Szerző |
RE: SS250 |
dupla
Hozzászólások: 210
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 26.03.10 |
Elküldve: 2012.08.05 20:31 |
|
|
Szia bacisteve!
Nem olvastam vissza, lehet már próbáltad. Én felcserélném a gyertyákat és a trafókat (vagy tekercseket) egymással. Ha akkor is ugyanaz a henger gyengébb, akkor passz. Ha mindkét henger egyszerre kap szikrát (mint a p126-os) akkor elég lenne az elektronikánál a két tekercsre menő szálat felcserélni. Így nem kellene lebontani a fél motort a próbához.
Szerkesztette: dupla - 2012.08.05 20:33 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
bacisteve
Hozzászólások: 148
Lakóhely: Kecskemét
Regisztrált: 20.11.08 |
Elküldve: 2012.08.06 08:30 |
|
|
Szia Dupla! Az az igazság, hogy a motor emiatt/ mivel a hibát nem találtuk/ fel lett újítva. Ki lett próbálva új" trafókkal", új lendkerékkel, új CDI-vel, a kábeleket én csináltam új pipákkal. Mindenből visszakerült a régi / a szerelő meg tudta oldani, mivel márkakereskedő volt / mert jók voltak. A benzinszintnél vettem észre hogy hatással van az egyenletes működésre. Karbit cseréltünk és jobb lett kicsit a helyzet, viszont a Csiga által preferált gyári benzinszint és 120-as fúvóka nálam kormol és nem szép az alapjárat. A kicsit / 2mm-el/megemelt benzinszint talán picit jobb. Azt nem értem, hogy két azonos állapotú új henger miért nem üzemel közel hasonló fordulatszámon azonos keverékmennyiséggel. Olyan a jelenség, mintha vagy kevesebb anyagot kapna a hátsó henger, vagy nagy lenne az előgyújtás, Csakhát ezeket külön nem lehet állítani ! A gyújtást meg egyáltalán nem ! Még arra gondolok, hogy a karbiban 50-es/ez van ráírva/ az alapjárati fúvóka, a yamahában ha jól emlékszem 17.5 manuál szerint. Ezt még megpróbálnám, de nem tudom honnan tudnék szerezni ilyen alapjárati fúvókát.
Szerkesztette: bacisteve - 2012.08.06 08:32 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.08.06 17:33 |
|
|
Szia mindenki !
Kovbotnak először: nekem 50.e km.-nél jött el az idő, hogy minden csapágyat lecseréltessek mert elég kehesek lettek és NE legyen kínai. A "szerelőm" angol csapágyakat ajánlott ami mostanáig is bírja (74e.km).
Ha az olajpumpán kellett volna lennie O gyűrűnek és lejött, akkor az olajban vagy a szűrőben kellett volna vele találkozni, esetleg az első szétszerelés során elgurult......... Rövidesen megyek Szentendrére és ha lehet akkor megnézek egyet, van-e gyűrűje.
Bacisteve:
Az élet kegyetlen henger azonos működés terén. Nekem az első henger kormolósabb (a kipuffon is megjelent a füst) akármit csinálok. Ez a karbi kész őrület A papírforma szerint azonos mennyiség/keverési arány jut mindegyik hengerhez, de ez csak álom. A gyújtás állíthatatlanság nagy hiba. Csereberéltem már én is trafót és mindent , de akkor sem egyezett a kettő. A fúvókaméret szinte szerencse kérdése. A szabim előtt visszatettem a gyári kipufogót mert nagyon durrogott, de azzal is ugyan azt teszi. Észrevehető lett a teljesítmény csökkenés ezért nagyító alá kell vennem a rettenetet
Majd beszámolok
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
adnog
Hozzászólások: 1
Regisztrált: 05.08.12 |
Elküldve: 2012.08.06 17:42 |
|
|
Sziasztok kérdésem lenne hogy van egy Keeway Supershadow 250-esem és útközben leáll várok vele gy kis időt és újra indítok és megy egy pár kilométer után megint csak leáll vagy ép csak száz-métereket tudok vele megtenni tudnátok ebbe segíteni hogy mi lehet a probléma ?teljesen tanácstalan vagyok segítsetek ha tudtok köszönöm |
|
Szerző |
RE: SS250 |
dupla
Hozzászólások: 210
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 26.03.10 |
Elküldve: 2012.08.06 21:03 |
|
|
Szia bacisteve!
Arra gondoltam hátha az egyik szikra lényegesen gyengébb, de akkor ezen már túl estél anno. Sajnos nincs ötletem, nekem a két év alatt nem volt gondom a géppel leszámítva egy elektronika cserét. Egyhengeressé változott néha, teljesen szabálytalan időközönként. Minden jó volt, így nem találtam más megoldást vettem egy bontottat és ez megoldotta a problémát. A főfúvóka 110-es volt, benzintszint a Csiga által leírt módon beállítva. Gyertyákat nem is láttam.
