Szerző |
RE: SS250 |
alkoto
Hozzászólások: 10
Lakóhely: Kunszentmárton
Regisztrált: 11.03.12 |
Elküldve: 2012.09.15 17:19 |
|
|
Sziasztok!
Nem akarok bele okoskodni,mert a motorikus részhez nem is igazán értek.Am gáz visszaömlés okozhat-e ilyen tünetet(kartelgázra gondolok)? |
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.09.15 21:07 |
|
|
Az elektronika nagy dolgokra képes. Van egy "kinyúlta" darabom, ha valaki tud olyan spillert aki csodát művel vele, akkor állok elébe .
Bacisteve tegyünk egy próbát. Valaogy el kéne jutnia az én elektronikámnak hozzád és tenni vele egy próbát. Ha változik valami akkor jó helyen kapisgálunk
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
csiga1
Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.09.16 18:23 |
|
|
Egyébiránt,amit Papamci írt lada samara gyújtás legerősebb amit valaha láttam ,két három centiről képes átugratni szikrát lehúzott pipával ,csak a kábelt a testhez tarva. Ezt persze tilos csinálni,de elképesztő teljesítményű.Egyszer megrázott azt hittem ottmaradok,még másnap is félre-félre vert a szívem! Ezt komolyan modom!Mát orvoshoz kartam menni! Régen még annó a merkurhoz jártam a Ix ker Táblás utcából a csepeli telehelyre lábon kellett behozni autókat.Mellékmelóban jól fizetett(két trélelje volt a csepeli merkurnak mindösze,az nem győzte),és a szovjetunióból,vagonon behozott samarákat a szerelvényről egyenesen leállva ,felbenzinezve azonnal kelett "bepörögni" a csepeli telepre.A vagonon volt hogy egy két hónapig is utaztak.Olyan magasak voltak emeletes vagonra rakva,hogy csak úgy tudtak jönni irányszerelvényben,hogy a villamosított vonalat az adott szakaszra áramtalaníta kelett,és disellel vontatni,mert áhúzott az áram a vagonokba.Persze hetente ,egy-egy állomásközt tudtaK IGy MEGTENNI,MIRE IDE ÉRTEK eltel két hónap is..Egyszer láttam olyan szállítmányt aminél valaki visszakapcsolta egy pillantara az áramot, l0-12 kocsi olyan modon olvadt össze ,hogy tenyérnyi lyukak voltak rajta és a kerékcsavarok össze voltak hegedve a fenivel.Csoda hogy nm égtek szénné.A festék teljesen fel vol holyagozva rajtuk...A tél volt az igazi átok.A első vagonon felső szintjén lévő első autó motortere úgy tele volt hóval,a menetszél megtöltötte,hogy az aksit úgy kellett megkeresni,hogy fel lehessen tenni rá a szállításkor levett testvezetéket.Az is beidult,volt ,hogy a hó még csepelig is csak alig-alig olvadtt ki. Volt egy tél talán 85-86, akkor a kocsikat sem láttuk csak hókupacot.A motortér úgy tele volt menetszél által bevitt hóval,hogy csákánnyal sem lehetett volna kiszedni.Tömmbé fagyott.Ki kelett "járatni" a havat.os szikrát ugratva ez is pöcc röff indult.
Volt remix feliratú mikróelektrónikás az fele annyit tudott,mint az eredeti szovjet ,öntött aluiminiumházas,kenderkóc kábeles!!!!!!!!! 25 dekás daráltkávé méretű elektrónika.A remix kb gyufásdoboz méretű volt,de egy közepes boríték méretű 5 mm es alulapra volt felfogtva,hogy stimmeljen a csavarfurat a szovjetével! Nem jutott a ruszki eszébe két lyukat furni,inkább egy félkilós alutömbre fogatta.Gondolom az zért volt akkora ,mert akkora hulladék darabok maradtak valami tegerlattjáró,vagy rákéta alkatrész kivágása után..:-)az is jó lesz ide ,gondolta egy fiatal ,lomonoszovot végzett gépész..:-).A szalagon vegyesen készültek a szovjet és remixes gépkocsik vegyesen.Egyikben ez a másikban az.Szóval tényleg szuper lenne kpróbálni Papamaci ötletét!
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2012.09.16 18:46 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.09.16 21:04 |
|
|
Ráérős "sorstársak" segíthetnének a keresésben. Jól jönne, ha összeforglalva lenne, hogy miként lehetne átalakítani, mert könnyítene az alkotó elemek összegyűjtésében, majd akivitelezésben is !!!! Köszi előre is annak aki .....
