CsaMoVáK - Csattogó Motoros Vándorok Klubja
 
Ma 2024. március 28. csütörtök, Gedeon napja van.
Holnap Auguszta napja lesz.
"Klubtag szeretnék lenni. Mit tegyek?"
Kattints -> IDE!
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Kérj újat itt.
Navigáció
Főoldal
Hírek
Cikkek
Fórum
KRESZ
ELADÓ cuccok
GyIK
Letöltések
Linkek
Kapcsolat
Keresés
Eseménynaptár
Szavazás
Nagy divat manapság az okostelefon és a mobilinternet. Használsz mobilnetet az okostelefonodon?

Persze, mobilnet előfizetésem is van

Igen, néha-néha, de csak előfizetés nélkül

Okostelefont használok, de nem netezek rajta

Nincs okostelefonom, de tervezek venni egyet

Nem okostelefont használok

A telefon nem internetezésre való

Nincs mobilom

Mi az az okostelefon?

Szavazáshoz be kell jelentkezni

Eredmények
Hozzászólások : 3
Archívum
Szótár
Fórumtéma megtekintése
CsaMoVáK - Csattogó Motoros Vándorok Klubja | Keeway motorok | Keeway chopperek
Oldal: 26 / 102 << < 23 24 25 26 27 28 29 > >>
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.04 13:37
Pytzoure azthiszem rossz gombot nyomtam ,és priv üzbe irtam értekezésemsmileysmiley-e témában,csak neked ,igy csa te élvezheted,ha tényleg ott van és tudod-akarod bemásolhatod a forumba-deha oda sem küldtem akkor egyszer majd talán megírom ujra.smileysmileyLehet,hogy tényleg öregszem???vagy csak szimplán lassan elhülyülök???smileysmileysmileysmiley
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.01.04 14:35
Szevasztok!

Kutyafitty: érzésed stimmel, privbe küldted smiley. De, most előzetes engedélyeddel közzéteszem publicba:

"Pytzoure,tényleg nem akarok okoskodni ,meg tudálékoskodni,de a motorok kenése a gyengém,annak idején a mérnöksuliban a kedvencem volt a kenéstecnika, A motorolaj amit írtál a legjobb ami létezik,De árban rohadt drága!-ha jól tudom most 3900-4200/mert un mágnese technologiával rendelkezik,autósváltoza a Magnatech tipus(ez mociba nem való!a váltó miatt!!!).Van egy adaléka ami molekuláris szinten mágneses anyagot tartalmaz,ez elektrostatikusan kötődik a fémhez,nem tud lefolyni még hónapok alatti állás alatt sem:filmszerűen lepi be a fémet,meggátolva a koroziót,és a hidegindításnál,gondozza a fémet az igazi kenés megjelenésig.Ja és eszméletlen hőstabil.Lehet itt a probléma kulcsa ugyan azt tudja mint a Visco Static de kb 2,5-3 X-os áron!/és lehet megoldás emiatt a kuplun storira is!.Egyébként én az olajzás problámját onnan inditom-és a viscováltoztatás rendkivüli kockázatát!-hogy egy motor tervzésénél,mielőtt a ceruzát kézbe venné egy tervező mérnök,hogy szétnéz a világ kenő és üzemanyag piacán és olyan kenőanyagot választ ami akkor a kipróbáltan!! a legmodernebb ,bevált!, és biztosan legalább 15 évig -esetleg szabatos cserealternatívával- gyártásban marad!Ugyanez üz.ag.,és Fagyálló!! is. Ezek köré tevezi a motort.Amit az olaj nem tud kiküszöbölni oda anyagban kell aládolgozni.A motor minden anyagválasztása,és mérettűrése az olaj fügvénye!!Itt utánna csak gépsorok cseréjével -iszonyat áron lehet,modositani az eltérő megmunkálás átömlö csatorna méretek stb-változtatásával"olajminőséget" váltani!!.De még a tömitések simmeringek anyaga is innen datálódik.Egy 5 w re tervezett motor 15-20 W vel télen ,mondjuk - lo ben üzemlteve, legalább 4-5X kopásnak van kitéve-ha nem megy tönkre,azonnal:A kétkedők persze lehülyézik az embert hiszen már 3 éve 20W t...co gazdaságossal járatja a Bmw jét egyik ismerősöm. Igaz a felujitott -9oo.e ft-. motorban még csak 15ooo van- látod nem megy tönkre!-mondja. De nem érti meg ,hogy egy BMW moci ideális gondozással 4oo ooo-5oo oookm ,után !! ujítandó fel,érdekes neki,hasonló gazdától véve l9o ooo ment csak a motor?!! pont annyit ,mint egy jól gondozott lada?!hát nem érdekes?!"
- idézet vége -

