CsaMoVáK - Csattogó Motoros Vándorok Klubja
 
Ma 2024. március 29. péntek, Auguszta napja van.
Holnap Zalán napja lesz.
"Klubtag szeretnék lenni. Mit tegyek?"
Kattints -> IDE!
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Kérj újat itt.
Navigáció
Főoldal
Hírek
Cikkek
Fórum
KRESZ
ELADÓ cuccok
GyIK
Letöltések
Linkek
Kapcsolat
Keresés
Eseménynaptár
Szavazás
Nagy divat manapság az okostelefon és a mobilinternet. Használsz mobilnetet az okostelefonodon?

Persze, mobilnet előfizetésem is van

Igen, néha-néha, de csak előfizetés nélkül

Okostelefont használok, de nem netezek rajta

Nincs okostelefonom, de tervezek venni egyet

Nem okostelefont használok

A telefon nem internetezésre való

Nincs mobilom

Mi az az okostelefon?

Szavazáshoz be kell jelentkezni

Eredmények
Hozzászólások : 3
Archívum
Szótár
Fórumtéma megtekintése
CsaMoVáK - Csattogó Motoros Vándorok Klubja | Keeway motorok | Keeway chopperek
Oldal: 34 / 102 << < 31 32 33 34 35 36 37 > >>
Szerző RE: SS250
Dreamer




Hozzászólások: 243
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 02.11.06
Elküldve: 2009.04.15 20:28
lencsi írta:

Kedves Pytzoure!

Köszönöm a válaszokat, DE...
Lehet, hogy a varrógéppel könnyebben boldogulok, vagy legalábbis ezt hiszitek, de tudom, hol kell olajat ellenőrizni. Három hete volt cserélve, szint ok. A szelepeket, s sztem a hajtókart is kizárhatjuk, melegen semmi hangja. Vezérmű viszont érdekes lehet. Nekem valamhol azt rebegték, hogy valami alátétet szoktak kihagyni az összeszereléskor, valahol a generátor környékén, s az cicereg. Gondoltam több tapasztalatotok van.

Lánckerék! Hátul le ne cseréld kisebbre, belever a lengőkarba. elöl még a 18-as is jó, de lomha lesz, nekem a 17-es vált be, JT, 2700 Ft. Könnyen repíti a 48 kilómat, s nem is lomha. Igaz, két szem feleslegessé vált a láncból. Lánckeréknél vigyázzatok a drag star-é nem jó, csak a virago-é.


Nos, kérlekszépen volt itt annó egy úriember, Mesemondónak hívják. Neki akkor cicergett amikor a blokkban egy szimmering átengedett, és nem tudott kialakulni a megfelelő olajnyomás. Az ő esete addig "fajult", hogy komplett főtengely csere lett a vége!

Ezt meg lehet mérni, kell hozzá egy nyomásmérő műszer, és a blokk jobb oldalán a kettes henger oldalán van egy csavarral lezárt furat. Onnan korrekt értéket lehet mérni, és különösebb bontással sem jár. 0,9 felett kell lenni hidegen is!

Dreamer


Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
dreamer_hu 30/463-25-24 http:\\debmot.extra.hu Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
bacisteve




Hozzászólások: 148
Lakóhely: Kecskemét
Regisztrált: 20.11.08
Elküldve: 2009.04.15 21:47
Kedves lencsi !

Ha elöl 16-ról 17-re, akkor nem ki 2 szem lánc, hanem ima, hogy ami van, az elég is lesz !
Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Dreamer




Hozzászólások: 243
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 02.11.06
Elküldve: 2009.04.16 08:29
Akkor nekem a 15-ös láckeró kellene, hogy a csepp 130 kilómat kipörögje ötödikben is? smiley smiley smiley




Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
dreamer_hu 30/463-25-24 http:\\debmot.extra.hu Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.04.16 17:32
Sziasztok!

Húha, volt ám forgalom smiley.

