Köszönöm a válaszokat, DE...
Lehet, hogy a varrógéppel könnyebben boldogulok, vagy legalábbis ezt hiszitek, de tudom, hol kell olajat ellenőrizni. Három hete volt cserélve, szint ok. A szelepeket, s sztem a hajtókart is kizárhatjuk, melegen semmi hangja. Vezérmű viszont érdekes lehet. Nekem valamhol azt rebegték, hogy valami alátétet szoktak kihagyni az összeszereléskor, valahol a generátor környékén, s az cicereg. Gondoltam több tapasztalatotok van.
Lánckerék! Hátul le ne cseréld kisebbre, belever a lengőkarba. elöl még a 18-as is jó, de lomha lesz, nekem a 17-es vált be, JT, 2700 Ft. Könnyen repíti a 48 kilómat, s nem is lomha. Igaz, két szem feleslegessé vált a láncból. Lánckeréknél vigyázzatok a drag star-é nem jó, csak a virago-é.
Nos, kérlekszépen volt itt annó egy úriember, Mesemondónak hívják. Neki akkor cicergett amikor a blokkban egy szimmering átengedett, és nem tudott kialakulni a megfelelő olajnyomás. Az ő esete addig "fajult", hogy komplett főtengely csere lett a vége!
Ezt meg lehet mérni, kell hozzá egy nyomásmérő műszer, és a blokk jobb oldalán a kettes henger oldalán van egy csavarral lezárt furat. Onnan korrekt értéket lehet mérni, és különösebb bontással sem jár. 0,9 felett kell lenni hidegen is!
Dreamer
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
Dreamer: nyugi, párommal együtt legalább 170-180 kilót nyomunk, és a gyári lánckerékkel is simán visz minket 80-90-el, úgyhogy a te 130 kilód smafu . Amit viszont ezzel az olajnyomásos kérdéssel kapcsolatban írtál, az érdekes, ezt még nem hallottam. Újdonság a nap alatt . A kuplungkérdéssel kapcsolatban: a miénk akkor van csak letapadva, ha állt és teljesen kihűlt. Ekkor az első kapcsolás elég nagyot csattan, ránt is egyet, aztán többet nincs vele gond, az üres is viszonylag könnyen megtalálható. A kukactengely végén van egy léptetőszerkezet, azt már megnézted? Nálunk is volt gond az üressel, de nálunk a visszafelé kapcsolgatással is gond volt 4-től lefelé. Amióta megaplikáltam azóta teljesen jól kapcsolgatható visszafelé is és jobbabb lett az üres megtalálhatósága is. Mondjuk a kuplungszerkezetben is be lett állítva a holtjáték, meg a karon is. Amúgy nem méregettem én semmitse, érzésre állítottam be és jó lett. Sok szerencsét!
lencsi: bocs a szájbarágósdiért, de így az első és egy hozzászólásod után még nem tudtam felmérni, hogy mennyire vagy otthon a gépben. Én is csak messziről ugatom. Nemes egyszerűséggel, ha valami nyavajája van, én is kérdezek, vagy nekiállok magam és általában össze szokott jönni, még ha némi küzdelem árán is. Mindenesetre, ha rájössz, hogy mi okozta a bajságot, akkor oszd meg velünk, hadd gyűljön a tapasztalat.
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Üdv Mindenkinek!
Olvasgatva itt benneteket, eszembe jutott egy estem az egyesbe rakva hirtelen rángató motorról! Volt hajdanában egy yamaha diversionom amit nagy igyekezetemben elláttam mindenféle plusz adalékkal. Így történt, hogy vettem bele valami szupercsodamitudomén adalékot. Mikor beletöltöttem az olajba .A sűrű mézszerű anyag szépen rátapadt a kuplunklamellákra és innentől kezdve minden egyes indulásnál (hidegen)a moci rántott egyet! Persze, ha meleg volt az olaj gondolom felhígult az adalék így rendesen lehetett váltani! Most már tudom, hogy többet nem teszek az olajba plusz csodákat...
Dini: értem az összefüggést, de mi nem raktunk semmilyen adalékot az olajba és ezt nem idén kezdte el csinálni. Ha meglöködöm kicsit még álló helyben, álló motorral, behúzott kuplunggal, akkor megmozdulnak az összetapadt kuplunglamellák és nem csinálja. Úgyhogy biztos, hogy igazad van a kuplunglammellák kérdéskörében.
Lencsi: Castrol Actevo Extra 10W40 direkt léghűtéses, 4 ütemű motorkerékpárokba való olajat használunk, elvileg 1.4L kell bele. 5000 km-enként van a csereintervallum (legalábbis az eredeti szervízfüzet alapján), bár ezt (szerintem) függővé kell tenni az igénybevételtől (ha sok a kétszemélyezés, vagy szereti húzni az ember a bajszát, akkor inkább 4000km-nél le kéne dobni).
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Sziasztok! Hát Lencsi,tényleg megérte kirúgni a szerelőt,de nem olyan bonyolult egy olajcsere,Te is könnyedén megtudod csinálni. Nekem a 20w50-es jobban bevált a 10w 40-es mikor nagyon felmelegedett az olaj,mintha gőzőlt volna mikor megálltam.
Szerkesztette: szacsa - 2009.04.22 20:21
Üdv!