Ebből én azt vettem ki, hogy Dreamer kuplungproblémájának forrása bizony lehet a "vastag" olaj (de összetevője mindenképp). Kutyafitty, kösz a hozzászólást.

Annyit tennék csak hozzá, hogy diszkontáron 5000-5200 körül vettem tavaly nyár elején a 2 litert.
Tuskó gazdaságos 15W-40 motorolajat meg akkor vettem utoljára, mikor a Lagunámat motorhibásan hoztuk és kiderült, hogy nem egy szelep kopog, hanem a dugó lődörög a hengerben... Szívás... De, ha már állandóan utána kell töltögetni, akkor egy ilyen motorba bőven fain a tuskós olaj smiley. Aztán motorfelújításig kibírta vele.

Üdv:
Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.04 14:59
Pytzoure!.Köszi a másolást!Hátha tud valaki belőle meríteni valami hasznosat,ha nem az se bajsmileysmileyJelzem én kb 1/2 éves árat emlékszem,talán még bőven az olajárrobbanás után,de ha nincs más alternatíva ,és visco számban (w-ket értem) megfelel, mindenkinek javaslom használni,mert szerintem jelenleg ennél jobb olaj ,nincs a piacon.De ha kijuttok esetleg Autszriába, én onnan hoztam még szeptemberben, Bp visco static-ot az kb 1400 1500 ft re jött ki egy lityi.Nekem a saját sl 150 -es mocimban olyan komoly "csendet" csinált a váltóban,mint egy felujítás!smileysmileysmileyElőtte a gyárilag előirt Valvoline durablend 10-40 es volt,néha ugy csattogott váltáskor,hogy csak na. Az olajcsere óta teljesen zajtalan!.
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.01.04 16:40
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
collosmester

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 410
Lakóhely: Miskolc
Regisztrált: 02.11.06
Elküldve: 2009.01.04 15:18
Sziasztok!
Maximálisan egyetértek az előttem szólókkal. Esetleges lehetőségként azonban számolni kell azzal, hogy ha már (esetleg) a kuplung lamellák a korábbi csúszástól megégtek kisebb-nagyobb mértékben, akkor késő van a megfelelő olaj minőséget eltalálni, mindenképpen csúszni fog, majd leég. Csak a lamellák cseréje a megoldás. Ezért nagyon fontos, hogy soha nem kerülhet más féle olaj a mociba mint ami négyütemű motorkerékpárba való. De ez csak lehetőség amit ki kell zárni. Ha nehéz a fokozatokat és az üresállást bármely hőmérsékleten megtalálni annak nagy eséllyel okozója lehet, ha a kuplung nem emel ki rendesen. Erről faggassátok Barnucit, mert Ő az SS250-nél ezt tökélyre vitte! Üdv.: collos smiley