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
papamaci
Örökös tag
Hozzászólások: 518
Lakóhely: GYÁL
Regisztrált: 09.04.07 |
Elküldve: 2012.09.17 07:07 |
|
|
Sziasztok!
Ha valaki rá szánná magát hogy meg kísérelje be szerelni a Szamara gyújtást,kezdésnek ennyi segítség Duen . hu itt lehet kapni 4500ft darabos áron.
Bekötése a következő!
1-trafó szaggatás
2-test
3-jeladó test?
4-gyújtás utáni+ trafó 15pontja
5-jeladó+kimenet?
6-bejövő impulzus
7-fordulat mérő kivezetés?
A ? Jellel ellátott kivezetéseket nem kell bekötni mivel az ss250 induktív jeladós tápfesz nem kellneki.
Egyenlőre ennyit tudtam összekaparni.
Üdv Papamaci!
Szerkesztette: papamaci - 2012.09.17 07:08 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.09.17 12:57 |
|
|
Köszönöm a gyors segítséget ! Szépen dokumentálom a munkafázisokat, aztán majd meglátjuk. A duen.hu-n miként keressem,mert a "Szamara gyújtás" -ra nincs találat
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2012.09.17 17:54 |
|
|
Szevasztok!
Nekem is a QM-en hasonló gondjaim vannak, ezért érdeklődve olvasom ötleteiteket. A samarás ötlettel kapcsolatban csak azt gondoljátok át, vajon a karakterisztikák azonosak-e? Itt nem röpsúly állítja, hanem az elektronika! Vettem a QM-hez egy akciós SL CDI-t, ami totál ugyanúgy néz ki, azonos a bekötése. Felpróbáltam, nem az igazi, még alapjárat sincs. én a 2 trafó-1 CDI együttest találom rossznak, illetve talán ezek a pici trafók sem nagyon jók?!
Viva |
|
Szerző |
RE: SS250 |
papamaci
Örökös tag
Hozzászólások: 518
Lakóhely: GYÁL
Regisztrált: 09.04.07 |
Elküldve: 2012.09.18 06:48 |
|
|
Szevasztok!
Palya! írd be a googléba lada szamara gyujtás aztán katt rá lapozz a második oldalra ott keresd meg a Fridcart azon belül a VALEÓ tipust kb 4000ft darab.
T! Viva!
Szamara típusú gyújtást láttam beépítve egyik volt csamós kollégánk motorjába, még a kezdett kezdetén át alakította mikor rájött hogy az eredeti modul az egyik hengerhez tartozórésze gyári hibás. Az eredeti modulnak benne kell maradni ez vezérli a szamara gyújtást az egyik oka az amit leírtál az előgyújtás szabályzás a másik főtengelyen hengerenként két jel van ki be kapcsolja a gyújtás vezérlőt ezt csak az eredeti vezérlő tudja feldolgozni ezért kell hogy benne maradjon.A Szamara gyújtás csak arra hivatott hogy szaggassa a trafót ami ez által leadja a 25-30 ezer voltos szikrát.Természetesen ez átalakításhoz némi elektromos szakismeret szükséges.Aki a sajátját átszerelte elektró
műszerészvolt.sajnos évek óta nem találkoztam vele pedig ő biztosan tudna segíteni. Mindenki maga dönti el hogy megéri foglalkozni a dologgal, egy biztos a gyújtás probléma a feledés homályába merülne az átalakítás után. Ha meglenne az SS 250esem biztos belemennék az átalakításba hisz annak idején engem is megviselt az örökös rángatása kormos gyertyák pucolása egyhengeres működése állandó leállása.Ennyit tudtam hozzáfűzni a témához.
Üdv Papamaci!
Szerkesztette: papamaci - 2012.09.18 06:52 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2012.09.18 15:29 |
|
|
T.
Papamaci!
Igen ez így korrekt! Sokat törtem a fejem ilyen megoldáson, csak mindig elakadtam azon, hogy a többszáz voltra töltött kondenzátoros kimenetet hogy hozzam össze egy régi, megszakítóshoz való zsiguli tirisztoros gyújtásával, (elektronika-M) aminek a megszakító bemenete 12 V. Valami illesztőtag kellene. Az egyszerű próba sokba kerülhetne!
