Új jövevény vagyok e jó kis fórumon. Engem is elkapott a gépszíj és 25 év kihagyás után úgy döntöttem meglepem magam egy jó kis mocival, vettem is egy sl150-es gépet, 4000 km-rel az órában, remélem valós adattal Végigolvasva a fórumot az első lépésem az volt, hogy a hátsó lánckereket lecseréltem egy 36-ra. Hát tényleg így sokkal jobb (motorozhatób lett a verda.
Két problémám van azóta a vassal. Az egyik az, hogy az új első és hátsó lánckerék, valamint lánc csere után is a lánc olyan mintha meg lenne nyúlva. A hátsó kerék forgatása mellet a lánc egyszer laza egyszer meg feszes, nem lehet beállítani. Először azt hittem, hogy az új lánc gyári hibás, kicseréltem egy másikra és ugyan az a hiba, mi lehet a gond?
A másik problémám az, hogy a láncvezetőt is kicseréltem, de 10 km után azt is szétkoptatta a lánc, valószínűleg a hátsó lánckerék alacsonyabb állása miatt. Elég zavaró mikor rossz úton, vagy motorféknél stbr30; a lánc csörömpöl nem is beszélve, hogy a lengőkart is szétkoptatja. A fórumon senki se ír ilyen problémáról, vagy e probléma orvoslásáról. Másnak nincs (nem volt) ilyen problémája?
Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban valakinek van tapasztalata, és ideje is, legyen szíves megosztani velem. Segítségeteket előre is köszönöm
A hátsó lánckerék központosítása a probléma.sileteket kell cserélned.Üt a lánckerék,emiatt hol feszes hol laza a lác. Nézd meg a lengőkarsileteket is.Ha az első kereket nem nagyobbitottad meg fogszámilag akkor egyébiránt ki kell venni egy két tagot is mert nem tudod megfeszíteni.Viszont a hol laza,hol feszes állapot az a hátsó lánckeréksilent.Javaslom a danamid esztergálásos megoldást az SS példáján indulva.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Lényegében nincs köszpontban a furat a hátsó agyban,csak másik Japán motor kerekével pótólva lehetséges a megoldása !Szinte minden Kínai motornak ilyen gon van,mert a kis 50-nes chopperom is ebben szenved sajna !
Sziasztok!
Köszönöm szépen a gyors válaszokat!
Szerintem a lánckerék szilentek nem befolyásolják a dolgot, mivel megnéztem az SS robbantott képét és azt vettem ki belőle, hogy a lánckerék egy külön agyra van rögzítve és azon keresztül (szilinteken) megy rá a kerékagyra. Az sl-nél viszont az agyra van közvetlenül csatlakoztatva a lánckerék. A hátsó lengővilla szilentjei jók, ellenőrizve, a lánc egy szemmel rövidítve.
Amit Gitmiki mondott abba lehet valami, rder1; akkor szerintem az egész kerék kicsit ütne, de azt nem vettem észre, vezetés közben sem. De így az egészet átgondolva (tanulmányozva) gyanítom, hogy mivel a lánckereket esztergálni kellet 58 mm-ről 60mm-re lehet , hogy az esztergálást nem sikerült pontosan középre eltalálni. Nem én csináltam, hanem egy esztergályos, ezért már erre gyanakszom a legjobban, de lehet, hogy tévedek, ki tudja?
A másik tudtok-e valamit a láncvezetővel kapcsolatban ajánlani, mert nagyon idegesítő a lánc folyamatos csattogása.
Ezeket nagyjából végigzongoráztam, nagyjából sikerült összehozni. Ami érdekes, hogy a subertűn a zeger gyűrű a legalsó rovátkában van, még így a legjobb az eredmény. de ha alacsony fordulatnál odahúzok neki, még így is fullad. Gyertya jó, szine jó. Gyanús, mintha kicsi lenne a gyorsító fúvóka. Majd egy eggyel nagyobb cserét bepróbálok. Ha feljebb rakom a gyűrűt egy-két rovátkával drasztikusan rosszabb lesz a helyzet, és kevesebb a sebesség, gyorsulás is (persze utánaállítok a keveréken). Bár fogalmam sincs gyárilag milyen fúvóka van benne, ezért ki kell szednem mielőtt cserélem. A neten láttam másnál is ilyen problémát meg a Speed 125-ösnél is.
