olcsó a lánc,és azért nem árt ha nem kell állndóan állitgatni,az esetleges túra közbeni szakadásról nem is beszélve.Na sok sikert Nagytalpu motoros barátom!
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.03.31 19:09 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
kutyafitty
Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08 |
Elküldve: 2009.03.31 18:40 |
|
|
Ja a nem rázban azért, benne van a rugós ülés mennyei boldogsága ,a térdelő kertészeti gumi a lábtartó gumik alatt is plusszban!!DE:.....:
A kertészeti gumit mindenképpen javaslom neked is.Az ülés módosítás nem hoz annyit amibe került.(most már belátom) A barátomé viszont ennélkül is NEM RÁZ!/csak áttétel módosítástól/,Lehet előtte kellett volna átételt módosítanom, és kihagyhattam volna az igen költséges ülés machinációt. Annyit nem hozott az ülés,ami meló volt,mert az áttélel módósitás ezután is szükséges volt,ésaz TÖKÉLETES vibráció gyilkos megoldás lett.Lényeg az áttélel modosítás 70% vibráció "ölés" , az ülés és lábtartó 30% os vibráció "ölés".Kb ez a végső konklúziom.De hát látod a márkakereskedésem megvezettek "nincs lánckerék más méret nei is keressek,én meg elhittem...................
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.03.31 18:59 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
bonus6
Hozzászólások: 50
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 19.04.08 |
Elküldve: 2009.05.05 19:26 |
|
|
Szia kutyafitty.
Szoval a hátso lánckeréknél azt mondod hogy csak a belső átmérővel lehet gond..(58mm) Minden más stimmel? Ha mondjuk stimmel az 58mm is akkor nem kell hozzá más? Mert ha igy van megprobálkozom a cserével én is ...Köszi az infokat |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
kutyafitty
Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08 |
Elküldve: 2009.05.06 06:59 |
|
|
A bikeparts.hu 51-15001-36 cikszámu lánckerék ,úgy jó ahogy írod 58 mm es a belső agyátmérő. Más alkatrész nem kell, a gyári lánchossz,pont a végén feszíthető. |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
bonus6
Hozzászólások: 50
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 19.04.08 |
Elküldve: 2009.05.06 14:41 |
|
|
kutyafitty írta:
A bikeparts.hu 51-15001-36 cikszámu lánckerék ,úgy jó ahogy írod 58 mm es a belső agyátmérő. Más alkatrész nem kell, a gyári lánchossz,pont a végén feszíthető.
Ok .Megnézem..Akkor a csavarok furatai is stimmeltek ezek szerint..
Más Ujitást csináltatok a mocin? Kipufogoval akarok majd valamit kezdeni..
Index vissza jelzőt csináltam,ha érdekel kép majd teszek fel.. |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
bonus6
Hozzászólások: 50
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 19.04.08 |
Elküldve: 2009.05.10 08:48 |
|
|
Sajnálom hogy ilyen kihalt ez az oldal .... |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
bonus6
Hozzászólások: 50
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 19.04.08 |
Elküldve: 2009.05.16 17:46 |
|
|
http://kep.tar.hu/bonus6/50637508/37909280#2 Csak ki probáltam hogyan tudok képet feltenni.. |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
bonus6
Hozzászólások: 50
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 19.04.08 |
Elküldve: 2009.05.17 08:12 |
|
|
zltn írta:
bonus6 írta:
Csak ki probáltam hogyan tudok képet feltenni..
Jók lettek a képek, gratulálok.
Az oldal gondolom azért kihalt, mert probléma mentesek a gépek, meg mindenki úton van.
Háát remélem is hogy azok Én is uton vok de azért benézek néha Jahh a képek, most készültek..Probáltam a GALÉRIÁBA feltenni de nekem bonyolult. Ki az a webmester???
Szerkesztette: bonus6 - 2009.05.17 08:14 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
bonus6
Hozzászólások: 50
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 19.04.08 |
Elküldve: 2009.05.21 18:50 |
|
|
HALI.
