Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
david0401
Hozzászólások: 23
Lakóhely: Tokodaltáró
Regisztrált: 03.08.10 |
Elküldve: 2012.02.14 19:16 |
|
|
Szia! Nekem magától nagyobb lett a hangja ahogy kiégett belől a szigetelés... .. e nekem 10.000 km-nél kövekezett be. meg amikor 1-2 rácsot kiszedtünk belőle egy lyuk miatt... ! Nekem nemvolt utána semmi gond mert még 7000ret tettem bele  |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
nagyotto
Hozzászólások: 7
Lakóhely: Szolnok
Regisztrált: 11.12.11 |
Elküldve: 2012.02.15 10:16 |
|
|
Köszönöm az infót!! Én is megpróbálok valami hangot csinálni neki mert olyan a gyári hangja mintha elektromos kerékpárral mennék!! Ebböl még nem tudott kiégni mert csak 2000km-vanbenne. Három évig állt egy garázsban ez tuti mert zöldszinü benzinnel volt teletankolva! Azt pedig már régen nemgyártják! Le is ülepedett a karbiban, szivatóval sikerült hazajönni vele,de naggyábol sikerült kipucolni de nem teljesen! majd nézek valami lögyit hozzá ami feloldja alerakódást! Még egyszer köszi! Szép napot kivánok minndenkinek!!
Nagy Ottó |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
blackkiwi
Hozzászólások: 7
Lakóhely: Dunaharaszti
Regisztrált: 02.05.11 |
Elküldve: 2012.03.09 11:52 |
|
|
Sziasztok.
Régebb írtam a kuplungomról én is. Meg a zörgésről, meg a rántásról.
Utolsó olajcserénél "gazdaságos" olajat raktam, mert úgyis mindegy. Viszont ettől az olajtól megszűnt a hirtelen rántás.
A téli szünetben szétszedtem. Elég szép látvány volt. Már rég hallottam, hogy nem jó a hangja, de menni kellett. A képen látszik, hogy honnan jött a törmelék, szerencsére tettem egy kis mágnest az olajszűrőbe ami összeszedte, így nem jutott belőle a motorba.
Kicseréltem a fogaskereket, (ami nem tudom, hogy mitől lett ilyen) és a párját is, meg az összes szimeringet és tömítést meg a kuplung lamellákat is. Más hibát nem láttam sehol. A gyűrűkön alig van kopás, de ha már szét van szedve, akkor kicseréltem. Egyébként 6000? km-el vettem a tavaly, most 11210 van benne.
Összeraktam, ****án működik is, de melegen mikor indulok most is ránt egy nagyot a kuplung.
Úgy gondoltam, hogy nem kap több Castrol-t, hanem megy bele a normál motorolaj. Azzal nem volt gondom.
Egyébként ki milyen olajat használ?
Tettem egy kis kapcsolót is a ködlámpáknak , de még nincs bekötve. Majd ha lesz időm.
Ha valakit érdekel több kép, akkor e-mailbe küldök nagyobb felbontásút.
blackkiwi hozzácsatolta az alábbi képet:
 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
blackkiwi
Hozzászólások: 7
Lakóhely: Dunaharaszti
Regisztrált: 02.05.11 |
Elküldve: 2012.03.09 12:20 |
|
|
kép2
blackkiwi hozzácsatolta az alábbi képet:
 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
blackkiwi
Hozzászólások: 7
Lakóhely: Dunaharaszti
Regisztrált: 02.05.11 |
Elküldve: 2012.03.09 12:21 |
|
|
kép3
blackkiwi hozzácsatolta az alábbi képet:
 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
csiga1

Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.03.11 08:16 |
|
|
Hát ..ezzel a váltóval én nem közlekednék!!!A fogról hiányzik a kemény bevontat!Bármikor összeroppanhat.Ha beáll a vátó, bizos a bukás!!!!Megölhet a szerszám.Nem túl drága szerintem cseréld ki!!!!!
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2012.03.11 08:16 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
Peti68

Hozzászólások: 4
Lakóhely: Lőrinci
Regisztrált: 23.08.12 |
Elküldve: 2012.09.24 13:02 |
|
|
Sziasztok
Érdekelne,hogymennyire megbízhatóaka 125 ésa 150-es Superlightek. Külsőre tetszenek a verdák ,de nemtudom merjek-e venni. Nem kell őket álandóanjavítani? |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
Dobsi
Elnökségi tag