Pytzoure azért ha nem túl nagy meló én lehet hogy szétszedném a kuplungot, és megtisztítanám a lamellákat! Most jutott csak eszembe: régen volt egy riga típusu mocim is! Na ennél a motornál is volt valami ilyen jelenség. Azt szétszedtem és benzinben elmostam a parafa lamellákat! Összerakás után már nem jelentkezett a hiba! egy próbát lehet, hogy megérne...bár fogalmam sincs ennél a típusnál milyen nagy meló..!
Dini írta:
Üdv!
Pytzoure azért ha nem túl nagy meló én lehet hogy szétszedném a kuplungot, és megtisztítanám a lamellákat! Most jutott csak eszembe: régen volt egy riga típusu mocim is! Na ennél a motornál is volt valami ilyen jelenség. Azt szétszedtem és benzinben elmostam a parafa lamellákat! Összerakás után már nem jelentkezett a hiba! egy próbát lehet, hogy megérne...bár fogalmam sincs ennél a típusnál milyen nagy meló..!
Első körben célszerű beszerezni egy tömítés garnitúrát, nekem még gyári volt, fel volt ragasztva és első leszedésnél szétszakadt. Erre érdemes készülni.
Ha sok van az olajban célszerű leengedni (felmelegítés után) valamint én most tettem bele olajhígító és motormosó adalékot amitől nagyon folyós lett az olaj (nem kötelező).
Célszerű olajszűrőt is cserélni, meg az olajszűrő fedél alá egy új O-gyűrűt is venni (70*3,5).
Ha nem akarod leengedni az olajat akkor, bal oldalára döntve a sas, az összefolyik egy oldalra az olaj, és akkor le sem kell engedni.
Néhány csavar kitekerése után le lehet venni a kuplung deknit. Alatta semmi különös nincs. Négy csavar alatt feszítőrugó, azt kicsavarva, lejön a nyomlap. Alatta van 5 műanyag lamella és 4 fém.
Én nem mosogatnám, talán 400 Ft darabja a lamellának (Yamaha Virago lamellájának darabja 4e ft! Megkérdeztem!).
Üdv!
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
Lencsi: Hja, 2000 km-enként ledobálni az olajat kicsit túl van a biztonsági ráhagyáson és felesleges pazarlás. Ezt, ha jól emlékszem, amíg új a motor, addig kell megcsinálni, az első olajcsere valóban 1000, vagy 2000 km után van, de aztán elég 5000-nél.
Dini: Valóban, ahogy Dreamer mondja, nem nagy dolog kivenni a lamellákat, viszont Dreamer helyében nem raktam volna bele mosóadalékot, legalábbis tartós használatra biztos nem. Pont azért, mert felhígítja az olajat és ront a viszkozitáson (ez nyáron, nagy melegben, ha felmelegszik az olaj, még jobban romlik), arról nem beszélve, hogy minden tömítés és illesztés a 10W-40-es olajra van tervezve, tehát előfordulhat, hogy elkezdi kajázni az olajat és ott is jelentkezhet olajszivárgás, ahol eddig nem volt. Van direkt mosóolaj, ami tényleg elég híg, de azt (mondjuk minden második) olajcsere alkalmával érdemes használni 15-20 perces kíméletes járatás erejéig, aztán leengedni és mehet a friss olaj+olajszűrő. A motordekni tömítés levételkor nálunk is elszakadt egy helyen, de én nemes egyszerűséggel megoldottam Loctite hő- és olajálló tömítőpasztával. Csak a sérült részen kapott és jó lett, nem szivárog. Apropó, Dreamer, a kuplung holtjátékát nem csak a karon tudod állítani, hanem a kuplung közepén is, ahol van a nyomórúd. Ez is jó? Amikor megaplikáltam a váltó léptetőművét, és vis****aktam a kuplungszerkezetet, akkor beállítottam ezt is, azóta sokkal könnyebb megtalálni az ürest mind egyesből felfelé, mind kettesből lefelé. Hogy a léptetőművön történt műtétnek, vagy ennek a beállításnak köszönhető-e a javulás, azt nem tudom, de erős a gyanúm, hogy inkább az utóbbi. Ha ez jól van belőve, még akkor is jónak kell lennie, ha már kopottabbak a lamellák. A lamellák árában kösz az infót, ennyi pénzért nem érdemes a yamaháét belerakni, annyival biztos nem rosszabb a kínai. Ha csak fele annyit bír ki, még akkor is ötödárban jön ki az ember.
Széles utat, tele tankot!
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Pytzoure írta:
... viszont Dreamer helyében nem raktam volna bele mosóadalékot, legalábbis tartós használatra biztos nem. Pont azért, mert felhígítja az olajat és ront a viszkozitáson (ez nyáron, nagy melegben, ha felmelegszik az olaj, még jobban romlik), ...
Széles utat, tele tankot!
Üdv:
Pytzoure
Ki mondta, hogy üzemszerűen használom a motormosó folyadékot???!!!??? Ekkora hülyeséget én sem javaslok! Kérlek olvass picit figyelmesebben!
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
nagyvas.hu-n van 16 fogú lánckerék, ez 2.500-ért hibátlan. Nade, 45 fogút nem találtam (ami kompatibilis) csak 42 fogút. Szerintetek ez nagy áttételmódosítás, vagy nem jelentős? Sokat kétszemélyezünk, és nem vagyunk éppen pehelysúlyban, nem szeretném, ha küszködne alattunk a járgány.
Előre is köszi:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]