Találtam olyan S.L képet a neten ahol az berugokar melletti dekni kerek..Az régebbi fajta vagy máshova gyártott.. Spanyoloknál ilyent kapni... |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
bonus6
Hozzászólások: 50
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 19.04.08 |
Elküldve: 2009.06.09 19:40 |
|
|
Na ismét én irok ,(valakinek kell ide is ..) Az első féknél ahol van a féknyereg,ott van "valami"amin keresztűl áramlik az olaj.. Annak az alja lecsavarhato és egy imbuszkulcsal állithato.. De mi állithato???Választ előre is köszi...
Kutyafitty: Hogy szuperál az áttétel??Sajnos még nem jutottam el a cseréig csak rágodom rajta..
http://www.bonus6.eoldal.hu/fotoalbum/motor/kiwi/16 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
kutyafitty
Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08 |
Elküldve: 2009.06.09 22:00 |
|
|
A helyzet az ,hogy baromi jó lett csak mocizni nincs sok időm:-) |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
bonus6
Hozzászólások: 50
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 19.04.08 |
Elküldve: 2009.06.11 16:20 |
|
|
Állitottam azon a valamin a féknél... Ez valami "fékerőszabályzo"féleség.. Legalábbis ugy vettem észre.
Szerkesztette: bonus6 - 2009.06.11 16:22 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
kutyafitty
Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08 |
Elküldve: 2009.06.25 10:56 |
|
|
bonus 6 ,bocsi csak most olvasom amit írtál.Na az csavar (imbuszfejes)a munkahenger alján, egy állító,amivel a a fék,és ezáltal a kézifékkar fogás pontot lejebb tudod vinni. Értsd:kiskezűek jobban be tudják húzni a fékkart,hogy a húzás elején,még igen kicsi a fékhatás,és a"biztosabb káézfogásnál"kezdődik a fék igazi hatása.Vigyázni kell viszont,kis sebeségnél kipróbálni állítás után-mert annyira ki lehet tekerni,hogy a fékkar,nekiütközik a gázmarkolatnak,és még akkor sincs jó fékhatás.Én annak idején úgy lőttem be,hogy kb "fél úton" már biztosan lassít,és kb 3-5 mm a gázkaron való felütközés előtt,kétszeméllyel is blokkoltatható az első kerék.A blokkolási határt azért muszály elérni,mert azért" tartalék",kell,hogy legyen kopás elmelegedés esetére.
-ja és a külső haranganyát-sapkát-azért jól húz meg,de meg ne szakitsd,ne csak kézzel visszakapasd,mert az ,egyben az állító hernyócsavar kontra anyája is!!!!
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.06.25 17:46 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
bonus6
Hozzászólások: 50
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 19.04.08 |
Elküldve: 2009.06.26 17:41 |
|
|
kutyafitty írta:
bonus 6 ,bocsi csak most olvasom amit írtál.Na az csavar (imbuszfejes)a munkahenger alján, egy állító,amivel a a fék,és ezáltal a kézifékkar fogás pontot lejebb tudod vinni. Értsd:kiskezűek jobban be tudják húzni a fékkart,hogy a húzás elején,még igen kicsi a fékhatás,és a"biztosabb káézfogásnál"kezdődik a fék igazi hatása.Vigyázni kell viszont,kis sebeségnél kipróbálni állítás után-mert annyira ki lehet tekerni,hogy a fékkar,nekiütközik a gázmarkolatnak,és még akkor sincs jó fékhatás.Én annak idején úgy lőttem be,hogy kb "fél úton" már biztosan lassít,és kb 3-5 mm a gázkaron való felütközés előtt,kétszeméllyel is blokkoltatható az első kerék.A blokkolási határt azért muszály elérni,mert azért" tartalék",kell,hogy legyen kopás elmelegedés esetére.
-ja és a külső haranganyát-sapkát-azért jól húz meg,de meg ne szakitsd,ne csak kézzel visszakapasd,mert az ,egyben az állító hernyócsavar kontra anyája is!!!!
Köszi!!! |
|