"AZUTÁN" a motorozás a legjobb dolog a világon!!!
baptisztabela - collosmester@hotmail.com 30/322-9205 - Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.04 16:22
Igen azt hiszem collosmester ,eltaláltad a 10 es kört!Ez az olajdifferencia csak felerősítője és nem szükség szerűen közvetlen okozója egy műszaki hibának,mely szerintem is csak fokozódni fog!Az előidézője viszont lehet,mert a túlhígult olaj eszi a kuplungtárcsát- a motor többi alkotórészével egyetemben- a túl sűrű pedig a kiemelést gátolhatja-vagy éppen a csuszás előidézője a nehezebb oldás-zárás miatt-,ezáltal a váltásnál észrevétlenül de kikerülhetetlenül károsodik ,kopik a váltómechanizmus!
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.01.04 16:42
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.04 16:26
De kiváncsi vagyok ha sütne a nap,25 fok meleg lenne, nyilnának a virágok, az erdő madárcsicsergéstől lenne hangos,----- a kobor kutyán kivül érdekelne valakit is mi van a váltóban vagy olajban ,vagy mi f...szbansmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileyúgy repesztenénk mint állat, Számítógép az vajon mi????? fogalmazódna a kérdés internettel eggyütt ............ Igaz csak egy nővel élek eggyütt de ha sürgősen nem tavaszodik!!!!! és nem mehetek mocizni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja jut is eszembe ?Tönkre ment még valakinek valamilye,zsebóra,vagy ablaküveg,vagy más nehezen javítható dologsmileysmileysmiley??????????????????????smileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.01.04 16:38
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.01.04 16:45
Hú, micsoda forgalmat csináltunk megint smiley. Ezt már szeretem, ha áramlik az információ! smiley Amúgy, Kutyafitty, érzésem szerint, ha az általad megadott időjárási körülmények lennének, akkor valószínűleg a szokásos lövöldözős problémán túlóráznék, mielőtt felülök a vasra smiley. Ja, páromnak megvan minden vizsgája (A-korl+B, minden elsőre smiley ),már csak a jogsit kell elintézni az ocsmányirodában. Ez most csak onnan jutott eszembe, hogy amíg nincs teljesen rendben a vas, addig nem is engedem felülni rá.

Collosmesternek viszont sajna lehet igaza. De ez csak akkor derül ki, ha az olajcsere után is csinálja a géped, Dreamer, és a kuplung beállítása sem segít. Viszont egy valamit még talán érdemes lenne megtenni. Lehet kapni mosóolajakat. Olaj leengedése után belerakni, 15-20 percet járatni, aztán leengedni és mehet a friss olaj. Menni vele nem kéne, pont a váltó miatt, mert azért a mosóolaj kenése igencsak nem arra való. Esetleg a hátulját megemelve sebességben (mondjuk 2esben) kicsit járatni (5-10 perc). Ez felszedi a lerakódott kokszot, olajsarat, stb szennyeződéseket. Közben a kuplungot jónéhányszor húzogatni, hogy a lamellák közül is kimossa a szmötyit és a régi olajat. Vélemény, Kutyafitty?

Üdv:
Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.04 17:00
Hát szerintem,az erdemény kétséges.A kuplung lamellák közé ami berakodik nem tud kijönni mosoolajjal csak ha kiemelt kuplunggal járatod-vagy úgy sem-,mert a tárcsák közben beszorítják a koszt.Szerintem ott nem lehet oldható és -mivel ha van ott valami,az jól ott van-csuszást okozó kosz.Ott inkább kopás,vagy egyéb kiemelést gátló anyja kinja-Ja jut eszembe-volt olyan ss széria ahol akiemelő kar tengelyén lévő heggesztés hajszálrepedt volt és kicsit engedett csavarodni,gátolva a teljes kiemelést?-Az a kar melybe a bowden van akaszva,és eltün a blokban!Jaés itt a belső kar is lazulhat picit a tengelyen!De az a baki ,hogy ss 250 ben mindössze egy mocit szedtem szét-egy barátomét ujitottuk fel tavalyelőtt,és perfekten nem igazán emlékszem(egyébb elfoglaltságom miatt nem sok vizet zavartam ott)-feleségem szerint csak inni jártam át-smileysmiley,hogy van ott ben felrögzítve a kiemelőkar.Neki egyébként egy rugó(kuplung nyomórugó) be sem volt szerelve(vagy eltört korábban és a váltó megette),de amig szét nem szedtük,nem érezte ennek hiányát!!!smileysmiley
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.01.04 21:01
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.04 17:01
Ja és gratula a párodnak az jogosultságok teljesítése alkalmából!
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.01.04 17:10
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.01.04 20:22
Re

Hát, ez a hegesztéses dolog, amit írtál, ez kicsit mellbevágott. Pont ez a baj ezeknél a motoroknál... Naná, hogy nem az a baja, ami alapból kézenfekvő, hanem vmi olyan bagatel vacak, amire álmodban sem gondolnál, mert ugye, mi baja lenne, csak egy vasdarab... Hja, csak amit ilyenkor mindig kifelejtünk, hogy kínai minőségben hegesztve... Rohaggyak meg, hogy a mi lövöldözős Gremmlinünk is valami ilyesmi, hót bagatel sz*r lesz. De kiásom a büdös kis dögöt, ha addig élek is...

