Hát..... én tekintve a 300 kilcsin bekapott 2 deci olajat,..... az 1000 kilcsin durván 7 deci... 2 ezer alatt a teljes olajtöltet,.... én kompressziót méretnék.
Szerkesztette: kutyafitty - 2008.11.24 18:59
Hozzászólások: 5 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 12.11.08
Elküldve: 2008.11.24 19:14
Kompressziót már mért, és az egyforma. Igaz? Én azért csak eldobnám azt a "jó" gyertyát és kicserélném egy harmadikra. Nagyon egyszerű szerkezetek ezek, nem sok minden okozhat ilyet. Én már jártam így, hogy látszólag jó a gyertya, hengeren kívül működik minden, van szikra, de ott bent, a nagy nyomáson már nem. Lehet, hogy hajszálrepedés van a porcelánban, s ez okozza a tökéletlen szikrát, bent a hengerben már nem tökéletes a gyújtás/szikra. Ha a kompresszió azonos, akkor nemtom, hova lesz sz olaj. Ha nem azonos, akkor gyűrű törés, de ez csörömpöl, vagy szelepszár szimmering. Ettöl kormos a gyertya kék a füst. Ilyen olajfogyasztásnál már működnie sem szabadna. Furi.
Hogy bonyolítsam ! A kipufogó csontszáraz és nincs kékes füst . Az új gyertyák összecserélése sem változtat a helyzeten . Márpedig ha az egyikben jó, akkor az jó . Olajfogyasztás ? A nem üzemmeleg henger bizony eheti az olajat ! A hátsó hengerem pedig, mivel nem mindig megy , nem is nagyon melegszik ! Viszont úgy húz mint a disznó ! És nem durrog !
Esetleg még erre az elfuserált és fölösleges vákuumrendszerre tudok gondolni . A benzinpumpának nevezett izét ellenőriztem /PRI állás , cső levétele a szívócsonkról és a luk befogása / , de nincs változás ! Esetleg benzincsap ?
Hozzászólások: 5 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 12.11.08
Elküldve: 2008.11.24 20:14
Kedvemért, léciléci, vegyél egy másik gyertyát. A működő, már meleg hengerbe behelyezett sérült gyertya ott már jól fog üzemelni.
A benzincsap is okozhat furcsaságokat, nekem a tartalékban nem igazán szencsés használnom, nincs is rajta pri állás, de három állású ez is.
Az a helyzet,hogy én sokféle műszaki eszközt láttam már de amire ezek a faék komplikáltságú motorok képesek, olyan szerteágazó,kibogozhatalan,hibákat produkálnak,hogy az ember fia a száját tátja.Pont tegnap jutott eszembe,hogy 35 éve szerelek iletve dolgozom a szakmába,de az enyémnél jelentkezö törött,hőszigetélést a karbicsövön még nem láttam.Pytzoure mocija is kitesz magáért, abban nem egy Gremmlin lakik,hanem egy Gremmlin szanatóriumnak ad otthont.:-)))))). bár az enyémben is meg-meg fordúlnak.:-)
Szerkesztette: kutyafitty - 2008.11.25 05:03
Csak megerősíteni tudom Kutyafittyet. Látszólag olyan egyszerű gépek, mint egy tábla hungarocell, de a látszat csal. Teljesen s*ggberúgják a gépészet, a szakma, a tapasztalat, valamint a fizika szabályait. De egyszer úgyis kilakoltatom azt a Gremmlin-szanatóriumot! És minden egyes Gremmlint inkvizíciós módszerekkel megkínzok, keresztre feszítek, aztán megégetek, majd a következő járattal kiküldöm őket az űrbe... Uff, én beszéltem...
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Bacisteve: üzemanyagszintet néztél már a karburátorban? Nem tudom, hogy mennyire vagy otthon a témában, ezért előre is bocs a szájbarágósdiért. Tehát: az úszóház fedelén bal alul van egy leeresztőcsavar, alatta egy csöcs. A csöcsre ráteszel egy átlátszó csövet és felfelé fordítod. A fedélen van egy rovátka, melléteszed a csövet és megnyitod a csavart. Benzincsap PRI állásba. A motor álljon függőlegesen, és nem hiba, ha elindítod. A csőben látod az üzaszintet a rovátkához képest és levonod a konklúziót. A miénken pl alacsony volt, állítottam rajta de még mindig kevés. Járó motornál, ha húztam egy kövér gázt, akkor szemmel látható volt ahogy rohamosan csökken az üzaszint. Pedig a csap PRI állásban volt.
Sok szerencsét!
