Jah, arról én is olvastam, de ahogy én kivettem abból az írásból, ott nem volt előjele, egyszer csak rotty és hajlamos bedarálni a fél blokkot. Ez olyan, mint amikor két fogaskerék eltávolodik egymástól és emiatt zajos. Vagy kopás (ezt mondjuk kétlem 11000 km-él) vagy a kiváló minőségű kínyai csapágy van szétesőfélben. Egyszerűen csak utálnám szétszedni ezért a blokkot . Megaztán, ha szét is szedem, ugyan mit nézzek rajta? Szétszedem, jó, és aztán? áhh...
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Hátsó lánckerék szilent kb egy nagy kalap trágyadombot se ér. Nekünk kb 3000km-t bír ki. Egyébként egy ezresért plusz némi postaköltségért kapsz 4 db-ot Szentendréről. Én, és itt már sokan mások is metamidból esztergált perselyekkel helyettesítettük. A szervízkönyvek között Dreamer írásainál találsz erre fényképes segédletet. Ha nagyon gatyák a szilentek akkor a lánckeréktartót rögzítő seeger gyűrű hornyát is nézd meg, mert ahogy kódorog a rossz szilentek miatt úgy kikezdheti azt is. Sajna ez egy konstrukciós hiba az SS-250-esben.
Sok szerencsét:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Az előbb írtam le. Kicsit figyelmesebben olvass pls:
"A szervízkönyvek között Dreamer írásainál találsz erre fényképes segédletet."
Ezt itt találod:
Képernyő bal oldalán: Navigáció -> Fórum -> Szervízkönyvek -> Szilentcsere sokadszor (írta: Dreamer)
Itt sokminden okosságot találsz az SS250-ről, többek közt az esztergálandó persely rajzát is. Bármelyik drehás játszi könnyedséggel ki tudja vitelezni. Egy saját észrevételt tennék csak hozzá: a lánckerétartó csapjait (amik a szilentekbe csúsznak be) cseréld újakra, mert ezek hajlamosak megkopni és lötyögni fog. Vagy a kopott csapokhoz esztergáltasd a perselyt, hogy ne lődörögjön.
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Ja, és még valami. Kemény anyagból (pl: bronz és kemény műanyagok) ne csináltasd, mert szét fogja verni a váltót. Ha majd még eszembe jut valami akkor leírom.
Jóéjt:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Üdv
Én nyáron cseréltem az eredetit 29 000-nél,Szentendrén 38Ft-darabja,
Győrben 1100Ft,igaz csappal akarták adni darabját.Ha úgy rendeled szállítás drágább mint az alkatrész,cserélni házilag is egyszerü,véleményem hogy ha évente cseréled sem nagy költség,és mégis rugalmas marad a kapcsolat.Viszont ha lötyög ne halogasd mert valóban elkoptatja a kerékagyat,cserénél ajánlott kihézagolni a seeger gyürü szorosan menjen a helyére.Az első henger kihagyás rejtély Solti Zsolti barátunk is küzd e jelenséggel,szerintem üza gond nem lehet mert egy karbink van és mindkét henger egyformán kell hogy kapjon benyát,gyertya hőértéket kéne ellenőrizni.Amúgy meg kívánom sok örömöd legyen a gépsárkányba.
Semmi sem rombolja jobban a kalandvágyunkat, mint a biztos jövő.
29000-nél az eredetit??? Biztos ez? Nekünk nem egészen 7000km volt a sárkányban, mikor vettük és a szilentek belső hüvelyei gyakorlatilag kipotyogtak maguktól, mikor szétszedtem, a gumi már csak nyomokban volt felfedezhető, azt is szét tudtam morzsolni kézzel... Cserélni pedig sztm szívás, hacsak nincs otthon M22-es menetfúród. De ha tudsz egyszerűbb módszert akkor megoszthatnád velünk. Mondjuk én még nem tettem le a 250es Yamaha Virago hátsó kerékről. Szívesen megvizsgálnám, hogy jó-e a sárkányba? Ha igen, akkor az lenne a főnyeremény. Az abban lévő menesztőgumik 30-40000-km-t is kibírnak...
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Sziasztok engem akkor nagyon át akartak verni PÁPÁN ,mert nekem 2000/db kinálta a srác ,,meglepődtem ,,,és mondtam neki hogy máshol is érdeklődöm,,,győrben merre lehet kapni???????????kösz
sziasztok,,,Az életet, nem a lélegzetvételek száma határozza meg,hanem azok a pillanatok amitől eláll a lélegzeted,,,,,,,,,
Gyertya szerintem nem lehet mert felcseréltem a gyertyákat és a hiba jelenség ugyan ott maradt.........az első henger amelyik csak hidegen gázadásra puffanik,a gyetyája egy kicsit kormos ?????????????Nem jövök rá mi lehet!!!! enyhe szivatóval megszünik a hiba
sziasztok,,,Az életet, nem a lélegzetvételek száma határozza meg,hanem azok a pillanatok amitől eláll a lélegzeted,,,,,,,,,
Szeva Pytzoure a Pécsi túra hazaúton fordult 30 fölé az óra és pont Alsóörsre nem tudtam menni szilent miatt,lehet hogy hihetetlen de mondok még egy rekordot,a gyári láncot 14000-nél dobtam és nem azért mert nem tudtam spanolni hanem mert görgő hiányos volt.Én még minőséget vettem talán????