Ja, párom köszöni a gratulációt smiley.

Ha pedig Dreamer gondja nem oldódik meg az olajjal és a beállítással, akkor mese nincs, tényleg szét kell szednie smiley. Jól látom?

Üdv:
Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]

Szerkesztette: Pytzoure - 2009.01.04 20:24
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.05 06:19
Ezt a hegesztés dolgot csak onnan veszem,hogy a cimbi mikor megvette a gépet ha jól emlékszem felhívták,hogy menjen vissza mert megnézik,neki hem volt repedt...neki rugó hiányzott a kuplungból,de mondom erről nem volt tudomása ,hibát nem észlelt ezzel kapcsolatban.A motor generál is csak friss jogsis fia "kemény keze" miatt vált szükségessé.Egyébként mocigenerál óta nem volt tudomásom szerint műszaki hibája.Bütyköli,de igazi baja nem volt(kb 9-10 ezret ment azóta-ja és a fia is tudja hol a határ.Annak idején egy csutkagázos autópálya Balatonalmádi _Budapest utvonal laza35 c fokban!!élég volt neki ,minden gyűrü összetört benne!
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.01.05 06:23
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
retekeger

Felhasználó avatara

CsaMoVáK Klubtag


Hozzászólások: 511
Lakóhely: Györ
Regisztrált: 02.11.06
Elküldve: 2009.01.05 16:29
Szevasztok

A kuplung-olaj tapasztatalatom írnám és mindemki úgy értékeli ahogy érzése engedi,tehát én 25 e.körül járok és mindig a szervizkönyv szerint ajánlott 10W40-et cseréltem,tavasszal egy motorszerelő ismerősöm győzködött hogy ha picifiammal sokat járunk felvonulásokra akkor célszerübb a 20W50 mert nem forr fel kistempónál ollan hamar,na most először töltöttem 20W-t és aztatat tapasztaltam hogy a motor csendesedett ez korrekt,de soha nem tapasztalt kuplung probléma jelentkezett hidegen csúszást tapasztaltam és újra jelentkezett igaz csak hidegen az üresbetétel nehézsége pedig 10ezer magasságába elfelejtettem,na kérem csúszás kérdés szeptember táján kezdett zavaró lenni ahogy a hőmérséklet csökkent,igaz már tartós mínuszoknál nem ollan zavaró,de fontolóra veszem tavasszal mit töltsek be.


