Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2007.06.21 17:48
Néhány adat, ami jól jöhet, ha valakinek variátorproblémái lesznek:
Variátoszíj mérete: 906X22,5 gyárilag Bando van benne. Moto Itálilások táblázatai alapján a Honda @125/150 NES az anyatípus.
Röpsúlyok mérete: d=20x14,7 12,5g súlyú. Csereszabatos a Honda @ 150 NES-sel. A variátorszíjat csak az eladó kezében láttam, lemérni nem tudtam, azt ellenőrizzétek. A Bando márkaboltban azt mondták nem tudnak ilyet rendelni. (No comment....)
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2008.01.25 11:14
Most leltem meg a neten (http://ec.europa.eu/consumers/dyna/rapex/create_rapex.cfm?rx_id=38) hogy az unió ennek a gépnek a görög megfelelőjét 2005-ben tűzveszélyesnek találta, és azt visszahivatta. A Keeway ezt nem tette. (Kifutó típus.) A "bűnös" a benzincső. Ez nekem is 15000 km-nél eldurrant, és a kipufogóra folyt a benya. Mindenképp cserélje ki, akinek ilen gépe van. (1/2m átm. 6-os cső, kb 100Ft, bármely autósboltban.)
Hozzászólások: 1 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 01.04.08
Elküldve: 2008.04.04 17:52
Üdv Mindenkinek!
Most lesz a 3. éve, hogy a VIVA-mat vettem. Eddig csak a radiátor alsó csonkját javíttattam, a vízpumpát ill. a fékeket kellett állítani. Arról, hogy kilyukadt a benzintank és az üzemanyag a kipufogóra folyt, míg kiértem a márkaszervízbe már nem is beszélek. Ezeket a gondokat viszonylag könnyen hárítottam. Most azonban elromlott az elektronikus automata szivató. Az ára kb 5 e. forint lenne, ha lehetne kapni külön, de csak karburátorral együtt adják ami 40 e. pénz közelében van.
Amennyiben valaki tudna 1 ilyet szerezni vagy van olyan ismerőse aki a törött, esetleg üzemképtelen motorjából ezt eladná kérem értesítsen.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2008.05.23 09:44
Szia!
A porlasztó tipusának (Mikuni) ismeretében is keress rá! A Honda SH/NES/@ 125-150-es modellek azonos blokkal vannak szerelve, lehet, hogy a porlasztó is egyforma, akkor a Hondáknál, és a Moto Itáliánál is lehetséges szivató.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2008.09.17 06:42
Szevasztok!
Ha valaki idetéved Vivával, annak mondanám az információt, hogy a gépbe be lehet rakni az Outlook variátorszíját is . (906x22,5 helyett 900x22-es a mérete.) Ennek ára 2500Ft az eredeti 13500 helyett, igaz nem japán gyártmány. A tartósságát mald meglátom, az tény, hogy kevésbé "sprőd" az állaga.
Viva
Sziasztok!
1 év után remélem újra beindul a Viva fórum.
Sikerült hozzájutnom egy jó állapotú példányhoz.
Ez az első robogóm, úgyhogy még azt se tudom mi az a variátorszíj és mikor kell cserélni. Remélem választ kapok majd erre is.
Egyelőre most annyi a problémám vele, hogy néha az index bekapcsolásakor nem villog, csak világít az indexlámpa (E+H).
Mi okozhatja ezt? Rossz a relé (bizonytalan a működése)?
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2009.10.05 11:50
Szia Verpe!
Még mindig működik a régi, 2006-os keeway lap, ahol (http://www.freeweb.hu/keewayklub/journal.php?m=page&p=2) alatt leírtam az első tapasztalatokat.
A gép azóta túllépte a 23 eKm-t, de ezt mind szigorúan a pesti forgalomban, naponta átvágva a belvároson. Elég jól tartja magát.
Ha nincs meg, szkennelt kezelésit tudok küldeni, és ha érdekel, nézd meg a keeway honlapon az alkatrészkatalógust, és ott a variátorszíjat is megtalálod, esetleg a működését is megérted.
Az indexnél valószinűleg a szaggató vacakol. Időnként nekem is nagy melegekben csinálja. A lámpafejben találod meg, és az alkatrészek megmocorgatása után meg szokott javulni.