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Azért is bosszant ez a műszaki szinvonal,mert amúgy jó és olcsó mocik lennék, és én is boszankodtam már nem egyszer a banális hibák miatt. Én még azon a csöcsön nevelkedtem,amikor valamit Xarul csináltam meg, már mehettem is valami erősért a mester úrnak-ja bocs elvtársnak(na nem a Fekete Lacit kellett elhoznom hanem vodkátol fölfelé),ha egy motorproblémás autó hoztak, úgy rugott fenékbe ha nem volt leszedve a légszűrö és én már a karbit bűvöltem,hogy csak na-az volt a technológia-és mais ezt követem,hogy motornál a légszűrőtől megyünk befelé a karbi felé-gyujtásnál a gyertyától az elektrónika felé-váltónál a keréktől a féltengelyen át jutunk a váltóhoz stb.Csak így lehet szakszerün,lehetőségeket kizárva eljutni a hiba okához.Drága örökemlékü nagyapám aki kazán kovács volt és lovaskocsit javított meg lovat patkolt,mindig arra tanított "tudod kisunokám pont annyi ideig tart valamit xarúl megcsinál mint jól,sőt néha tovább is".hát a kinai mérnökök tanúlhattak vólna az öregtől!!!Az biztos,hogy régi mesterem olajos bicikliláncal verte volna végig a hátukat ,de előbb mindenkinek fehér inget kellett vólna felvenni,mert azon jobban látszik.:-)
Szerkesztette: kutyafitty - 2008.11.25 11:56
Pytzoure írta:
Csak megerősíteni tudom Kutyafittyet. Látszólag olyan egyszerű gépek, mint egy tábla hungarocell, de a látszat csal. Teljesen s*ggberúgják a gépészet, a szakma, a tapasztalat, valamint a fizika szabályait. De egyszer úgyis kilakoltatom azt a Gremmlin-szanatóriumot! És minden egyes Gremmlint inkvizíciós módszerekkel megkínzok, keresztre feszítek, aztán megégetek, majd a következő járattal kiküldöm őket az űrbe... Uff, én beszéltem...
Üdv:
Pytzoure
Na majd, ha Ti megcsináljátok a gépet, akkor csináljatok egy szervizkönyvet, amiben összefoglaljátok mi volt a megoldás!
Az enyém is ebben szenved. Mivel nem járok 15 fok alatt, nagyon nem zavar. Egyébként az enyém, vagy CDI vagy gyújtótrafó hibával küzdeni, szóval lesz mivel foglalkozni tavasszal.
Egyébként nekem a kuplunggal is gáz van, mióta megvettem, szóval még arra is kell egy "pici" időt szánni.
Dreamer
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
Megbeszéltük! Ha egyszer kiássuk azt a nyüveteg Gremmlint, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem titkoljuk el! Ilyen szívatást senkinek sem kívánok. Amúgy nem hiszem, hogy gyújtás hiba lenne. Nagyon úgy néz ki, hogy az üzemanyagellátás/keverékképzés környékén lesz a bibi. Már arra is gondoltunk, hogy veszünk egy bontott virgács karbit bontóban, de semmi értelme, a karbi nem kínai (japán Mikuni karbik vannak az SS-eken). Még a szivattyúra gondolok, mert olybá tűnik, hogy nem tölti meg elég gyorsan az úszóházat és vészesen lecsökken a benzinszint. Magyarán nincs utánpótlás. Majd kiderül. Reméljük...
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Pytzoure!.A hétvégén egy kanmuriban voltam, miután kellő mennyiségű erjedt folyadékot fogyasztottunk, és a nőkről folyó beszélgetések ,-nők hiányában -hamvában haltak..... szóba kerűltek a motorok.Egy srác .ja kb 50 éves.. megemlítette, hogy néhány éve a fiának vett egy ss 250 et a Kymco -Délbudapestnél a XXI,kerben ha jól tudom a XXI Rákoczi u 195??? ben vannak-elég felkészült szimpi banda,én is járok hozzájuk..(Keeway márkakereskedés és márkaszervíz is).Ott a motor átadása előtt megynyugtatták,hogy mindegyik moci ac pumpája gyári hibás, mert a membránnal,vagy a pumpával?....már em elékszik mi.. történik valami,igy azt átadás előtt ingyen cserélik,legyen nyugodt.Valamint gyertyát és még valami alkatrészt a gyújtásban...nem emékszik sajna..szintén ingyen kicserélik.Azért teszik ezt mert ők is tisztában vanak annak használhatalanságáról és időzített hibabomba jellegével,és már megunták a rengeteg mentést.Az jutott eszembe nem volna -e érdemes beszélned velük,hátha még a régi banda van aki emlékszik még ennek a néhány évvel ezelőtti széria hibájára és mi volt az amit cseréltek? A srác szerint valami három nyégy dolgot mondtak,az ac biztosan... .és lehet,hogy nem pontosan emlékszik a többire?Lehet megérne egy misét???