Semmi sem rombolja jobban a kalandvágyunkat, mint a biztos jövő.
Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.05 17:42
Retekegér!A GYÁRI előirást:10W40ből a legjavát, Castról actevó-t!!! Az az állapot,hogy az előírt 10 helyett nagyon nagy beavatkozás(eltérés a 20).A kuplung nagyon lassan zár,sőt esetleg nem is zár,csúszik,,mert az olaj túlontúl sűrű,ettől csendesebb ,mert jobban nyeli a hangot, öli a vibrációt(mint a méz)de esetleg nem ken ott ahol kell,mert nem folyik oda!.A motorok kuplungjai éppen azért olajban futóak, eltérően az autók kuplugnjától,hogy lassabban finomabban zárjanak,kimélve a végletesen kikönnyítet erőátvitelt,és kimélve az intenziv rántástól(oda vissza)vátásnál,a szakadásra hajlamos láncot,és segítsen tehermentesíteni a visszaváltásnál esetleg megcsúszó-kúszó-hátsó kerket.Minnél sűrűbb az olaj annál lassabban tud "megtisztúlni,kiszorulni" az olaj ,a kulplung lamellák felületéről.Értelem szerűen csak akkor van kapcsolat ha nincs olajfilm két lemez között.Fent leírtam én ellenjavaltnak mondom alapesetben(kompresszió,és olajfogyatási gondok stb. kivételével/ott már kárt nem okozol/) a 20 W-t.A túl híg olaj viszont szintén káros ,"durva" kapcsolást eredményez,és túlzott kopást.Én nem javaslom az amatőrködést a W változásokban,/és akkor még az API értékről nem is beszéltünk/ pláne, ha a tanácsadó ,legendákra,szóbeszédre, hivatkozik, szakértelem nélkűl.És ezt konkrétan ne vegye magára senki!,de ez komolyabb dolog,mert valaki, megfogadva a rossz tanácsot komoly kárt is szenvedhet.Egy Honda, Yamaha,Suzuki javítása a rossz olajválasztás miatt 100 ezrekbe is kerülhet.----TUDOMÁSUL kell venni!!!: olajjal nem lehet motort javítani,viszont tönkretenni igen!!!Ha az olajtól javúl egy hiba ,lehet sőt nagyon valószínű, csak tüneti kezelést alkalmaztunk,mint fogfájásra a fájdalom csillapító/kivétel ha visszatérünk a gyári értékhezsmiley)A motorolajok között orjási minőségkülönbségek vannak!!Lásd "tacskó"gazdaságos hibába 10W40 es,és mondjuk egy vW be berakod,amibe mondjuk ez az előírás(már a 10W40) garanciális hibánál(az első dolguk lessz a motorolaj bevizsgálása!!!!!) páros lábbal rugnak ki a szervízből!!!Az olajjal "játszani" csak az előírt minőségek megtartásával(W)(API) - csak a márkák között lehet.Tudomásul kell venni,hogy a világon sok százezer Keeway üzemel az előírt olajjal, ha a mi motorunkban hibajelenség lép fel,és eddig nem volt,ott nem az olaj romlott el,hanem valami más..Olajjal el lehet odázni a javítást szétszedést nem tagadom,de azzal,-pusztán azzal,javítani nem lehet.Az olaj sokat segíthet,lásd saját motorom példáját,de nem mindenható.Ezért kell a kapható legjobb(de belevaló!!)olajat használmi ,amit csak meg tudunk venni, mert sok bosszúság,költség ,meghibásodás elkerülhető vele-ezzel szemben a pár ezer forintos takarékosság,pont ezket okozhaja.És ne fogadjátok el autómatikusan:-szerelő mondta!!-milyen kisérletek alapján jutott erre a következtésre?-már javitott két -három motort?-láttam én már viszonylag hosszú életem alatt annyi szakbarbár szerelőt ,de annyit,aki a másoktól hallot félig emésztett,rossz helyen rosszúl alkamazott információt böfögött vissza,hogy csak na! Na erről ennyit.És mégegyszer nehogy bárkit is megsértsek,nem annak szántam.
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.01.06 16:50
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.01.05 22:29
Sziasztok!

Csatlakozom Kutyafittyhez. Mi is az Actevo Extrát rakjuk a gépbe (10W-40). Drága, mint a kígyóméreg, de nem rakok bele mást a következő olajcserénél sem. Lehet varázsolni, de jó gépnél nem érdemes. Én is hallottam már "mágusokat" nyilatkozni, így, meg úgy, különféle témákban. Elég sokfelé járok, kérdezősködni is szoktam azonos problémákban. Mindig érdekel, hogy az adott problémára ki mit mond. Hamar levágom, hogy ki a fusiszaki és ki az, aki már látott is közelről hasonlót. Elborzasztó különbségek vannak olykor, szinte nem is hinnétek.

Üdv:
Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.07 07:02
Tegnap néztem a neten, 5400-5900 körüli az actevó ára/2.l./azért az nemsemmi.Most akkor olcsóbb vagy drágább az olaj?? Jasaa és juteszembe motorosszezon senincsen éppen Mi lessz ha tavasszal mindenki olajcereprogramot csinál?8ooo???
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.01.07 18:35
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.01.07 11:59
Mondtam én, hogy drága, mint a kígyóméreg smiley.

Kutyafitty, az ásványi olaj ára lement, ez rendben van. De ez szintetikus olaj, ha jól sejtem, bár ebben te vagy a fej smiley.