Használd egészséggel, 10 000 km-ig nem valószinű, hogy bármi problémád legyen a gyertya és a légszűrő csere kivételével.
Ha elfogadsz egy javaslatot, 75-80 felett tartósan ne hajtsd, mert ezen a tempón érzi jól magát. 2 személyt, nagy súlyt jól bírja.
Szia.
Köszi a rengeteg infót, biztos lesz még majd kérdésem
A moci 2004-es, eddig 3100km van benne.
A korát azért nem tagadhatja le, ez látszik is néhány helyen, de viszonylag szép állapotban van.
Azért ezt választottam, mert kipróbálás után megtetszett az a nyugis motorozgatás, amit ez tud nyújtani. És elég jól is gyorsul. Városban nagyon jó vele motorozgatni, ahol elfogadható az útminőség.
A fogyasztást akarom most méregetni, hogy mennyit eszik.
Van rajta egy Piaggio plexi, ami nagyon jól eltereli a menetszelet, viszont többet is fogyaszt szerintem, és egy kicsit útban is van, túl közel a vezetőhöz.
A gumik nagyon jó mintákkal rendelkeznek, szerintem ez a gyárija, Kenda. A tapadás lehetne jobb is ha valaki sportosabban veszi a kanyarokat, ha elkopik erre nem fogom sajnálni a pénzt.
A fékek első benyomásra jónak tűnnek (az első nekem is visít), viszont komolyabb igénybevételnél rendesen bepuhúlnak, és ott már tépni kell a fékkarokat hogy fogjon. Az idén voltak cserélve a fékcsövek és a fékolaj.
A dinamikus haladáshoz húzni kell a gázt, főleg országúton, énis észrevettem hogy 80km/h fölé nem nagyon szeret menni. A 70-et jobban szereti.
A markolatokat szeretném lecserélne, mert nekem ez a pont minden motoron nagyon meghatározó. Túl gagyi ami rajta van (kemény, csúszós műanyag).
Sajnos a tárolórekesz az ülés alatt sisakhoz túl kicsi, és a kormány alatt is csak az esőkabát fér be. Ezért egy nagy dobozt én is rakok rá, a gyári helyett.
Ami problémám most van a mocival, hogy a töltése nem túl jó.
Amikor a mocit vettem, új akksival, 3 nap múlva már nem tudta beindítani. A kézikönyv is havi 1 töltést javasol.
Ez szerintem elég nagy probléma, főleg hogy nincs rajta berugókar!
Most tesztelem, hogy meddig bírja egy töltéssel, ha kevesebb lesz mint 1 hónap, keresni fogom a hibát hogy mi okozza ezt. A riasztó most ki van kötve, csak világítás és index amit használok.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2009.10.07 07:29
Szia!
A feszültségszabályzom nekem is elszállt az idén. (kb. 5000Ft) Tölteni az aksit sosem kell, csak 2 hónap leállás esetén. Keríts egy műszert, egy 800Ft-os is megteszi. Beindítva az akku sarkokon 14-14,4 V-ot kell mérned kis gázadás esetén. Próbáld ki világítással, és anélkül is. Ha világítással nem adja a feszültséget, de anélkül igen, akkor nappal csak a helyzetjelzőt használd, és lesz elég töltésed. Ebben az esetben vagy a generátor menetzárlatos, vagy az eggyik dióda szállt el. Ha világítás nélkül is kicsi a feszültség, akkor valószinűleg a szabályzód adta meg magát. Ezeken sajnos nem lehet állítani, mint a régi reléseken.
Én tavasz óta nappal városban helyzetjelzővel járok, és nem kellett utántöltenem.
Szia.
Ma volt egy kis szabadidőm és megnéztem amiket javasoltál.
Először is vettem egy új 9V-os elemet, mert jelzett a műszer hogy csere.
Ez volt 900Ft
Beindítás nélkül, csak az akksi 12,67V-on volt.
Beindítás után 13,37 V (kb.).
Gázadásra lecsökken 8-9-10V-ra, nem tudom miért.
Világítással nem próbáltam.
Viszont még azt néztem meg hogy gyújtás nélkül folyik-e áram, és hát igen. Sorbakötve egy Ampermérőt 2,7mA-t sikerült mérnem.