Sajnos kisebb problémák már megjelentek a nemrég megnyergelt Superlightomnál. A csavarok minősége tényleg elég necces. Elszállt a benzinmutató szintérzékelője, aminek cserélése filléres tétel. Illetve ma kint állt a napon a gép, a táska teljesen eldeformálódott, kinyúltr30;.. Mondjuk hűvösben visszanyerte eredeti alakját és állagát, de nem túl szimpi a dolog számomra.
A fényszóró/tompított váltókapcsoló is kh-s, néha elmegy a világítás miatta, így majd szétszedem, megnézem lehet-e javítgatni, vagy inkább csere. Illetve a kuplung elkezdett furán viselkedni. jelenleg 3900 km van a gépben (én kb. 1700-at tettem bele egy-másfél hónap alatt). Álló helyzetből, amikor felengedem rdarálósanr1; indul, de nem kuplung-csúszásszerűen hanem akadozóan, darabosan. Ha már megyek a további váltásoknál nincs ilyen jelenség. Motul 4100-as 10/40es olaj van benne. Nem tuom, hogy megvárjam-e a következő olajcserémet (5000km-nél) vagy inkább előbb járjak utána, mi lehet az ok.
Ezeket leszámítva tetszik a gép. :-)
Illetve egy kérdés: milyen hosszabb magasabb plexit lehet rátenni? A jelenlegi plexi a szelet pont a szemmagasságba!arcközépbe tereli, meg kicsit fölé, így elég zajos a bukó, ha lekuporodom, akkor semmi szélzaj (kipróbáltam Schuberth bukóval is, amihez negyed áron jutottam hozzá a neten, elvileg ez az egyik leghalkabb bukó, az is így jár a szélterelősdivel). A Cruiser, vagy valamelyik rámegy esetleg? Illetve nagyobbak? Néztem a plexi toldókat is, de a fene sem ad értük 30-40-ezret, annyi egy új nagyobb plexir30;.
Közben a nyélgázos fulladások problémája kezd megoldódni. Nem a karburátor volt a ludas, hanem a szelephézag. Hidegen a hézagmérőmből a legvékonyabb lapkát - 0.04 - sem tudtam bedugni a hézag helyére, gyakorlatilag szerintem hidegen se volt semmi hézag, a hézagállító csavar hozzáért a szelephez.... . Melegen szerintem le se zárt a szelep. Hidegen beállítottam 0.08-ra (a szervizkönyve ajánlás szerint hidegen 0.06-0.08 között legyen), és láss csodát, az alapjáratom is atomstabil lett, meg jobban is húz a motor. Nyélgáznál még megvan mindig a fulladás, de már messze nem olyan vészes, holnap még szórakozok a karbival, meg kuplungbontás lesz, mert egyre durvább ez a darálás, már kezdi váltásnál is előadni..
Mielőtt megvettem, előttem egy motorszerelő nézte át - állítólag. De hogy milyen hézagot is nézett, ki tudja....
A múlt héten kiolvadt a lámpafoglalatom a helyéről, normál izzó volt benne. Pont most akartam belerakni halogént mert elég kevés amit ezzel látni lehet :-(.
Sziasztok köszönöm a segítségeket mindannyiótoknak. No, úgy érzem összeállt a motorom. A lánckereket kicseréltem kisebbre, sajnos csodát nem tett, a fogyasztásom némileg kisebb lett (2,8-2,9 /100 km, de én az M0-son járok és muszály vagyok 90-nel menni mert letolnak a kamionok ) és könyebben megfutja a kilencvenet, de semmivel se tud többet, illetve alacsonyabb fordulaton pörög ami gondolom évek múlva hálálódik meg. A gyári tükrökben csak magamat láttam job híján ötszáz forintos biciglis tükröket raktam fel, teljesen jók, kilencvennél berezeg, de az meg szegény motor vége úgyis. A fékpedálból le kellett vágni mert a negyvenes lábam se fért el a cső alatt. A gyári táskákat lecseréltem bőrre, kapott klauzer csomagtartót és fehér ládát. Ami még hátra van a műszereket valami árnyékolóval ellátni, mert halvány az index vissza jelző és sokszor kint felejtem.
Kedvenc mexikói sorozatom: kaktusz, só, tequilla.
