Pytzoure,te pedig minnél előbb csináld meg a silenteket,ha eddig nem csináltad még meg,mert ha a lánckerék meg tud mozdulni, viharos gyorsasággal eszi meg a tegely alu agyát/egyszerűen ilyen őrült szerkeztet(alura fekszik a lánckerék,menesztő nélkül) motoron még nem láttam,megspékelve használhatlan silntekkel/ és dpepe "sorsára" jutsz,de lehet már igy is késő.Sajna a secát és cruisert 5000 km enként tanácsos szétszedni.Nekem az sl 150 esem 18000 kn alatt három garnitúrát evett meg pedig az csak 13 lóerős -igaz én is és első tulaja is 110 kg os volt-vagyok.Ö még utast is vitt,ezt nem tűrte a gyalázatos minőségű silent.
Annyira nem ,hogy nekem mikor megvettem egy hét múlva leugrott a lánckerék,mert ketté törte a seger gyűrűt.A lánckerék leugrott a tegelyhez és a menesztő csavar beszorult a lengő kar mellé. Kb 80 nál beblokkolt a hátsó kerék,egy kanyar előtti motorfékre engedés pilanatában.Blokklt hátsó kerékkel salakmotoros módon vettem be a kanyart,úgy ,hogy szemből kishijján metörölköztem a sárgabuszban. úgy beszorult,hogy otthon csak pajszerrel sikerült a lengőkar elfeszítésével kiszerelni a kereket.Ez okulás képpen mondom, itt nagyon kell vigyázni és a lánckerék bármilyen elkoválygását orvosolni kell,nem szabad várni,mert bejöhet az én esetem, és ennek megúszásához ,nem csak motoros tudás(ami nekem szerintem ehhez nincs elég),hanem jó adag "Védőszenti" segítség is elkell.
Pytzoure a priv üzidre válaszoltam, bocsi csak most ,de csak néhány napja vagok itthon ,és holnap reggel indulok vissza. üdv mindenki
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.05.27 09:05
Hozzászólások: 279 Lakóhely: Bp (Pestlőrinc) - néha Nagykörös Regisztrált: 02.11.06
Elküldve: 2009.05.27 09:23
Köszönöm a tanácsokat!
Akkor már csak a szilent kérdés maradt, hogy honnan...
Nincs meg valakinek a bejáratott szilent-gyártó kapcsolata, vagy nincs esetleg elfekvő többlet valakinél?
Egy kérdés: találkoztatok-e már olyannal, hogy 5. sebességi fokozatban (és csak ötödikben) surrogó hangot hallani inkább a blokk felől, mint a lánc környékéről. Ez csak most tűnt fel, hogy a lánc lecsendesült. Remélem nem kell még széthúzni a blokkot, mert akkor megőrülök . Aztán még valami: fordulatszám függvényében lehet hallani egy másfajta, hasonló hangot is, de az a blokk elejéről a hengerek környékéről hallatszik. Lehet, hogy a vezérműlánc környékén nincs valami rendben? Vagy csak szelephézagot kéne nézni? A járgányban 9100 km van, úgyhogy nemigazán tűnik normálisnak az efféle anomália .
Előre is köszi:
Pytzoure
Nekem valahova a vázba beérhet a lánc, mert folyamatosan surrogós hangot ad, de ****om le... Tudod nem helyes, de már annyit szereltem, hogy most motorozni szeretnék.
Egyébként meg volt a 400km-es túra, és hanyagságomnak köszönhetően volt egy láncleesésem. Lillafüreden, egy kanyar és egy lassítás adta meg a végső döfést. Aztán beállítottam és hiba nélkül végignyomtam a távot.
Dreamer
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
kutyafitty írta:
Igen azt hiszem jó megoldás lehet a használt kerék(yamaha) mert abban a szilentek 30-40000 km et is kibirnak,pláne egy seca 18 lóerejével.
Az uj Yamaha szilentek,viszont állati drágák,összel 3300/db ft volt.
Egy biztos ennél ,ha felujítasz tisztelt dpepe,nem lehet hibázni,tökéletes munkát kell végezni.Egyébként nagyon kockázatos dolog fék ,fútómű, kormány bármilyen jellegú átalakítása,gyáritól eltérő javítása,és hatóságilag tilos is.
Csakhogy az én szerviz manualom szerint a Yamahában nem szilentek vannak, hanem menesztőgumi féleség van. Na az lenne a nagy királyság...