Dreamer: nyugi, párommal együtt legalább 170-180 kilót nyomunk, és a gyári lánckerékkel is simán visz minket 80-90-el, úgyhogy a te 130 kilód smafu smiley. Amit viszont ezzel az olajnyomásos kérdéssel kapcsolatban írtál, az érdekes, ezt még nem hallottam. Újdonság a nap alatt smiley. A kuplungkérdéssel kapcsolatban: a miénk akkor van csak letapadva, ha állt és teljesen kihűlt. Ekkor az első kapcsolás elég nagyot csattan, ránt is egyet, aztán többet nincs vele gond, az üres is viszonylag könnyen megtalálható. A kukactengely végén van egy léptetőszerkezet, azt már megnézted? Nálunk is volt gond az üressel, de nálunk a visszafelé kapcsolgatással is gond volt 4-től lefelé. Amióta megaplikáltam azóta teljesen jól kapcsolgatható visszafelé is és jobbabb lett az üres megtalálhatósága is. Mondjuk a kuplungszerkezetben is be lett állítva a holtjáték, meg a karon is. Amúgy nem méregettem én semmitse, érzésre állítottam be és jó lett. Sok szerencsét!

lencsi: bocs a szájbarágósdiért, de így az első és egy hozzászólásod után még nem tudtam felmérni, hogy mennyire vagy otthon a gépben. Én is csak messziről ugatom. Nemes egyszerűséggel, ha valami nyavajája van, én is kérdezek, vagy nekiállok magam és általában össze szokott jönni, még ha némi küzdelem árán is. Mindenesetre, ha rájössz, hogy mi okozta a bajságot, akkor oszd meg velünk, hadd gyűljön a tapasztalat.

Üdv:
Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.04.16 17:36
ja, és Dreamer, kösz a megerősítést a Shadow lánckerékkel kapcsolatban.


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
lencsi




Hozzászólások: 5
Regisztrált: 13.04.09
Elküldve: 2009.04.18 11:24
Helló!

Én lánc cserénél cseréltettem le a lánckereket is, s tény két szem feleslegessé vált, mivel a D.I.D láncban csak hosszab van a mi motorjainkhoz.

Kedves Pytzoure!

Semmi baj.

A műszeres mérést valahogy megejtem, de mostabság hallgat.
Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Dini

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 33
Lakóhely: Székesfehérvár
Regisztrált: 05.04.08
Elküldve: 2009.04.21 19:24
Üdv Mindenkinek!
Olvasgatva itt benneteket, eszembe jutott egy estem az egyesbe rakva hirtelen rángató motorról! Volt hajdanában egy yamaha diversionom amit nagy igyekezetemben elláttam mindenféle plusz adalékkal. Így történt, hogy vettem bele valami szupercsodamitudomén adalékot. Mikor beletöltöttem az olajba .A sűrű mézszerű anyag szépen rátapadt a kuplunklamellákra és innentől kezdve minden egyes indulásnál (hidegen)a moci rántott egyet! Persze, ha meleg volt az olaj gondolom felhígult az adalék így rendesen lehetett váltani! Most már tudom, hogy többet nem teszek az olajba plusz csodákat...smiley
Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
lencsi




Hozzászólások: 5
Regisztrált: 13.04.09
Elküldve: 2009.04.21 20:50
Apropó!

Ti milyen olajt használtok? Meddig?
Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.04.22 08:14
Szisztok!

Dini: értem az összefüggést, de mi nem raktunk semmilyen adalékot az olajba és ezt nem idén kezdte el csinálni. Ha meglöködöm kicsit még álló helyben, álló motorral, behúzott kuplunggal, akkor megmozdulnak az összetapadt kuplunglamellák és nem csinálja. Úgyhogy biztos, hogy igazad van a kuplunglammellák kérdéskörében.

Lencsi: Castrol Actevo Extra 10W40 direkt léghűtéses, 4 ütemű motorkerékpárokba való olajat használunk, elvileg 1.4L kell bele. 5000 km-enként van a csereintervallum (legalábbis az eredeti szervízfüzet alapján), bár ezt (szerintem) függővé kell tenni az igénybevételtől (ha sok a kétszemélyezés, vagy szereti húzni az ember a bajszát, akkor inkább 4000km-nél le kéne dobni).

Üdv:
Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
lencsi




Hozzászólások: 5
Regisztrált: 13.04.09
Elküldve: 2009.04.22 16:33
Ahola!