Szerkesztette: ferella - 2014.08.09 20:27
Amiket leírtál tipikus problémák, de vannak rá megoldások.
Én pl egy itt korábban elírt kormánytípusra kicseréltem a kormányt, Azóta hibátlanok a tükrök, sokkal kényelmesebb az egész motor, illetve szárazabb jobb érzés ;-)
Fékpedál: nem tudom milyen évjárat a tiéd, de kétféle bukócső létezik hozzá. Az újabbak (Az enyém 2008-ason már ez van) felfelé állnak a vasak, nem vízszintesen, így simán odafér a lábad. Az én lábam 44-es, de nem akad be. A régebbi bukócsőnél valóban nem fér el a lábad, ezt módosították gondolom ezért. Lehet kapni itt ott bontva is ilyet, lehet érdemes lenne kicserélned.
Műszer: lehet kapni ugyanilyen foglalatú led lámpákat, sokkal nagyobb fényerejűek, azzal egész jól látható (én is kicseréltem). Ebayen Kínából rendeltem forintokért.
De akkor beszámolnék röviden én is SL125 átformálásáról, sajnos volt pár negatív élmény is :-(.
125-ösöm van, és mivel jártam Szentendrén kiderült, a 150-es szettet leárazták. így lecserélem az egészet, most így megint bejáratós. A teljes szett új hengerfejjel, hengerrel, szelepekkel, csavarokkal, tömítésekkel stb kompletten 30ezer volt anyagban. Nem mintha a régi rossz lett volna, a maga 6000 km.-ével, de kicsit szerettem volna gyorsabbá, erősebbé tenni. Mivel a Pilisben lakom, vannak hegyecskék, nem árt a kicsit több erő.
Papiforma szerint ez plusz durván két lóerő. Nem a világ csodája, de már bejáratás alatt is érződik ez a többlet főleg az alsóbb fordulatszám tartományokban..
Emellett megcsináltam az áttételmódosítást, új lánckerekek, lánc (A gyári láncról nem is mondanék véleményt) kapott egy új magasabb kormányt, kapott háttámlát, csomagtartót, hátsó táskát. Egész jól kezd kinézni a motor.
És a nagy negatívumok: a csavarok. De az botrány. Az összes csavar szinte amit bontottam (a blokkban lévőkön kívül) az katasztrófa és elképesztően bosszantó. Csak pár cikisebb rész: a blokkba a kipufogó tőcsavar beletört kitekerésnél, majd az új hengerbe az új tőcsavar a kipufogó felrakásnál megint beletört, amikor felraktam az új hengert. Szedhettem újra szét az egészet, majd megölt az ideg. A hátsó dobfék alaplemez rögzítő szintén beleszakadt kicsavarásnál. de számos ilyen csavar tönkrement, a szétszedés után mentem rendes csavarboltba egy marék csavarral. A kormányrögzítő csavarok elnyalódtak szintén. Nagyon zavaró volt, hogy ilyenek miatt plusz két délutánom ráment, mert nem tudtam összerakni, vagy éppen szétszedni.
És megvolt az első eldobásom/hempergésem is vele, egy szőke hölgy kinyitotta elém a kocsi ajtaját, nekem reagálni se volt időm, már a földön is voltam, ki is vittem az ajtaját.... Itt jön jól a bukócső előnye, ha az nincsen, valószínűleg a lábamnak annyi lett volna, mert alászorultam a motor alá, rámaölt az egész. A bukócső viszont teljesen eltartotta a talajtól, a lábamat ki tudtam húzni. HA nincs, bele se merek gondolni, mi lett volna vele.....
Kedves Mindannyian!
Beütött a mennykó, a150-es Superlightom váltójában valami elszabadult, a berugokar a jobb bokám mellett elsuhanva felakadt, a fogaskerekek összekócolódtak, a blokk kilyukadt.......