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
Szerkesztette: Dreamer - 2009.05.27 12:15
Természtesen Dreamer így van.Ne is gondoltam másként,bár lehet,hogy félre érthető ahogy írtam,/bár szerintem nem)
Az Yamaha silenteket kerékkel és lánckerékmenesztővel gondoltam,bontott Yamaha kerék esetére gondolva.Gondolva itt arra,hogy árban kicsit olcsóbban mint egy uj Keeway kerék véleges megoldás a Yamaha kerék,az igen gigaszopássá fajulni képes seca silentcserére, és a kerékagykikopásra.
A keeway öntött kereke nem fuzionálható a yamaha silentekkel és menesztő tárcsával természtesen.Cserélni csak kompletten lehet.
A yamaha silent árat csak azért írtam,mert ha a bontott kerékben csereérett a silent akkor igen nagy cumi van ,mert a silent csere egy külön vagyon,és szerintem ha van bontott Yamaha kerék azt sem nagyon adják 15-20000 alatt.
Szerkesztette: kutyafitty - 2009.05.27 15:25
kutyafitty írta:
Természtesen Dreamer így van.Ne is gondoltam másként,bár lehet,hogy félre érthető ahogy írtam,/bár szerintem nem)
Az Yamaha silenteket kerékkel és lánckerékmenesztővel gondoltam,bontott Yamaha kerék esetére gondolva.Gondolva itt arra,hogy árban kicsit olcsóbban mint egy uj Keeway kerék véleges megoldás a Yamaha kerék,az igen gigaszopássá fajulni képes seca silentcserére, és a kerékagykikopásra.
A keeway öntött kereke nem fuzionálható a yamaha silentekkel és menesztő tárcsával természtesen.Cserélni csak kompletten lehet.
A yamaha silent árat csak azért írtam,mert ha a bontott kerékben csereérett a silent akkor igen nagy cumi van ,mert a silent csere egy külön vagyon,és szerintem ha van bontott Yamaha kerék azt sem nagyon adják 15-20000 alatt.
Az a baj, hogy ott majdnem mindent át kell építeni a hátsó részen ahogy nézem... "Így se volt jó, úgy se volt jó, sehogyan sem volt az jó..."
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
Dreamer.Semmit nem kell átépíteni./NEM IS ÉRTEM MIRE GONDOLSZ?/ A YAmaha kereket úgy egységben ahogy a te robbantott ábrádon van-, +a fékartó lemezzel -fékpofákkal egy az egyben be lehet tenni.Az ábra minden alkatrészét tartalmazni kell a bontott keréknek + a féket a tartó lemezzel, mert mondtam semifféle fúziót nem lehet végrehajtani ,mert semmi nem csereszabatos a lánckeréken kívül.A lánckerék ha jól wemlékszem 60 as belső igy mind a yamaha mind a Keeway ok hozzá,a fékbowden is jó, ha jól emlékszem a féktartó lemez kitámasztóján kell machinálni,mert a keevay-t nem lehet beakasztani.A Komplett bontott Yamaha kereket beteszed,betolod a tengelyt,feltszed a láncot és uzsgyi.
Sajna most két napig nem vagyok gépnél,ugy,hogy legyen ennyi elég. Csáá mindenki. kutafitty.
Én se láttam,de ez a Yamaha kerék pont ugy néz ki mint a L.C.-é a küllőt leszámitva. Csak a Cruiser-é nem csereszabatos szerintem,mert az hátúl is tárcsafékes.
A bontott yamaha kerékben ezekszerint van fantázia. A hátsó lánckerék viszont nem jó a keewayhez, mert hiába 60-as a belső átmérő, a felfogató furatok osztóköre nem stimmel! Ha jó lenne, akkor nem kéne különböző alternatívákon agyalni a JT lánckerekek között, hanem rendelek yamaha vx 250-eshez és viszont lágytojás. Ja, és tehenészetesen én is úgy gondoltam a cserét, hogy inkompletto, lánckerekestül, fékestül, tengelyestül, mindenestül. Egy hátránya akad csak, hogy akkor már az elsőt is cserélni kell, mert kibahülyén néz ki elöl könnyűfémgurigával, hátul meg küllőssel. Bár, ez ízlés dolga. Csak legyen egy kis pénzmagom, elrobogok egy-két bontóba, és felderítem a kérdést.