Kicsi Győr Hunday szalon forgalmaz keewayt,én a szervizet nem dícsérem de az általam rendelt szilent még náluk van azt tudom mert a 38 és 1100 huf/darab,számold ki 4000píz ezért mennyi benyát adnak,és ha a picifiam fogyasztását+Esztergomi bobozását nem számolom egy jót motoroztunk.A problémádra esetleg még a szelephézagot még megnézhetnéd,az sem bonyolult házilag.Jaa és a szilent cserére egyszerübb javaslat 22Xmásfeles menetfúró,az emelkedés miatt könnyebb tekerni.bocs a poénért de ez igaz.
Semmi sem rombolja jobban a kalandvágyunkat, mint a biztos jövő.
Lehet, hogy te még minőséget vettél, vagy nem tudom mi az oka, hogy nálad eddig bírták a szilentek, de ez az első ilyen eset, amit hallok. Eddig mindig a folyamatos hátsó szilent bajokról hallottam (és tapasztaltam magam is). Nyilván az sem véletlen, hogy többen is a metamidból esztergált persely-megoldást választottuk. Szal rejtély az eseted a számomra . Azért még nem adtam fel a konstrukció tökéletesítését .
Kicsi: ezek szerint megint lövöldözik és kihagy a géped? Amúgy az egyes henger csinálja majdnem minden esetben. A szelephézagok ellenőrzését én is javaslom, mert hajlamos elmászkálni, de nyakam a göcsre, hogy az egyes henger kihagyása és lövöldözése nem emiatt van. Gyertyapipákat megnézted? Kívülről nem fogsz látni semmit de attól még lehet kaka. Karbi takarítás? Benzinszűrő? Egyáltalán hány km van a motorodban? (Lehet, hogy már írtad csak elsiklottam felette...)
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
kipucoltam mindent,,, a gyetyapipákat tényleg csak szemrevételezéssel néztem meg de semmi jelét nem láttam hibának, amúgy 16500km van benne A szelephézagot hogy kell beállitani?????köszi
sziasztok,,,Az életet, nem a lélegzetvételek száma határozza meg,hanem azok a pillanatok amitől eláll a lélegzeted,,,,,,,,,
Kicsi, 16500 km nem sok, de tény, hogy mi 7000km környékén már küszködtünk az általad leírt hibával. Amiket leírtam neked, azokat néztem át, pucoltam ki, cseréltem és állítottam be és most zongorázni lehet a különbséget a motor korábbi mivoltához képest. Benzinszűrőt cseréltél?
Szelephézag: gyári érték: 0.06mm
Tapasztaltabbak által jobbnak mondott érték a Yamaháé:
szívó szelep: 0.08-0.12mm
Kipu. szelep: 0.10-0.14mm
Ez utóbbit még nem próbáltam ki, de javasolják.
Nem nagy dolog szelephézagot állítani, de nem ismerem a szakmai hátteredet. Ha nem értesz hozzá, ezt már inkább bízd szakemberre.
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
A v2-es blokkok tulajdonsága, hogy az elöl lévő henger jobb hűtést kap, mint a hátsó, gondolom evidens, hogy miért. Ez a jelenség hűvösebb időben (tavaszi - őszi reggeleken) jelentkezik, amikor a mocc hideg állapotban amúgy is túl van hűtve, mivel a léghűtésesek hűtőbordáit az üzemi hőfokon nyáron városban lévő lassú közlekedés (nem elég intenzív menetszél) miatt amúgy is túlméretezik. Az ideális a hengerenkénti külön karburátor és automata szívató lenne, vagy a befecskendezés, csak hát.... nem ezen az áron :-). Kompenzálni a következőképpen lehet:
1. Az első hengerbe tegyél 1 fokozattal alacsonyabb hőértékű gyertyát, mint ami most van benne. Azért kormos a gyertya, mert az olajmennyiség jó, de a benya kevesebb, így nem tud leégni a rárakódott olaj. Ajánlott gyártmányok (a tág hőérték-tűrés miatt): NGK, Marelli, Bosch.
2. Kapd szét a karbit és tavasszal-ősszel a súbertűt akaszd egy horonnyal feljebb (kicsit több üzemanyagot kap a henger, ha nem 100 kilométereket mész naponta, fogyasztásban nem lesz több, mintha szívatóval járnál). Az alapjáratod meg fog emelkedni, állítsd vissza a karbi bal oldalán az első henger mögötti állítócsavarral.
3. Elindulás előtt, főleg hűvös időben melegítsd álló helyzetben 1-2 percig a vasat. Én ezt úgy oldom meg, hogy kitolom a kapun, beindítom és akkor kezdek el kabátot, sisakot, hátizsákot felvenni. A mocc álló helyzetben gyorsabban melegszik, és nem pénzkidobás (egyes hülye reklámokkal szemben), mivel az a benzin amit ilyenkor elhasználsz bőven megtérül a szervíz-, javítási anyag költségben, a hidegen terhelt motor ugyanis jobban kopik, nem beszélve arról, hogy valszeg ennél több benzint elszívatózol, mire menet közben üzemi hőfokra melegszik a vas.
Jó szórakozást!
Tele tankot, széles utat, napsütést!
Szerkesztette: PMT - 2009.10.11 04:19