Hozzászólások: 156 Lakóhely: Nincs :) Regisztrált: 28.05.08
Elküldve: 2008.06.06 11:30
Ha minden igaz mellékelem a fotót az én támlámról, ami ~ 16000,-Ft.
Sajna tényleg egy jobb támla csomagtartóval a Dobsi által említett árba van.
Én úgy gondoltam, hogy mivel csak egyedül mennék messzebre így elég a csomag kapacitásom. Néha valamelyik leányomat bevinni a suliba meg elég ez a támla.
Ja és nem utolsó szempont; ennyire futotta most!
[img][/img]
Én régóta jól bevált tisztító- és ápolószereket használok, miket Neked is tudok ajánlani. Nem a legolcsóbbak, de mint tudjuk, ami jó, az nem olcsó. Természetbarát, lebomló vegyszerek, ezekkel akár a kertben is moshatod a motort, nem lesz baja a gyepnek (persze azért nem ott ajánlott ).
A szereket a svájci MOTOREX gyártja, szinte minden jármű tisztításához és ápolásához találsz a kínálatukban megfelelőt.
Motormosáshoz, makacs szennyződésekhez a Moto Clean 900-at használom. Csak be kell fújni vele a motort, majd pár perc után sima vízzel leöblíteni. Nem kell súrolni, kefézni, még a legeldugottabb részekről is leoldja a szennyződést. Nyugodtan moshatod vele az egész motort, nem támadja meg a fényezést, a gumit és a műanyag alkatrészeket sem. Nagyon sokféle szert kipróbáltam, motorhoz eddig ez a legjobb (és a legkényelmesebb ).
Mosás után javaslom a Protect & Shine 645-öt. Rongyra vagy közvetlenül a felületre fújva kell felvinni, szép sima és fényes lesz tőle a felület. Lényeges, hogy szilikont nem tartalmaz. Ahogy a neve is mutatja, véd a portól és a szennyződésektől, valamint ragyogást ad a kezelt felületeknek. Amióta használom, mindig megkérdik, hogy új a motor? Ez most úgy hangzik, mint egy reklámszöveg, de hidd el, valóban így van
Előzőeken kívül a Helmet Care-t használom még a sisakom külső és belső tisztításához. Főleg a belsőre nagyon jó. Ez egy aktív hab, amivel tele kell fújni a sisakot, majd pár perc után tiszta ronggyal kitörölni. Hát elég meglepő, hogy mi tud kijönni a sisakból
A fentieket Apus is meg tudja erősíteni, Ő is ezeket a szereket használja. Ha javasolhatom, keress rá a neten, hogy a közeledben hol forgalmazzák és próbáld ki őket. Nem fogsz csalódni
Hozzászólások: 156 Lakóhely: Nincs :) Regisztrált: 28.05.08
Elküldve: 2008.11.22 09:39
Kedves Mindenki, Akárki és Bárki!
Kedvenc motorkámon (SL150) a lánc és a hátsó kerék csere érett állapotot kezd mutatni. A Keeway oldalán csak annyit sikerült kiderítenem, hogy 134 szem hosszú a lánc és 41 fogú a hátsó lánckerék ( ezt simán meg is tudtam számolni).
Ha tudtok ennél többet, pl: 418 vagy 420 vagy 428 vagy.... a lánc jellemző száma. Illetve a hátsó lánckerék melyik ismertebb márkának melyik típusával megeggyező, az nagyon segítene nekem, hogy tudjak valami jó lánc szettet szerezni. Nem szedném szét a motort csak ha már van csere alkatrész, és a neten amúgy is nehéz hozzá próbálni az eredetit a vásárolni kívánt darabhoz.
Előre is köszi a segítséget!!!
Soha ne nézd le mások álmát!
Szerkesztette: Nagytalpu - 2008.11.22 09:40
TRider írta:
Én régóta jól bevált tisztító- és ápolószereket használok, miket Neked is tudok ajánlani. Nem a legolcsóbbak, de mint tudjuk, ami jó, az nem olcsó. Természetbarát, lebomló vegyszerek, ezekkel akár a kertben is moshatod a motort, nem lesz baja a gyepnek (persze azért nem ott ajánlott ).