Nekem végülis nagy gondot nem okoz a kormosodás. 3-4000 km-enként drótkefézés, és minden rendben. De őzbarna szint még sosem láttam, pedig 6-os hőértékű gyertyával járok.
Viva |
|
Szerző |
RE: SS250 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2012.09.18 17:47 |
|
|
Szevasztok!
Nagyon jó ötletet adtatok! A samara gyújtást http://www.eautosbolt.hu/index.php?page=Products&command=showProductsByCategory&limit=0&categoryID=11 lehet megvenni, kapcsolása http://www.samaraclub.hu/cm/e107_files/downloads/samara.pdf 163-ik oldalán megtalálható. Ugyanitt az olvasható, hogy az előgyújtás állítást röpsúly, és vákum szabályozza, vagyis nincs az elektronikában állítás, vagyis nem zavar be. Már csak egy illesztőtagot kell valakivel csináltatni! Jó útnak tűnik!
A téli szünetben lesz min barkácsolni!
Köszi az ötletet!
Viva |
|
Szerző |
RE: SS250 |
kovbot
Hozzászólások: 13
Lakóhely: Gyergyószentmiklós
Regisztrált: 31.07.12 |
Elküldve: 2012.09.18 19:14 |
|
|
Sziasztok.
Meggyógyult a mocim mára,olajpompa cserével.
Remélem értékeli,hogy kitartottam mellette,s hű lesz hozzám. |
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.09.18 20:07 |
|
|
Viva ! Kérlek oszd meg velem az okosságot, mert engem érdekel a megoldás ! Letöltöttem a linkekről a dolgokat, de nekem igen kínai (irodagép műszerész vagyok és infókukac)
SirPalya
Szerkesztette: SirPalya - 2012.09.18 20:09 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
papamaci
Örökös tag
Hozzászólások: 518
Lakóhely: GYÁL
Regisztrált: 09.04.07 |
Elküldve: 2012.09.19 06:01 |
|
|
Sziasztok!
T: Viva! A mit leírtál ott van a kutya elásva,oszcilloszkóp jelszintek mérése úgy a haljeladón mint az SS250elektronika kimenetén aztán egy kis átalakítás vagy átalakító és mehet a bringa.Egy valakinek kellene beleásni magát a megoldásba így sok sors társunkon lehetne segíteni. üdv Papamaci! |
|
Szerző |
RE: SS250 |
csiga1
Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.09.19 07:40 |
|
|
Azt az egyet nem tudom,.hogy az előgyújtásvezérlést hogyan lehet megoldani,mert a szamarán niNcs felvitt "gyújtási térkép" a rendszerre.A samarán egy hall efektusos,de mechanikusan és vákumosan vezérelt előgyújtási szabályzás van.
Szerintem a régi cdi-t fenn kéne hagyni,az adja a jelet a samara elektrónikának,persze én még a samara rétivillámot előállító trafóját is feltenném,mert a brutális szikrát végül is az gyártja.
Ennek "kombijához" viszont már elktrótechnikai szakmber kell.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2012.09.19 07:40 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.09.19 10:04 |
|
|
Próbálom összeollózni a témában keletkező ötleteket , majd egy autó villamosságishoz eljuttatni (mert nekem kínai) aztán majd csaj jutunk valamire. Ha Viva olyan "villanypásztor" aki érti ezeket a szép kifejezéseket, akkor igyekszem őt támogatni a munkájában, mindannyiunk érdekében. Szerinte ha összefog e zügyben (is) a társaság, akkor jutunk valamire !!!!!
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
papamaci
Örökös tag
Hozzászólások: 518
Lakóhely: GYÁL
Regisztrált: 09.04.07 |
Elküldve: 2012.09.19 13:11 |
|
|
Az eredeti gyújtás vezérlő minden képen marad mert ez hivatott az előgyújtást szabályozni a fordulattól függően és ez tudja feldolgozni a hengerenkénti két impulzust,a szamara vezérlő csak a trafót piszkálja hogy minél nagyobb szikra égesse a gyertyát.
Üdv Papamaci! |
|
Szerző |
RE: SS250 |
csiga1
Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.09.19 13:41 |
|
|
akkor jól kapisgálom,hogy a régi cdi fennmarad,annak nyamvadt árama csak a samara gyujtását vezérli.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog! |
|
Szerző |
RE: SS250 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2012.09.20 14:51 |
|
|
Szevasztok!