Köszönöp Pytzoure! Megérte kirúgni a szerelőmet, 2000 km-ént cseréltette az olajat 9000 Ft-ért.
Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
szacsa
Örökös tag

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 107
Lakóhely: Vecsés
Regisztrált: 19.04.07
Elküldve: 2009.04.22 19:59
Sziasztok! Hát Lencsi,tényleg megérte kirúgni a szerelőt,de nem olyan bonyolult egy olajcsere,Te is könnyedén megtudod csinálni. Nekem a 20w50-es jobban bevált a 10w 40-es mikor nagyon felmelegedett az olaj,mintha gőzőlt volna mikor megálltam.
Szerkesztette: szacsa - 2009.04.22 20:21
sz.csaba39@hotmail.hu 06 20 5452504 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Dini

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 33
Lakóhely: Székesfehérvár
Regisztrált: 05.04.08
Elküldve: 2009.04.22 20:20
Üdv!
Pytzoure azért ha nem túl nagy meló én lehet hogy szétszedném a kuplungot, és megtisztítanám a lamellákat! Most jutott csak eszembe: régen volt egy riga típusu mocim issmiley! Na ennél a motornál is volt valami ilyen jelenség. Azt szétszedtem és benzinben elmostam a parafa lamellákat! Összerakás után már nem jelentkezett a hiba! egy próbát lehet, hogy megérne...bár fogalmam sincs ennél a típusnál milyen nagy meló..!
Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Dreamer




Hozzászólások: 243
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 02.11.06
Elküldve: 2009.04.23 20:01
Dini írta:
Üdv!
Pytzoure azért ha nem túl nagy meló én lehet hogy szétszedném a kuplungot, és megtisztítanám a lamellákat! Most jutott csak eszembe: régen volt egy riga típusu mocim issmiley! Na ennél a motornál is volt valami ilyen jelenség. Azt szétszedtem és benzinben elmostam a parafa lamellákat! Összerakás után már nem jelentkezett a hiba! egy próbát lehet, hogy megérne...bár fogalmam sincs ennél a típusnál milyen nagy meló..!


Első körben célszerű beszerezni egy tömítés garnitúrát, nekem még gyári volt, fel volt ragasztva és első leszedésnél szétszakadt. Erre érdemes készülni.
Ha sok van az olajban célszerű leengedni (felmelegítés után) valamint én most tettem bele olajhígító és motormosó adalékot amitől nagyon folyós lett az olaj (nem kötelező).
Célszerű olajszűrőt is cserélni, meg az olajszűrő fedél alá egy új O-gyűrűt is venni (70*3,5).
Ha nem akarod leengedni az olajat akkor, bal oldalára döntve a sas, az összefolyik egy oldalra az olaj, és akkor le sem kell engedni.

Néhány csavar kitekerése után le lehet venni a kuplung deknit. Alatta semmi különös nincs. Négy csavar alatt feszítőrugó, azt kicsavarva, lejön a nyomlap. Alatta van 5 műanyag lamella és 4 fém.

Én nem mosogatnám, talán 400 Ft darabja a lamellának (Yamaha Virago lamellájának darabja 4e ft! Megkérdeztem!).

Üdv!


Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
dreamer_hu 30/463-25-24 http:\\debmot.extra.hu Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.04.25 08:12
Sziasztok!

Lencsi: Hja, 2000 km-enként ledobálni az olajat kicsit túl van a biztonsági ráhagyáson és felesleges pazarlás. Ezt, ha jól emlékszem, amíg új a motor, addig kell megcsinálni, az első olajcsere valóban 1000, vagy 2000 km után van, de aztán elég 5000-nél.

Dini: Valóban, ahogy Dreamer mondja, nem nagy dolog kivenni a lamellákat, viszont Dreamer helyében nem raktam volna bele mosóadalékot, legalábbis tartós használatra biztos nem. Pont azért, mert felhígítja az olajat és ront a viszkozitáson (ez nyáron, nagy melegben, ha felmelegszik az olaj, még jobban romlik), arról nem beszélve, hogy minden tömítés és illesztés a 10W-40-es olajra van tervezve, tehát előfordulhat, hogy elkezdi kajázni az olajat és ott is jelentkezhet olajszivárgás, ahol eddig nem volt. Van direkt mosóolaj, ami tényleg elég híg, de azt (mondjuk minden második) olajcsere alkalmával érdemes használni 15-20 perces kíméletes járatás erejéig, aztán leengedni és mehet a friss olaj+olajszűrő. A motordekni tömítés levételkor nálunk is elszakadt egy helyen, de én nemes egyszerűséggel megoldottam Loctite hő- és olajálló tömítőpasztával. Csak a sérült részen kapott és jó lett, nem szivárog. Apropó, Dreamer, a kuplung holtjátékát nem csak a karon tudod állítani, hanem a kuplung közepén is, ahol van a nyomórúd. Ez is jó? Amikor megaplikáltam a váltó léptetőművét, és vis****aktam a kuplungszerkezetet, akkor beállítottam ezt is, azóta sokkal könnyebb megtalálni az ürest mind egyesből felfelé, mind kettesből lefelé. Hogy a léptetőművön történt műtétnek, vagy ennek a beállításnak köszönhető-e a javulás, azt nem tudom, de erős a gyanúm, hogy inkább az utóbbi. Ha ez jól van belőve, még akkor is jónak kell lennie, ha már kopottabbak a lamellák. A lamellák árában kösz az infót, ennyi pénzért nem érdemes a yamaháét belerakni, annyival biztos nem rosszabb a kínai. Ha csak fele annyit bír ki, még akkor is ötödárban jön ki az ember.