Más: többektől hallottam, hogy valami hajlamos eltörni a váltóműben és olyankor bizony, ha nincs szerencséje a delikvensnek, akkor a letört darab rendesen rendet rak a motorban. Javítás elérheti a 70-80ezer forintot is (alkatrészáron!). Namármost: ennyi pénzért már lehet kapni egyben lévő yamaha blokkot is. Blokktest széthúz, yamaha cucc berámol, blokktest összerak (így megmarad a motorszám és nem kell vacakolni a papírokkal). Ha annyira yamaha másolat, akkor ennek is működnie kell. Ezt azért dobom fel, hogy havalaki így jár, akkor lehet, hogy érdemes bepróbálkozni vele. Vélemény?
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Pytzoure, a váltóban az ötödik sziknronja szokott letörni,és totális motorkárt okoz. Ez sajna a Yamaha belső csak szemre illetve szemre sem azonos teljesen igy az általad elitett keway blokkba csomagolt Yamaha sajna felejtős.
A szinkron pont a kiverödött silent -illetve a réz és társai anyagból csinált silent következménye.A silent nem csak Silent blokk (csendes blokk magyarul-silentium =csend latin/)hanem ütés csillaító is igy szükség-nagy szükség van rá!Ezért a muianyagon túl menni nem tanácsos.Na csá-most indulok németbe-egész éjjel szereltem a kocsim eltört a féltengelyét ,hogy tzudjak menni-még szerencse-hogy nem külföldön,hanem egy Csepeli jutca 10 km sebesséű kanyarjában....hjjaaa...jó kis utam lessz..... legalabbis remélem!
Majd, ha gépközelbe érsz akkor nézz rá a fórumra. Szedtél már szét ilyen Yamaha blokkot, illetve SS blokkot? Ha a belsejében nem is ugyanaz minden, de a blokktest azonos, akkor nem látok nagy buktatót benne, bár ebben te vagy a szaki. Amikor vettük a sárkányt, akkor épp mellette állt egy 125-ös Virago (a 125-ös és a 250 virgács blokkja is kísértetiesen egyforma) és volt lehetőségünk összehasonlítgatni a kettőt. Ránézésre a két blokk tökegyforma volt, ezért is jutott eszembe ez az elvetemült ötlet. Jó lenne egyszer egy 250-es virgács tulajdonossal összedumálni, vagy szerezni egy ilyen blokkot játszósra (na, erre van a kisebb esély )
Amúgy a miénkben műanyag silent van, pont az ilyenek elkerülése végett nem akartam keményebbet.
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Hozzászólások: 279 Lakóhely: Bp (Pestlőrinc) - néha Nagykörös Regisztrált: 02.11.06
Elküldve: 2009.05.29 15:29
Sziasztok!
Még mindig érdeklődnék, hogy ki tud nekem bármilyen szilentet csinálni vagy csináltatni? Vagy legalább méreteket kérnék, hogy el tudjak indulni vele valahova...
Tud nekem mondani valaki konkrét esztergályost, aki a kerék-problémámat megoldja és/vagy csinált is már ilyet (Bpest környékén)? Jó lenne, ha nem kellene újra meg****ni a spanyol-viaszt...
Még mindig érdeklődnék, hogy ki tud nekem bármilyen szilentet csinálni vagy csináltatni? Vagy legalább méreteket kérnék, hogy el tudjak indulni vele valahova...
Tud nekem mondani valaki konkrét esztergályost, aki a kerék-problémámat megoldja és/vagy csinált is már ilyet (Bpest környékén)? Jó lenne, ha nem kellene újra meg****ni a spanyol-viaszt...
Köszi: Pepe
Úgy emlékszem a szervizkönyveim között van info...
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
Hozzászólások: 279 Lakóhely: Bp (Pestlőrinc) - néha Nagykörös Regisztrált: 02.11.06
Elküldve: 2009.06.06 12:22
Köszi, de épp most találtam Pilisborosjenőn egy esztergályost, akihez ma vittem el a kereket.
Muszáj volt intézkedni már, mert most vagy 10 napig nem leszek itthon a H-D fesztivál miatt.
Egyébként meg gyertek Alsóörsre jún 11-14 között a Harley fesztiválra, mert jó lesz. Ha pedig ott jártok, keressetek meg! (Egy úgy nevezett 'Hír-buszban' leszek, mint rendezső)
A szilentek egyelőre műanyagból lesznek. Ha nem jó vagy sikerül szögletes fajta gumis szilentet venni, akkor majd cserélem.
Viszont csináltam motor-emelőt viszonylag egyszerűen, majd felteszem a fotókat.