Üdv:
Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.07 15:08
A 10-40 es csak részben syntetikus,de ennek nincs jelentősége,mert a szintetikus olaj is "olajból"van,csak egy polymerizációs eljárással,nagyobb,"strapabíróbb"molekulákat csinálnak belőle.A mi mocijainkba,a léghűtés miatt nem is szoktak teljesen szintetikus olajakat alkalmazni.Egy részt felesleges,túlbiztositás lenne,mert nincs annyi teljesítmény.Szerintem mindegyik levegős moci(mármint motorkerékpár) 100 LE alatt van,ez tuti!A másik ezek a mocik un. kicsi hőtehetetlenséggel bírnak, itt nincs a jótevő fagyálló ami viszi a sok meleget,könnyen képződik un. pont meleg,ahol egy pici felület nagyon elmelegszik,!emiatt nagyok lehetnek időlegesen itt-ott a hőtágulási hézagok és ez megnövelhetné a vékony olajból a fogyasztást(már az olajfogyasztást ,értem):A harmadik a léghűtést jobban tolerálja a részben synt. vagy ásványi olaj,mert az ásványi olaj olyan mint az oceánjáró,lassan fordul(nehezen higul fel) igaz ha megfordult lassan is fordul vissza(hűl vissza).Az ilyen eltévelyedett álapotban normalizálja a helyzetet a hőstabil syntetikus olajrész.
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.01.07 18:32
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
papamaci
Örökös tag

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 518
Lakóhely: GYÁL
Regisztrált: 09.04.07
Elküldve: 2009.01.07 15:15
Szevasztok!

Nos mégeggy gondolat az olajjal kapcsolatba arrol az olajrol amiről irtatok az szintetikus ez rendbevan és a kérdés hogy a léghűtéses motorba szintetikus olaj való vagy ásványi. KINEK MI A VÉLEMÉNYE?
csopixws 0670 2650369 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
kutyafitty




Hozzászólások: 113
Lakóhely: Stuttgart-Halásztelek
Regisztrált: 06.08.08
Elküldve: 2009.01.07 18:18
Papamaci!az én véleményem feletted olvashatod.Ásványi vagy részben syntetikus,nem is ez a lényeg,hanem az előirt viscositás betartása!(a W.).A részben syntetikus később vesziti el a kenőképességet,több tartalék van benne mint a csak ásványiban,ez viszont biztos.Magassabb teljesítményű mociba kb 30 LE felett én biztosan nem hagyatkoznék az ásványolaj nyújtotta teljesítményre,nagyobb biztonságot ad a részben syntetikus ,az tuti.

Szerintem teljesen syntetikus viszont biztosan nem való levegősbe. persze lehet ez csak az én véleményen erről.üdv.kutyafitty.
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.01.07 18:48
pocakosmotoros@gmail.com Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.01.08 15:59
Sziasztok!

Kutyafitty, mondtam, hogy ebben te vagy a fej smiley. Az SS250-be egyébként 10W-40-et ír elő a gyártó. Nos, tehát, eszerint, amit írtál, a Castrol Actevo Extra 10W-40-ese egy félszintetikus motorolaj (ez feltehetően a flaskán is rajta van, de nem dikkháltam végig a címkét). Nagy vonalakban összefoglalva: ötvözi a szintetikus és az ásványi olaj tulajdonságait, merthogy mindkettőből van benne. Mint egy ötvözet a fémeknél. Speciálisan ennek az olajnak az esetében (Castrol Actevo Extra 10W-40) pedig az olajmolekulákhoz kapcsolt mágneses anyagmolekulák biztosítják, hogy megmaradjon a fémfelületen (acél, vas) akkor is, ha a gép akár huzamosabb ideig áll, védve ezzel a korróziótól, elősegítve a hidegindítást és az akkor fellépő kopások elleni védelmet, amíg az olajnyomás fel nem épül, magyarán amíg nem jut oda üzemszerűen az olaj.

Igen, azt hiszem, értem.

Üdv:
Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]

Szerkesztette: Pytzoure - 2009.01.08 16:03
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Oldal: 26 / 102 << < 23 24 25 26 27 28 29 > >>
Ugrás a fórumra:
Pontos idő
Eseménynaptár
<< 2024 Március >>
Ke Sz Cs Sz Va
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
             

Nincs esemény

Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

KainJoci
2024.03.19 07:16
Köszönöm szépen!

kymco2
2024.03.18 17:12
Isten éltesse A Sándorokat, Józsefeket,!

KainJoci
2024.03.14 08:08
Szép napot!

Suti
2024.03.08 18:41
Köszönöm a nőnapi jókívánságokat! smiley

gitmiki
2024.03.08 17:04
Boldog Nőnapot kívánok Csamós csajszik !

Archívum
Rádió
Válaszd ki a rádiót a listából, és kattints az OK gombra

Copyright © CsaMoVáK