Szerintem a riasztó lesz a ludas, ugyanis, ami a kormány alatti tárólórekesznél van (oldható)kábel, az csak a sziréna áramköre.
Tehát a riasztó éjjel-nappal rajta van (mint fogyasztó), főleg ha be is riaszt (nem hallod, de riaszt).
Szerintem a riasztónak van is vmi baja, mert ha leveszed a gyújtást hallatszik hogy 2-t pittyeg. Amit szerintem nem kéne csinálnia.
A múltkor pl. nem tudtam kikapcsolni, mert folyton visszakapcsolt.
Nem tudod hol lehet kikötni, illetve mennyire kell megbolygatni a kábeleket hozzá?
Elvileg 0A-nek kéne folynia gyújtás nélkül, nem? (he nem megy a venti)
Szerkesztette: verpe - 2009.10.07 16:10
Ma elvittem a mocit egy autó elektormos szerelőhöz, és mindent rendben talált, úgyhogy megnyugodtam.
Az indexet meg majd ha állni fog a gép akkor kiszerelem a relét és megnézetem ugyanitt.
Ma eltört a plexitartómnak az egyik fém állványa.
Nos igen, ez nem egy enduro (a vasuti átjáróban illik 10km/h-ra lelassítani). Meg lesz heggesztve és jobb lesz mint újkorában.
A fogyasztás sajna elég sok a gyári értékhez képest, mivel 3,2 litert mértem 100km-en. Lehet a plexi miatt is, de akkor is sokallom. Viszont jól megy, ezért nem lehetne rá panaszom.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2009.10.12 17:56
Szia!
A fogyasztásod nagyon is jó! A gyári csak parasztvakítás! Durva városi közlekedésnél simán bekap 4-et! Tartós egyenletes 60 esetén lehet csak 3 körüli!
A riasztónak gyújtáslevételnél 2-t pittyennie kell! A riaztóbeindulást nekem néha akkor csinálja, ha leállításkor az index kinn marad valamerre. Próbáld meg, de úgy, hogy visszatett gyújtásnál tedd 0-ba.
Ha leállás után nyomban megnyomod a riasztót oldó gombot, akkor kettőt villan, de nem élesedik.
Viszont gázadásra nem szabad a feszültséget ejteni! 13,8-14,4V közt kellene lennie! Valami a töltésnél gázos!
Gondolom azért fogyaszt ennyit, mert ahhoz hogy menjen húzni kell a gázt, egy nagyobb köbcentis moci meg azért fogyaszthat 4,5-5litert mert nem húzod neki annyira (alacsony fordulaton mászkálsz vele).
A mérésnél valamit én néztem el, mert a szerelőnél már nem annyit mutatott a műszer, ott minden rendben volt.
Hogy visít az első fékbetét, lehet baja a fékemnek?
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2009.10.20 13:58
Szia!
Hagy visítson. Nem baj ha hallják, mikor az autók közt araszolok. Nekem még nem kopott nagyon félre, baja nem lesz. Ha zavar, akkor fékbetétessel betéteztesd fel, az jobb minőségű, és kevésbé visít.
Nekem a hátsó fékszerkezet verődött ki, de az nem ezért. Ott a gumigyűrűk ****ok, de nem lehet csak komplett féket kapni. Majd tavasszal a vizsgán kell valami trükköt bevetni.
Szia.
Ha erősebben markolom a féket akkor nem visít, tehát lehet szabályozni a hangerőt.
Ha nem lesz baja a féknek akkor nem nyúlok hozzá, hadd hallják hogy jövök, a kipufogó amúgy is halk.
Gyárilag van ebbe vmi benzinszűrő, vagy nincs is jelentősége?
Kellett már neked pucolni a karbit?
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2009.10.27 10:46
Szia!
A karburátor gyári beállításon van, hozzá nem nyúlnék semmi pénzért. Üzemanyagszűrő a tank és a benzincsap közt van, de még sosem kellett hozzányúlnom. Csak a benzincsövet, és -természetesen- a légszűrőt cseréltem eddig. Ha nem teszel bele szutyok benzint, akkor sokáig jó!
Viva.
Szia.
Az olajszintet hogyan kell mérnem, kicsit meleg blokknál (mert a kipufogó nagyon forró, könnyen megéget ha ott matatok), de csavarjam vissza teljesen vagy csak lógassam bele a szintmérőt?