CsaMoVáK Klubtag

Hozzászólások: 1682
Lakóhely: Fót
Regisztrált: 06.06.07 |
Elküldve: 2012.09.24 18:44 |
|
|
Üdv Peti!
Nekem közel két évig volt 150-es superlightem,(12 000km tettem bele) gyakorlatilag semmi problémám nem volt vele.
(garanciában cserélték egyszer az irányjelző kapcsolómat, illetve a km órámat) Szerintem nagyon jó kis motor csak hát egy kicsit gyenge, ezért is adtam el.
Amennyiben "napi használatra" veszed akkor annak tökéletes, ha túrázgatni is akarsz vele (itt most nagy túrákra gondolok) és még utast is akarsz vinni akkor nem igazán a legjobb.
Haverok, buli, motorozás és nem élünk hiába! |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
csiga1

Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.09.25 09:03 |
|
|
Ha végig olvasod a fórumot,látod,hogyan lehet motorozhatóvá tenni,és a hibákat is.A régebbiek jobbak,az újaknál több a probléma,kuplung pláne.
A régebbieknél 2005 előttinél féktányér cserét javaslok.Az újak sokkal erősebbek. Riasztót még aznap dobd a kukába amikre megvetted.
Amúgy én nagyon szerettem.Kényelmes moci.Az áttételmódósítást szerintem feltétlen meg kell csinálni,mert hosszabb túrán feleslegesen szétforog a motor,meg a lábad is szétrázza.Én kicsi vagyok de kormánymagasítást kb 4 centit javaslok, és egy baromi kényelmez túramoci lessz.Utassal szerintem gyenge.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog! |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
Peti68

Hozzászólások: 4
Lakóhely: Lőrinci
Regisztrált: 23.08.12 |
Elküldve: 2012.11.08 12:41 |
|
|
Köszönöm az infót. Akkor mostmár hajrá és szerezni egyet. Amitírtatok az semmi azMZ-hez utólag utángyártot alkatrészek hibáihoz képest. Gyakorlatilag azok hulladék vasak.  |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
Peti68

Hozzászólások: 4
Lakóhely: Lőrinci
Regisztrált: 23.08.12 |
Elküldve: 2014.01.09 13:40 |
|
|
Milyen motor lánckerekével módosítható az áttétel? |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
ferella
Hozzászólások: 7
Lakóhely: Dunaharaszti
Regisztrált: 17.03.13 |
Elküldve: 2014.03.08 16:49 |
|
|
Remek olajforrásra bukkantam: Trexler Péter, mérsékelt áron házhoz hozza a MOL olajakat, +36 20 490 7143
Kedvenc mexikói sorozatom: kaktusz, só, tequilla. |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
ferella
Hozzászólások: 7
Lakóhely: Dunaharaszti
Regisztrált: 17.03.13 |
Elküldve: 2014.03.28 17:34 |
|
|
Gyerekek mennyi az alapjárata a gépnek? Nekem 2500-on pörög, de gyanítom, hogy sok lesz, mert nincs meg az üres melegen, gondolom 1500 körül lehet az ideális, de nem akarom piszkálni ész nekül
Kedvenc mexikói sorozatom: kaktusz, só, tequilla. |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
csiga1

Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2014.03.29 17:54 |
|
|
1200-1500 között,de inkább 1200 közelében.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog! |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
Jazzkedvelo
Hozzászólások: 23
Regisztrált: 14.04.14 |
Elküldve: 2014.04.16 18:51 |
|
|
Kedves Fórumozok!
Először is nagyon örülök, hogy ráleltem erre a fórumra. Jómagam pár napja lettem egy Keeway SL 125 tulajdonosa. Az eredeti, első tulajdonos végleg külföldre távozik, így kedvező áron jutottam hozzá. Bár 2008 évjáratú, 2100 km van csak benne, és elmondható róla, hogy szalonállapotú.
Már régóra szemeztem ezzel a motorral, nagyon tetszett a formája is, és drágább nevesebb chopperre így lakáshitel közepén nagyon nincs lehetőségem. Már csak az asszony meggyőzése maradt hátra, hogy ne szervdonor jelölt méretű motort vegyek, legyen lehetőleg alacsony fogyasztású, olcsón fenntartható. Eddig egy simsont nyúztam, ami kapott egy négyütemű quad blokkot, és át lett állítva etanolra is. De mivel az agglomerációból járok dolgozni, jó lett volna egy kicsit nagyobb a napi kb. 70 km-re.. Elsősorban 250-esben gondolkodtam, de ez nagyon rajtóhozr1; jött, és az állapotát látva nem volt kétséges, hogy nem fogom tovább fájdítani a szívemet, hanem magamévá teszem :-).
Jómagam amúgy is a chopper formák kedvelője vagyok. Első 30 km-es körömet megtettem vele, tetszik nagyon :-). Remélem sokáig társak maradunk, nem nyélgázos széthajtós üzemben használom, hanem szépen finoman.
A fórumot átolvadtam, sokat okosodtam, örülök, hogy segítőkészen írtatok véleményeket.
|
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
Jazzkedvelo
Hozzászólások: 23
Regisztrált: 14.04.14 |
Elküldve: 2014.04.16 19:19 |
|
|
És akkor ha szabad lenne is egy két kérésem,a mivel szembesültem.
Most ilyen hűvösebb időben elég nehézkes az indítás. elindul egyből, ezzel nincs baj, de amíg nem melegszik be addig nem igazán van alapjárat, leáll. Ezzel lehet valamit kezdeni pl karbi beállítással, vagy fogadjam el ezt a tulajdonságot? Azaz kis gázzal kell melegíteni, hogy ne álljon le. Van rajta bármilyen egyéb hidegindítási (állítási) lehetőség a szivatókaron kívül? Akárhogy állítom a szivatókart, sajna nekem leáll :-(. Ha már meleg, akkor viszont semmi baj vele :-).
A másik kérdésem lenne, hogy az olaj nívó pálca az gyakorlatilag az olajbeöntő nyílás kupakjában lenne? Nekem nincsen, ezért kérdem.
Illetve átolvastam a fórumot, amiben elég központi helyet foglalt el a lánckerék áttétel módosítás. Ha jól értelmeztem, ezt mindenki 150-esre csinálta meg. 125-ösön is érdemes végrehajtani? Csak mert ott alacsonyabb teljesítményű a motor, és nem tudom mennyire fogja meg az ilyen mértékű áttétel-változtatás. Én se gyorsulgatni szeretnék vele, így ez a része nem érdekelne, de ha 10-15%-kal kevesebbet pörögne adott tempónál, az nem lenne baj :-)
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv
Jazzkedvelo
Szerkesztette: Jazzkedvelo - 2014.04.16 19:26 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
csiga1

Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2014.04.18 19:58 |
|
|
Túl kicsi lehet az úszószint,esetleg nagyon kinn van a levegőcsavar,de lehet túl nagy gyertyahézag,vagy nagy hőértékű gyertya,nagyonn lent van a súbertű.Ezeket végig kell zongorázni.
Az olajnívópálca a betőltő kupakba van belülről bepattintva. Remélhetőleg csak elveszett és nem a blokkban van......igaz megdarálja,de remélhetőleg nem tőmit el olajfuratot.Ezért nehogy szétszedd. Szentendréről fillérekért lehet venni.
125 ös lűánckerékmódósitás ügyében Gittmikit keresd privüziben.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2014.04.18 19:59 |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
Jazzkedvelo
Hozzászólások: 23
Regisztrált: 14.04.14 |
Elküldve: 2014.04.20 20:30 |
|
|
Szia!
Először is köszönöm a sorokat!
A nivópálca jó kérdés, azt tudtam, hogy az olajbeöntő kupakban van benne, de nem tudom, hogy gyárilag benne volt-e. Merthogy ennek az oldalán is van egy kémlelőnyílás, így eldönteni nem tudom :-(. Az se tiszta, hogy eme kémlelőnyílásban hogyan kell megvizslatni az olaj mennyiségét. Felállítva hátsó sztenderre, vagy simán alaphelyzetben?
Olajcsere egyébként volt egyből, a leeresztett anyagban nem találtam erre utaló jelet, hogy bedarálta volna :-).
A gyertyát megnéztem, hézag, típus rendben.
A gép szervizkönyves különben, már ahányszor ez volt 2000 km alatt szervizben. Amiket írtál - subertű, levegőcsavar, esetleg úszó - azokkal majd jövő hétvégén elszórakozok. Nem ismeretlenek ezek a korábbi kétüteműek világából.
Csak hátha van valami "plusz trükk", amit még érdemes megtenni.
Köszönöm a tanácsokat! |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
Jazzkedvelo
Hozzászólások: 23
Regisztrált: 14.04.14 |
Elküldve: 2014.05.18 14:00 |
|
|
Ha még lehetne a Superlighthoz egy kérdésem: a gyári beépített riasztó mennyire használható jól? Azaz ha megállók a városban, beindul, vagy jó az érzékenysége?
Olvastam a leégett riasztó tortúrát is itt a fórumon. De ettől függetlenül a használhatósága mekkora a gyakorlatban? 4 hétig kellene kint hagynom naponta a városban, és próbálok rá felkészülni ;-). |
|
Szerző |
RE: Superlight 125/150 |
csiga1

Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2014.05.20 21:43 |
|
|
Hát ha szerencséd van ,a riasztó kiszolgálja a motort,ha nincs, tönkre teszi.Mivel az ülés alatt van talán érhet valamit. Olajszint keréken ,segítő fogja a motort vizszintesen.Trukköt nem tudok.Lánckerék áttételmódosítást javaslok csak.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog! |
|