Pécsett a kawasaki service vállalta a javítást, az alkatrészesek verték a mellüket, hogy egy hét alatt minden meglesz, ehhez képest 6 hét telt el.Van valakinek esetleg komplett blokkja, vagy egyáltalán bármely ötlete, mit tehetnék, már elvonási tüneteim vannak motorozásból...Segítség!Ma volt nálunk a szezonzáró nagy vonulás,és csak néztem, mint Jocó a moziban..moci porosodik a szervízben
Szeretnék a motorom fürgeségén és végsebességén javítani, ezért fordulok hozzátok, és nagyon örülnék minden személyes tapasztalatnak, tanácsnak! 39-es fogaskereket már találtam, fent is van a motoron, de úgy gondolom, kevesebb foggal még jobb lenne... Ezek alapján a következőkre gondoltam:
-Keeway Superlight 150-re keresek 37 fogú fogaskereket! Tudtok ajánlani boltot vagy webshopot, ahol lenne raktáron és meg lehetne rendelni?
ill.
-Valami leírást keresek a motorban található fojtásokról, amit szeretnék megszüntetni!
Bármilyen egyéb tippet, trükköt hálásan megköszönnék!
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv: KoxyT
Ha a fórumot átolvasod, akkor már sokan beírták a megoldást. Én is tavaly cseréltem le a fogaskereket 36-osra.
A fogaskerék belső átmérője a gyári Keeway fogaskerekeken jellemzően 60 mm, amik meg kaphatóak azok 58-asok. Magyarul két milit ki kell belőle esztergálni.
A következő típusról van szó:
http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTR269
itt választhatsz melyik fogszámú kellene (itt sokaknak a 36-os vállt be hátul).
Sok cég hozza be ezen fogaskereket vagy raktárban is van nekik akár. nem tudom merre laksz, de ott érdemes nézelődni. Pesten van vagy 5 bolt, ahol foglalkoznak vele.
És nézd meg, hogy mi van elől, mert többfélével szerelték, lehet ott is van lehetőség emelni.
Mindenesetre arra számíts, ahogy növeled az áttételt, bár a végsebesség nagyobb lesz, de a fürgesége negatív irányba indul el.
A fürgeség és a végsebesség,szemben mennek egymássalCsak annyit tudsz,az viszont baromi sokat számított nekem,hogy 4-5000 fordulattal tudsz utazni.Nem rázza szét a lábad meg a tomporod,hosszabb úton.Visszaváltani bármikor tudsz és fürge lesz.Olvasd a fórumot végig ott még a cikszámok is megvannak.Meg a tapasztalatok is.Ilyen gumiágyazás nélküli motorok kinyírják a lábat 6-7000 fordulaton.Ettől tudsz megvállni,a lánckerékmódosítással.Gyorsabb,fürgébb nem lesz.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2015.01.09 14:49
Sziasztok! Nagyon köszönöm a segítséget ! Átolvastam, megrendeltem , következő nap meg is jött. Az esztergályos hozzá alakította. Összeszereltem , kipróbáltam , jó lett . Kevesebbet pörög . A seb. fokozatokat jól kilehet húzatni . Nagyon jó a PINK MOTORS- tól a rendelés , a neten megvannak a kódok. Most van télen a motor szerelgetés ideje. Már sok apróbb módosítást megoldottam az SL-emen. Várom ,hogy eljöjjön a motorozás ideje, sokat akarok menni, Veletek is ! Még egyszer köszönöm ! Sziasztok ! KoxyT .
1. Gumi ügy, hátra. A felni elviseli a belső nélküli kivitelt, vagy inkább hagyjam benne csere setén? Illetve tud valaki ajánlani, milyet érdemes használni? Mondjuk valami jó ár minőség viszonylatban. Hamarosan szükségem lesz a cserére, de abszolúte nem vagyok járatos a gumik terén....
2. Létezett olyan Superlight amiben volt valahol valamilyen fojtás mondjuk bejáratás idejére? Ha igen hol? Én úgy tudom nincsen benne meg nem, is volt, de aztán lehet nagyot tévedek.
gitmiki 2022.05.28 14:29 Jó hétvégét kívánok,igaz eső szegi kedvünk !
Csabi 2022.05.22 11:28 Sziasztok! ss250 gyújtás jeladó helyett van valamilyen más motoré ami jó bele. A Keeway már nem forgalmazza. Segítsetek! Áll a motorom.
KainJoci 2022.05.16 06:53 Szervusztok!
A hét végén zarándoklat!!!
KainJoci 2022.05.01 05:35 Nagy-nagy szeretettel köszöntöm az édesanyákat!
gitmiki 2022.04.27 13:40 Itt az ősz újra meg újra,mikor lesz már motorosidő ?