Kb: 12.000 km-t tettünk meg vele minden gond nélkül. Lehet, hogy csak szerencsém volt vele
Adnog!
Az elektronikában van túlmelegedés védelem elvileg. Ha tudsz próbára tegyél be egy másikat ha ezt kizártad lehet tovább boncolni.
Tudok adni egy félviseltet kölcsön, ha jól emlékszem nem adtam oda a mocival, mert másik dobozban volt mint a többi cucc. Holnapra megnézem. |
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.08.06 21:36 |
|
|
Adnog !
Nekem is volt szerencsén menni/leállni menni/leállni ..... Az elektronikai "feketedoboz" cseréje oldotta csak meg a hibát. Félretettem, hátha majd magától megjavul, de ezidáig nem történt meg. Az a baj, hogy egybeöntött nyavaja, bár van egy srác aki berhel ilyeneket, de szerintem gyorsabb és egyszerűbb (de nem olcsó) a boltit venni.
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
kovbot
Hozzászólások: 13
Lakóhely: Gyergyószentmiklós
Regisztrált: 31.07.12 |
Elküldve: 2012.08.07 07:16 |
|
|
SirPalya.
Szia,ha megtennéd,hogy megnézd,megköszönném.Kül.most működik,de kérdés,hogy meddig.A főtengelyt fel újítottuk,nem vettem újat.Egy jó szaki azt mondta,hogy az is megtörténhetett,hogy kiakadt a túlnyomás szelep,s nem volt olajnyomás.Ez is lehetséges,s ez megmagyarázza,hogy miért nincs tömítés.A gyűrűkhöz meg nem a pompa nyomja az olajat,oda a sonka veri fel.
|
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.08.07 20:33 |
|
|
Hát ettől Te jobban kiakadtál szerintem.....
Amint van infóm a tömítésről rögvest megírom !
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.08.09 22:05 |
|
|
Kovbot: Ma voltam Szendenrén, jól megnéztem az olajpumpát amin O gyűrűnek se híre se hamva Valami más lehetett azzal az olaj kérdéssel, mert ráadásul fogaskerekes az olajfelvétele ami nem könnyen mehet tönkre . Hát ezt tudtam meg, kár, hogy nem tudtam többet segíteni. Nekem holnap egy laza szelephézag állítssal lesz dolgom, meg kormánykapcsoló csere, helyzetjelző csere stb. stb.
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
csiga1
Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.08.10 11:31 |
|
|
A két henger jobb oldali talpánál van egy kb 12-13 körüli kulcsnyílású csavar.Az egy olajcsatona dugója,azon tudsz olajnyomást mérni.Ráadásúl ez már a csapágy után mér.Tehát ha van nyomás csapágynál akkor ott is van.Szerintem ha újra gond van vele,nézd meg a főtengely két vége vonalban va-e.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog! |
|
Szerző |
RE: SS250 |
kovbot
Hozzászólások: 13
Lakóhely: Gyergyószentmiklós
Regisztrált: 31.07.12 |
Elküldve: 2012.08.10 14:24 |
|
|
Köszönöm.Ezek szerint,csak bizonyos,hogy ki akadhatott.Elég csúnyán le voltak égetve a kuplung tárcsák,s az a sok dzsuva is lehetett az ok.Mentem már kétszázat,s még bírja (sovány vigasz ****ki).Jó szerelést.
|
|
Szerző |
RE: SS250 |
kovbot
Hozzászólások: 13
Lakóhely: Gyergyószentmiklós
Regisztrált: 31.07.12 |
Elküldve: 2012.08.10 14:42 |
|
|
Csiga1.
Köszi,jó ezt tudni,én az olajszűrő oldalát vettem le,ott ellenőriztem az olajnyomást,ill.,hogy nyom-e a pompa.
|
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.08.22 20:26 |
|
|
Ma mértek kompressziót első henger 11 valami hátsó henger 13 valami. Mivel nem tudom a gyári értékeket ezért még nem tudok teljesen megnyugodni és idegeskedni sem Viszont az baj, hogy nem egyforma Mennyi az eredeti, tudja valaki??
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
csiga1
Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.08.23 08:30 |
|
|
A gyárit nem tudom, nekem is olyan 12-13 körüli volt nem emlékszem.
A nagyobb gond,hogy többhengeres motoroknál 10 % a hibahatár...a fölötti eltérés ,már hibának számít,mert vibrációt,csavaró nyomatékotot okoz a fötengelyen. két henger még nem a világ,itt ez még nem komoly,többhengeres 6-8 hengernél már 15% nál utánna néznek,nem kell e szelepet csiszolni,gyűrüzni..,20-25 % nál már viszont fel kell újítani,még a kéthengerest is,mert annak hajtókar szakadás lehet a vége.