Széles utat, tele tankot!
Üdv:
Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Dreamer




Hozzászólások: 243
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 02.11.06
Elküldve: 2009.04.25 18:44
Pytzoure írta:
... viszont Dreamer helyében nem raktam volna bele mosóadalékot, legalábbis tartós használatra biztos nem. Pont azért, mert felhígítja az olajat és ront a viszkozitáson (ez nyáron, nagy melegben, ha felmelegszik az olaj, még jobban romlik), ...
Széles utat, tele tankot!
Üdv:
Pytzoure


Ki mondta, hogy üzemszerűen használom a motormosó folyadékot???!!!??? Ekkora hülyeséget én sem javaslok! Kérlek olvass picit figyelmesebben!


Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
dreamer_hu 30/463-25-24 http:\\debmot.extra.hu Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.04.28 20:55
Bocs, Dreamer, félreértettem smiley


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.05.18 17:44
Üdv!

Emlékszik valaki fejből, hogy mi a Supershadow láncmérete? 520-as és 120 szem? Nem akarok hülyeséget vásárolni. Hálám örökké!

Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Pytzoure

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08
Elküldve: 2009.05.18 19:08
Hja, és még egy kérdés:

nagyvas.hu-n van 16 fogú lánckerék, ez 2.500-ért hibátlan. Nade, 45 fogút nem találtam (ami kompatibilis) csak 42 fogút. Szerintetek ez nagy áttételmódosítás, vagy nem jelentős? Sokat kétszemélyezünk, és nem vagyunk éppen pehelysúlyban, nem szeretném, ha küszködne alattunk a járgány.

Előre is köszi:
Pytzoure


[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
30/350-7377 Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Goebi

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 25
Lakóhely: Pilisvörösvár
Regisztrált: 04.11.08
Elküldve: 2009.05.18 19:44
Üdv! 520/118-as kell hozzá. Legalábbis ezt olvastam múltkor a fórumon. Illetve még azt, hogy DID márkát javasolták mint bevált terméket.
giar@pannonmail.hu http://indafoto.hu/gia Privát üzenet küldése
Szerző RE: SS250
Tibi

Felhasználó avatara

CsaMoVáK Klubtag


Hozzászólások: 291
Lakóhely: Teskánd (Zalaegerszeg)
Regisztrált: 02.11.06
Elküldve: 2009.05.19 08:11
520/114 -es DID-re cseréltem anno.

Üdv,.
Tibi


Két keréken szép a világ!
tiborivan tiborivan@hotmail.com 30/298-4058 Privát üzenet küldése
Oldal: 34 / 102 << < 31 32 33 34 35 36 37 > >>
Ugrás a fórumra:
Pontos idő
Eseménynaptár
<< 2024 Március >>
Ke Sz Cs Sz Va
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
             

Nincs esemény

Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

KainJoci
2024.03.19 07:16
Köszönöm szépen!

kymco2
2024.03.18 17:12
Isten éltesse A Sándorokat, Józsefeket,!

KainJoci
2024.03.14 08:08
Szép napot!

Suti
2024.03.08 18:41
Köszönöm a nőnapi jókívánságokat! smiley

gitmiki
2024.03.08 17:04
Boldog Nőnapot kívánok Csamós csajszik !

Archívum
Rádió
Válaszd ki a rádiót a listából, és kattints az OK gombra

Copyright © CsaMoVáK