Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2015.10.21 13:43
Szia!
Hát nekem közelít a 45 ekm-hez, de megbontani sem merem! Még a porlasztó is gyári beállításon van, és tisztítva sem volt. Megy ahogy kell. Kicsit lassult, de gyanítom, hogy a kb. 20 ekm óta futó variátorszíj kopott meg. (Kb. 90 a vége.)
Nézd meg mielött összerakod a bütykös tengely csapágyait, mert nekem egyszer a kisebb erősen lógott, és ezért nem emelt rendesen valamelyik szelep. A műanyag fülek pattognak le mint a ropi, tele van hilti és szig. szalaggal a gép. Tavasszal vizsgázik, tehát ha bírja, még két évig hajtom. (Legutóbb is ezt mondtam!) Két frankó új Michelin gumi van rajta!
Jó bütykölést! Én mikor megvettem nem hittem, hogy eddig fogja bírni!
Írd le, hogy sikerült összerakni!
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2015.10.22 10:39
Szia!
Igen! Néhány éve 5000Ft-ért árulták Szentendrén. Az első 15 000 után ment ki, mikor darabokra tört a hátsó variátortárcsa. (Gyári hibás volt, a repedést "szakszerűen" egy ponthegesztéssel javították a gyárban!" Tettem rá Outlook-ét, de egy év után vagy 3 cm-t nyúlt. (Kínai.) Valahol van még egy alig használt Bando, az majd ki fogja szolgálni a gépet. Most még jól bírja, bár meghajtva van egy kis szaga. Javítóköny (SH 125) szerint 21,5 mm-ig jó. Amíg nincs baj meg sem bontom.
Viva
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2015.10.26 13:47
Szia!
Ha 8V alá esik indításkor a feszültség, nem indul. Nekem már az elején le lett cserélve a pipa, és a trafó valami típusidegenre. (Amit a szervizes a ládában talált.) Azóta semmi gondom nincs.
Viva
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2015.10.30 13:03
Szia!
Tegyél az akku sarkaira egy feszmérőt. Ha indítózáskor a feszültség alig csökken, akkor az indító keféi rendetlenkednek. Szerelővassal néhány rákoppíntás átmeneti megoldást jelenthet. Ha a feszültség erősen leesik, akkor az akku az esélyes. Ha önindítózás közben van kb. 10 V, pörget, és mégsem indul akkor valószinűleg gyújtás. 7500 Ft egy új önindító, én a harmadikat fogyasztom. Ha kopott a szénkeféje, szaküzletben talán 1-2 eFt-ért tudsz bele venni. Sajnos a berúgókart lespórólták. (Bár az "eredeti" SH 125-ön sincs!)
Ja most 2 fokos reggeli "hőségben" nekem is nehezebben szokott indulni!
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2015.11.18 13:22
Szia!
A motoros kétszer örül igazán a motorjának. Amikor megveszi, és amikor eladja!
Lesz következő lépés? Nagyobb, vagy más?
Én már megdöglésig fogom hajtani!
A napokban adtam össze agép élettartama alatti teljes költséget. 45000km után ott tartok tokkal-vonóval, mintha akkor (12-éve) megvettem volna az akkor nagyon tetsző X8-ast, és egy cm-t sem megyek vele.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2017.11.20 12:54
Szevasztok!
Hát a Viva nevű gépem eddig bírta! 54 000km, 14 évad, mindvégig Budapest, belváros. Sajnos az elektromosok térhódításáig (városi használatra) nem bírta ki! Kis hibája van, (főtengely csapágy) de az nagyon mélyen, és már a dugó mellett is átfúj, hónolni kellene, gyűrű, fengerfej, pakolás...~80eFt, és nincs alkatrész már. A műanyag részek pedig mint az üveg törnek. Béke poraira!
Marad a képen látható QM.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2020.06.15 07:29
Szevasztok!
Hát az előző bejegyzés után csak megbütyköltettem, levizsgáztattam a gépet, de most 16 évesen végleg -üzemképesen!- eladtam.
Ha valaki esetleg még rendelkezik ilyen géppel, megmaradt, jórészt használatlan alkatrészeimet szívesen átadom. (Természetesen ingyen!) Néhány dolog, amire így fejből emlékszem:
- első-, hátsó féktárcsák
- komplett első fék, (nyereg, pofa, tartó)
- hátsó lámpatest,
- első indexek,
- oldal-, és középtámasz,
- variátor darabok (használt, de még jó).....
Ezek csak azok, amik így hirtelen eszembe jutottak.
Ha lesz érkezésem, a féktárcsákat megmérem, mert -szerintem- más típusokra is jó lehet, a hátsó például valószínűleg a Mátrix elsőjével azonos.