A szereket a svájci MOTOREX gyártja, szinte minden jármű tisztításához és ápolásához találsz a kínálatukban megfelelőt.
Motormosáshoz, makacs szennyződésekhez a Moto Clean 900-at használom. Csak be kell fújni vele a motort, majd pár perc után sima vízzel leöblíteni. Nem kell súrolni, kefézni, még a legeldugottabb részekről is leoldja a szennyződést. Nyugodtan moshatod vele az egész motort, nem támadja meg a fényezést, a gumit és a műanyag alkatrészeket sem. Nagyon sokféle szert kipróbáltam, motorhoz eddig ez a legjobb (és a legkényelmesebb ).
Mosás után javaslom a Protect & Shine 645-öt. Rongyra vagy közvetlenül a felületre fújva kell felvinni, szép sima és fényes lesz tőle a felület. Lényeges, hogy szilikont nem tartalmaz. Ahogy a neve is mutatja, véd a portól és a szennyződésektől, valamint ragyogást ad a kezelt felületeknek. Amióta használom, mindig megkérdik, hogy új a motor? Ez most úgy hangzik, mint egy reklámszöveg, de hidd el, valóban így van
Előzőeken kívül a Helmet Care-t használom még a sisakom külső és belső tisztításához. Főleg a belsőre nagyon jó. Ez egy aktív hab, amivel tele kell fújni a sisakot, majd pár perc után tiszta ronggyal kitörölni. Hát elég meglepő, hogy mi tud kijönni a sisakból
A fentieket Apus is meg tudja erősíteni, Ő is ezeket a szereket használja. Ha javasolhatom, keress rá a neten, hogy a közeledben hol forgalmazzák és próbáld ki őket. Nem fogsz csalódni
Nagytalpu -lánckereket tudomásom szerint égen földön nem találsz hozzá csak a gyárit, a lánc pedig egy "o" vagy" x"gyürűs komoly lánc 12 ezer-nél kezdődik.Én gyárit raktam fel újra ,a lánckerkekkel eggyüt ha jól emlékszem 4500- 5000 volt(meg uj menesztő csavarokat anyával+seger gyürü+leszorító lap- looo ft).(a gyári első láncszett, rendszeres teflonsprajozással 8ooo nél vált csereéretté(pedig 110 kg vagyokaz előző tulaj a szomszéd szintén:-))).Ennyi lóerőhöz szetem nem érdemes komolyabb beruházás-inkább sűrübb csere a kifizetödö.Én is végigjártam minden furumot de nem találtam láncmértet(ha megmosod sem volt rajta semmi.Égen földön kerestem hozzá első nagyobb vagy hátsó kissebb lánckereket,(hogy nem pörögjön annyit 8o nál)de egyik sem jó rá az idióta hátsó középrögzités miatt,elsőt is csak olyat találtam amit esztergálni köszörülni kelett volna mert szélesebb aggyal áldotta meg a tervezője,inkább kihagytam. Szentendre sem tudott más megoldást(kerekekre )mint gyárit-tudomásuk szerint sem létezik semmiféle alternatíva sem első sem hátsó lánckerékre, a nem gyári o vagy x lánc pedig összel 12 nél indult.
Szerkesztette: kutyafitty - 2008.11.23 09:01
Hozzászólások: 156 Lakóhely: Nincs :) Regisztrált: 28.05.08
Elküldve: 2008.11.26 13:07
Kutyafitty!
Köszi az infót. Én sem gondolkodtam O vagy X gyűrűsben, csak egy szimpla erősítettet szeretnék a ~ 100 kilóm és a sok városi indulgatás miatt. Még nem adom fel a keresést mert néha zavart, hogy nagyon sűrűn kell állítani.
Lehet még az is, hogy inkább bevállalok egy hátsó fogaskerék módosítást, csak legyen jó!