Nekem a mitsubishi lancer szervízmanuál 20% nál kötelező felújítást ír elő
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2012.08.23 08:34 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.08.23 11:38 |
|
|
Köszi ! Az biztos, hogy valami nem kóser mert ugye az első henger gyertyája erősen fekete Mivel nincs semmi hengereket elkülönítő állítás ezért valaminek az egyedi cseréjére lenne szükség. De mi lehet az ?????
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
csiga1
Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.08.23 15:55 |
|
|
Sajnos fogalmam sincs Palya!Én is majd beleőrültem már annó ebbe a mociba.Nekem a karbi beállítás,a champion gyertya/késöbb irridium/,és a szívőcsőszigetelelés megoldást jeletett a gondokra, de ki tudja mi lett volna késöbb,meddig lett volna kifogástalan?Mondjuk amig nálam volt a gép az volt ezután.Egy tuti annó már attól is tanácsot kértem kinek villáskulcs volt a garázsában,de senki sem tudott semmi konkrétat.Amit mondtak,javasoltak végigpróbáltam,semmi erdemény! Pedig voltak közöttük 20-30 év szerelöi tapasztalattal rendelkező tiszteletre méltó "gépészek" .
Én ma már kivágnám ezt a beállíthatatlan karbit a szemétbe,a gagyi szívőcsővével egyetembe.Utánna meglátnám mi a helyzet.Mondjuk nekem kompresszió különbség és gyertyakosz nem volt csak amig 7-8 as gyertyát használtam.A championnal önmagától kitisztult.Tehát a gyertyakoszt nálam maga a gyertya csinálta.
Mindekitől hoztam kicsit-pl a yamahaszerelő autómentős nélkül aki megmutatta az éghalati csavar beállítást,még mindig ott tartanék ahol kezdtem...
Azt is csodáltam,hogy itt mekkora szerepe van a karbiszellőző csőnek a légszüröe való csatlakoztatásának.Ha nincs ráhúzva xarul jár.Ha koszosabb kicsit a légszürö,vagy kicsitt több sprayt teszel rá xarul jár,ha nem teszel rá akkor is..Szóval úgy xar ez a karbi ahogy van.A szívócsó pedig fixa ideám,hogy soha nem zár tökéletesen mindékét henger beömlöjél tökéletesen egyszerre!
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2012.08.23 16:01 |
|
Szerző |
RE: SS250 |
bacisteve
Hozzászólások: 148
Lakóhely: Kecskemét
Regisztrált: 20.11.08 |
Elküldve: 2012.08.23 17:41 |
|
|
Én nemrég mértem kompressziót. Üzem-melegen/olaj 80c-fok/ 12,5 bar volt mindkét hengerben./ tavaly volt hengercserém dugókkal stb/. Szerintem a 11 bar az a minimum érték. De ettől még nem kellene kokszolni a gyertyának. Én beszereztem méretazonos olaj-benzin- és hőálló O gyűrűket a szívócsonkhoz, azok tökéletesen zárnak. A kínait kis túlzással még a melegvíz is oldja. Ja! És olcsóbb volt darabja, mint a kínai! De a hátsó hengerem még mindig nem akar alapjáraton rendesen működni. Mivel Kecskeméten senki nem hajlandó a gyújtásomat leellenőrizni, így rendeltem stroboszkóplámpát. A jövő héten jön meg. Kíváncsi leszek milyen lesz az alapjárati előgyújtás! |
|
Szerző |
RE: SS250 |
SirPalya
Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.08.23 20:01 |
|
|
Na akinek tellik ilyesmire is (még ezután is)
Komolyra fordítva, én is vettem az említett O gyűrűkből és tömítő pasztát is, csak ebből a paszta került fel egyenlőre. Ma vettem megont (próbából) RC6HSA NGK gyertyát mert az egyik szerelő szerint az is lehet (meg még sok más). A szívócsonk már a vásárlás napján is olyan repedezett volt, szerintem ez a gyári állapot. na majd csak lesz valami ebből a találmányból valaha.
SirPalya |
|
Szerző |
RE: SS250 |
bacisteve
Hozzászólások: 148
Lakóhely: Kecskemét
Regisztrált: 20.11.08 |
Elküldve: 2012.08.23 21:35 |
|
|
Az említett O gyűrű mellé nem kell paszta! A másik alapszabály: nem teszünk motorba zavarszűrős gyertyát! Sima C6HSA és LB5F gyertyapipa kell. Mindkettő NGK.Az új szívócsonk Szentendrén 2000.-Ft körül van.
Azért írom ezeket, mert nekem is kormolt, helyben rövid távon nem lehetett használni. 2 naponta kellett pucolnom a gyertyákat. Az új O gyűrű óta nem pucoltam gyertyát és nem tegnap szereltem be . |
|
Szerző |
RE: SS250 |
csiga1
Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.08.24 08:45 |
|
|
Örülök Bacis,hogy megerősítesz...nekem is már beteges rögeszmém a szívőcső tömítetlensége.Én annó FBS nevü akvárium ragasztóval "véglegesítettem"
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2012.08.24 15:45 |
|