Sajnos nem vagyok elektromos emberke, csak gépészmérnök. Gimnazista koromban foglalkoztam elektronikával, elektronikus gyújtással, de annak már több mint 35 éve. Mágnesgyújtás specialista voltam, a Jawa Ideálomra, Simsonra, a T 1-es Pannóniámra akkora (7-8 mm-es) csattanós szikrákat varázsoltam, hogy sosem kellett állítani, és évente elfogyott az isolátor elektródája.
Sajnos ossziloszkópom sincs, pedig az sokat segítene.
Egy kérdés az urakhoz:
- Erősítsetek meg, az SS-nél is egyszerre mindig mindkét gyertya gyújt úgy, hogy 1 CDI 2 trafót hajt meg? (A QM-nél ez a helyzet!)
- Csiga: Az SL-nél is volt gyertya kormolódás?
Ezeket azért kérdezem, mert mi van akkor, ha az egész problémát az okozza, hogy a CDI nem arra lett méretezve hogy 2 trafót hajtson meg? A samarában is mindig csak egy szikra keletkezik, csak az osztófej kiosztja a hengerek közt?!
Az SL akciós CDI-jét is azért vettem, hogy párhuzamosítsam az eredetivel, és mindkettő 1-1 trafót hajtson meg, csak hát a motor hangja alapján más a karakterisztika.
Gondolkoztam 2 gyertyakivezetéses trafó kipróbálásán is, (kispolski, egyes daewoo modellek...) de a tettig nem jutottam. Ugyanis akkor csak 1 trafót hajtunk meg. Csak próbára megvenni pedig nem olcsók.
Van egy olyan ötletem is, hogy az eredeti CDI-vel 1 hengert meghajtani, míg a másikat a samara elektronikával, amit az előző kimenetéről vezérelek.
Végül az az igazság a balesetem óta bár változatlanul szeretem a motorjaim, de félek az utakon. Minden autósban a potenciális gyilkosomat látom...... Hiába 35 év hivatásos gyakorlat, örülök ha megérkezek. Megyek, de nem élvezem. A QM-be az azóta eltelt 2 év alatt kb. 5-6 tank benzint szárítottam bele, azokat is hivatás forgalomban!
Ezért nekem az évenkénti gyertyatisztítás nem sok.
Viva
Szerkesztette: Viva - 2012.09.20 14:52 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
csiga1
Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.09.20 15:51 |
|
|
Viva,az sl be 17 000 km körül raktam de sem gyertya,sem karbi probléma nem volt.
Volt riasztó zárlat , stb de motorikusan soha semmi. Mindig őzbarna volt télen nyáron.Minusz 20 ban is kivittem bele az aksit, második pöccentésre is járt stabilan.Lehet az a megoldás?Sl gyujtás?
Az ss ben fordulatonként szikrázik mindkét henger,de más más idöben.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2012.09.20 15:52 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2012.09.20 21:34 |
|
|
Szia Csiga!
A válaszod valószínűsíti, hogy az én esetemben a párhuzamos kapcsolás a probléma. A QM egy SL vázba beépített Honda CM 250 blokk. A gyújtást úgy oldották meg, hogy az egy CDI-vel 2 trafót hajtanak meg, lehet, hogy nálam azért impotens a szikra.
A V 2 esetében más lehet a helyzet. Lehet, hogy itt is túlterhelődik az elektronika, de az SS-nél nem ad ki két trafóra egy időben szikrát.
Viszont melléktermékként találtam egy Cruser blokk javítási utasítást egy új-zélandi lapon! (http://arraw.info/pdf/cruiser.pdf) Hasznos lehet!
Érdekes megoldás, a gyújtásnál, hogy a két hengernek csak egy érzékelője van, a másik henger szikráját számítás alapján adja ki. Ezt nem lehet más, típusidegen CDI-vel helyettesíteni! Ebben az esetben csatornánként kellene egy samara gyújtás. Akinek az egyik szikra ment el annak idején, valószínűleg a bedöglött ágat erősítette fel a samara elektronikával.
Én fogok venni egyet, aztán addig kísérletezek, míg vagy működik, vagy leég. 3600Ft-t megér a remény. De először a Vivát kell megbütykölnöm. (Önindító, hűtő, variátor.)
Csiga, a "vázad" kezd összeállni? Sokszor eszembe jutsz, mikor az így-úgy összeforrt csontjaim szaggatnak!
Viva |
|