Nagytalpú!,ha talász valami megoldást, lánckerék ügyben, előre mondjuk egy foggal nagyobbat, vagy mondjuk hátra egy két foggal kissebbet, oszdmeg velem- velünk,mert én elakadtam.Persze olyan megoldást amit kissebb munkával be lehet szerelni.Nagyon szeretném ha úgy menne 80 at,hogy nem pörög(ráz )szét. Mert a tojásaim néha habot vernek:-)).Kicsit gyengébb lenne az a fergeteges gyórsulása de kit érdekel ,ha utánna nem rázna. Megcsináltam a lábtartót,az OBI -ban kapható /hát én a nevét nem tudom?/én kertészeti térdelő guminak mondom,kb 15 mm vastag zöld habszivacs(habgumi?)-abból vágtam a lábtartóra egy méretazonos darabot,lefestettem fekete matt festékkel,és kromozott kapupánt csavarral fölé csavaroztam az eredeti lábgumit.Itt oly mértékben megszünt a rázás,hogy el sem hiszed,nem kell 20 kilcsinként tornáztatnom viszeres bütykeim.Megcsináltam az ülést is.külön választottam az első és hátsőülést(természetesen mem a gyárit vágtam ketté!). A hátsót fixen rögzitettem egy segédkerethez mely,egy csomagtartót és dobozt is magába foglal.Az elsöt pedig 5 mm vastag alulemezből kalapáltam.Az ülés lapja első része,a tank hátsó ,meghosszabbított,csavarjához van mint forgáspont(csuklópánt szerüen) rögzítve, és a váz ülés alatti öszzekötöjére támaszkodik 4,db 60 mm hosszú légpuskarugóból készült és közepükön kapupánt szerüen csavarral megvezetett és központositott rugós támasz.Egy lemez fogja a négy rugót össze és egy gumilap közbeiktatásával csavar fogja az ülőlapot a rugó szetthez.Ezen rugozik ugy hogy a rugok középponti csavarjait a váz összökötön áttolja, ezek alulra a sárvédő felé kicsusznak ,itt pont elférnek.Hát ez is mennyei boldogság volt,iszonyat vibrációt fog fel.Még bőrőzés alatt ál az ügy(ez is térdelő gumi ülölapot és polifoamot (rétegenkét ezt-azt(4 réteg) tartalmaz.Most régi bőrjakóm háta van ráragasztva:-)A télen ki akarom gumizni a blokkot, és az lessz a végső megoldás,a gonosz utálatos vibráció leküzdésében,de ezt még tervezni kell,mert egy Stutgartban dolgozó, motorvázakat szerelő javító cimbim,megnézte az összel,és szerinte tervezést kiván ,mert a váz szerinte önmagában gyenge,a blokk merevítő -teherviselő elemként szolgál, kigumizva elvesztené a stabilitását-állékonyságát.Méretet már vett a vázről, talán 10-12 éven belül meg lessz a terv:-)))))-na nem akarom cseszegetni mert a világ kicsi és bármikor olvashatja-és igy is köszönöm ha egyszer tényleg megtervezi.Hát ennyi Ha kutatásod eredményt hoz, forumra vele. üdv kutyafitty
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2008.11.27 11:01
Szevasztok!
Bocs, ha belevau, de lánckerékhez nézzétek át a http://www.jtsprockets.com/52.0.html -t. Az anyatípus alapján kikeresheted, és a műszaki rajz alapján leellenőrizheted. (Nekem a QM-nél, mint CMX 250 honda meglett!) Utána már csak a JT-s szám alapján vettem meg. Többféle fogszám van mindegyik típusból!
Kutyafitty, a lengőnyeregről érdekelne egy fotó! Már én is többszöri üléspárnázáson estem át, de így sem tökéletes. A blokk valóban lehet tartószerkezet, mivel nálam a váz bölcsőrésze egyenesen bontható, és már vesztettem is el onnan csavarokat! A blokkom vagy 7 helyen van szorosan a vázba fokva, így nem látok esélyt a "gumirozásra". Ja a QM 250 egy hasonló 150-es Suzuki-szerű vázba belegyömöszölt Honda CB 250-szerű blokk. 95-től 110-ig nagyon ráz, felette meg már nem nagyon megy, de én sem nagyon akarom.