A moci amúgy még jól szuperál, a plexi miatt nulla szél jut az arcba, viszont esőben nehéz kilátni mögüle (bekoszolódik).
A fogyasztás a szokásos 3,5liter, ez 200km-re elég 1 tankkal.
A futómű mintha változott volna hátul, mintha csapkodná a blokkot az úthibákon!
Enduró után elég zavaró hogy 10-20km/h-val tudok átmenni a vasúti átjáróban, és föld úton is ez a max.
Mikor ráülök akkor az első teló összeroskad egy picit, mintha szorulna és nem valami finoman jár (terhelve már nem 'ragad'.
Érdemes erre valami nyitottabb dobot rakni vagy a gyárival lehet variálni valahogy? Nem szeretném kinyírni a blokkot se, meg drága is a gyári dob (14eFt).
Nem tudom mennyire illene ehhez a motorhoz egy komolyabb hang, önmagában biztos szépen szólna. Így se rossz, eléggé visszafogott, szépen pöfög.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2009.11.20 08:13
Szia!
Olajszintet hidegen, kicsavarod, törlöd, azután beledugod koppanásig.
A hátsó teleszkóp rugóereje körmöskulccsal állítható. Gyárilag kicsi értéken volt. Állíts rajta, a legerőssebb állásban 180 kg terheléssel sem üt fel. Ja és a blokkot a kerék nem tudja csapkodni, mert a blokk és a kerék egy egységet képez. Ez egy segédvázon van, ami a vázban egy tengellyel rögzül. A villautat két nagy gumipogácsa korlátozza. Ez egy elegáns megoldás, mert "koppanáskor" nem a teló ütődik. Azt akár ki is lehet venni, akkor is lehet menni vele!
Az első teló olyan, amilyen. Nem egy finommechanika, de a célnak megfelel.
Én nem variáltam a kipuffal több okból sem. Elösször is át kell karburálni a gépet, és ez egy olyan kecskénél ahol 20 perc a bontás és 40 a burkolás egy tragédia. Én rendszámmal használom, és a vizsgán (a Mozaikban) árgus szemmel nézik az "E" jalölést, különösen ha nem gyári a dob. Itt pesten a motoros rendőrök elnézik az apróbb tülekedést, helytelenkedést a motorosoknak, de a nyitott kipuffra ugranak. Ha rendszám nélkül jársz, akkor pedig füled-farkad húzd be, és ne hangoskodj! Egyébként az én dobom már belül rohad szét, zörögnek a lamellák, és a gép is hangosodik. A 14 eFt pedig egy katalizátoros dobért nem sok, különösen, hogy nemrég még 26 volt. (Nézd meg a kisrobogókét!)
Jó motorozást!
Te még használod? Nekem még mindennapi közlekedési eszköz, és 5-10°C közt érzi magát jól!
Szevasz!
Viva
Szerkesztette: Viva - 2009.11.20 08:21
Mikor már azt hittem hogy kiismertem a mocit, tegnap jól meg is tréfált.
Pénteken még motorozgattam ide-oda, de már akkor feltünt hogy a mutató nullán áll. Szombat reggel már nem indult be a kicsike!
Vagy én számoltam el nagyon durván a dolgot, vagy simán bekapott 4 liter benyát (a téli üzemben).
Eltoltam a kútig: 7,03liter (hát ez tényleg kifogyott).
A km mutatóm szerint még 20km-t mennem kellett volna a 200km-hez, de nem jött össze.
Na jó, volt 1-2 max kör faleveleken ,de akkor is sok.
Persze rendszám van rajta, így nem kell 40-nel menni, meg vihetek utast is.
A lengővilla tényleg a legkisebben van, majd megpróbálok kitalálni vmit hogy keményebbre legyen állítva.
Neked is forró szokott lenni a kipufogó?
Gondolom a folytás miatt, mert az Exceed-en nem volt ilyen meleg, és nyitott dob esetében sem.
Még valami a levegőszűrőt hogyan tudom tisztítani (ha lehet), vagy cserélni?
Az olaj benne most 10W40 Castrol Act-evo (vagy mi), ez ásványi alapú úgy láttam a cimkéjén.
Neked még a gyári gumi van fent (Kenda)?