Viva
Nagytalpú! ma kaptam egy infót-az üzifalra is írtam,de hátha az eltünik,és nem kerül a szemed elé- a mi sl 150 es gépüknhöz, egyik márkatárs(nem is tudtam,hogy az eddig)ismerösöm szereint a Suzuki TSR 125 l989 évjáratú első lánckereke tökéletes áttétel hosszabító megoldás, mégpedig a 17 fogas kerék. Állítólag 15 km el megy többet minden fokozatban/kb 1000-1200 al forog kevesebbett azonos sebességnél/. Egyetlen hátrány a cimbim szerint,hogy ahol kettesben elment ott egyes kell pláne utassal, viszont állítólag utazó 70-80 nál totális vibrátor gyilkos:-))), Nem ellenőriztem még az infót de ha a hétvégén nincs rossz idő és nem melózok GMK-ban:-)) kipróbálom.Ja és azért én még megnézem,hogy az enyémben azonos e a bordástegely méret ,mert itt semmit nem lehet biztosra venni.Ja és a két rögzítő furatot újra kell fúrni ,mert a Suzuki szükebb lyuktávolságú, de ezzel nincs gond,egyetlen gond a cimbi semmivel nem tudta kifúrni olyan qva kemény csak gyémánt élű fúróval ,szerintem a vidia is vinni fogja.Ha ellenőriztem az infót,írok.Üdv kutyafitty
Szerkesztette: kutyafitty - 2008.11.27 14:43
Hozzászólások: 156 Lakóhely: Nincs :) Regisztrált: 28.05.08
Elküldve: 2008.11.27 15:23
Kutyafitty!
Mindent elolvasok amit itt írsz / írnak mások.
Alapvetően nekem nincs gondom az áttételezéssel, bár néha a többiek bírnák ha gyorsabb lennék.
Én inkább a jobb anyag minőség felé vagyok nyitott, de már én is gondoltam az áttétel módosításra.
Én mint laikus, a hátsó fogaskereket gondoltam cserélni a 41 fogról 39 re ( egyszerűbbnek tűnik a csere).
Az alábbi címen találtam egy ránézésre ( az én laikus nézésemmel!!) hasonló kereket, ugyan 45 fogú de van 39-es is.
http://bikeparts.hu/files/kategoria/50-15015.JPG
Az első kerékkel kapcsolatban, mintha azt olvastam volna a gyár alkatrész listájában hogy van 15 és 17 fogú első kerék. Most nem emlékszem még arra sem, hogy az enyémnek hány fogú az első kereke.
Lehet, hogy az lesz a megoldásom, hogy megveszem a gyárit, lecserélem a kopott cuccot, majd a bontott lánckereket körbehordozom mint véres kardot és oda próbálom mindenhez.
Ha van még ötleted, infód kérlek oszd meg velünk!
További szép napot és jó tuningolást!!
Soha ne nézd le mások álmát!
Szerkesztette: Nagytalpu - 2008.11.27 16:30
Hát én is a hátsót gondoltam könnyebb megoldásnak de sajnos eddig nem találtam olyat, megfelelő(kevesebb )fogszámmal,aminek az osztóköre(csavarlyuk),vagy a középfurat stimmelne.A középlyukat nagyon pontosan kéne utánmunkálni és pont ott kéne befogni az esztergába ahol esztárgálni kéne...az ösztókör átfurása pedig hát ...nem szivesen tenném. Nekem már ugrott le a hátsó lánckerekem mert ketté tört a seger ami a lánckereket felfogja...... a lánkerék leugrott a kerékagyhoz a csavar pedig elakadt a lengőkarban. Gondold el 70 nél oldhatanul beblokkolt a hátsó kerék, kishijján pofára estem. Nem szivesen amatörködnék én sem. Ami nem megy fel komolyabb átalakítás nélkül azzal nem szabad kisérletezni,mert jöhet a halálapó.....Ezt az elsőt megnézem,ha nincs különösebb átlakítási kényszer megkisérlem.Bár annyit görcsöltem már alakításokkal,hogy lehet hogy inkább kéthengeres gépet kellett vólna venni az nem vibrál ilyen csunyán,vagy keményednem ,férfiasodnom kéne ,nem nyafogni mint egy szopós egér:-))))Egyébként a mi elsönk 15 fogas a hátsó pedig ha jól emlékszem 41. Szentendrén nincs alkatrészkatalógusban gyári alternativa, más tipust meg ovatosságból,vagy márka lolyalitásból nem javasoltak.