Az AC-t meg tudom nézni, az nem gond. A gyertya alaphiba, mindenki cseréli, mert a gyári úgy k@k@, ahogy van. A harmadik dolog gyanítom, hogy a gyertyapipa lesz, mert "L" alakú mivolta miatt hozzáér a hengerfejhez és ott mindenféle anomáliák következnek be, csak hogy akadályozzák a ménkű hengerbe jutását. Az esetleges 4. dolog a feszültségszabályzó lehet, mert az még egy gyenge pont és ha kipurcan akkor kinyúvaszthatja a generátortekercseket. Ezek közül már minden le van cserélve, kivételt képez a feszszabályzó és a benzinpumpa. Előbbi ellenőrizve van, működik, többet nem nagyon tehetek érte. Utóbbi még hátravan. Amúgy elmondásod alapján elég korrekt, felelősségteljes kis csapat lehet, ha nem jutok dűlőre, akkor megkeresem őket. Erre tavasznál előbb nem valószínű, hogy sor kerül, de ha amúgy is jársz náluk időközben és rákérdezel, akkor azt megköszönném.
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Az AC-t meg tudom nézni, az nem gond. A gyertya alaphiba, mindenki cseréli, mert a gyári úgy k@k@, ahogy van. A harmadik dolog gyanítom, hogy a gyertyapipa lesz, mert "L" alakú mivolta miatt hozzáér a hengerfejhez és ott mindenféle anomáliák következnek be, csak hogy akadályozzák a ménkű hengerbe jutását. Az esetleges 4. dolog a feszültségszabályzó lehet, mert az még egy gyenge pont és ha kipurcan akkor kinyúvaszthatja a generátortekercseket. Ezek közül már minden le van cserélve, kivételt képez a feszszabályzó és a benzinpumpa. Előbbi ellenőrizve van, működik, többet nem nagyon tehetek érte. Utóbbi még hátravan. Amúgy elmondásod alapján elég korrekt, felelősségteljes kis csapat lehet, ha nem jutok dűlőre, akkor megkeresem őket. Erre tavasznál előbb nem valószínű, hogy sor kerül, de ha amúgy is jársz náluk időközben és rákérdezel, akkor azt megköszönném.
Üdv:
Pytzoure
Őszintén megmondom, hogy lassan már már félistenként tisztellek a kitartásod miatt! Én ősszel télen nem nagymocizok, oszt jóvan. Nyáron meg sosem csinálja. Ezért gondoltam, hogy nem vagyok hajlandó sok erőt belefektetni.
Egy picit azért elgondolkodtam, hogy a fesszabályzónak mi köze a gyulához, de aztán rájöttem, illetve remélem, hogy csak viccöl a "fiatalember"!
Én egy picit azért vagyok morcos erre a motorra (egyébként szeretem, meg minden), de mindig van valami amit meg kell csinálni rajta kicsit másképpen mint ahogy elgondolták a ferdeszeműek.
Aztán ha egy dolgot megcsinált az ember, akkor kezdődhet a következő. ÁÁÁÁÁÁÁ
Tudom, én lehet hogy lelketlen vagyok (bár két "moddolt" Simsonnal a sufniban, azért lehet mégsem mondható), de én erre a motorra fel szeretnék ülni, oszt gyia.... Látom a sorsom most sem kerül el...
Dreamer
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
Tudod ez kicsit olyan mint nagybátyám Dacia-ja, 85 körül vett egyet, az akkori idők (de tényleg!)legmenőbb technikáját tartalmazta,kényelmes és korszerű volt-----igen a Renault, az ősapa---.Hiába volt,még az alkatrész is csereszabatos,hozzá.Mindent de mindent ki kellett volna cserélni.Engem ,megkért,hogy újra rakjam össze,három hetet GMK-ztam rajta,mindent szétszedtünk, újra összeraktuk a motort váltót futómüvet féket mindent.Volt ahol nem volt olaj,zsír tömítés,csavar stb. azt hittük mindent megoldottunk elégedetten dőltünk hátra,de nem így lett.A csapnivaló alkatrész minőség,mindent keresztül húzott. Az edzetlen ,ötvözö anyagot hiányoló/román kénszer(hiány gazdaság)termékei/kilóméterek alatt mentek tönkre,örök munkát adva nekem és más szerelőknek.A karosszéria,fekete, magasszéntartalmú"kohászatilag félkészárú" termékből volt, igy azt festheted alvázvédhetted,belülröl oxidálódott az Istenadta.,Amióta nekem is Keeway-om van sokszor gondolok,azóta már örök vadászmezőkön vágtató nagybátyám Dacó-jára.
Szerkesztette: kutyafitty - 2008.12.02 07:15
Dreamer: a fesszabályzó, ha elmegy zárlatba, akkor túlfesz lesz a rendszerben és kinyúvaszt mindent, ami nincs bármi módon megvédve. Ha megszakad, akkor töltés nem lesz és előbb-utóbb (akku állapot és töltöttség kérdése) azért állsz meg. Amúgy mi sem motorozunk ilyenkor már, a mi gépünk is le van téve. De amíg ősz reggelente mentem motorral melóba és 15 fok alatt volt, akkor bizony kínlódtam vele. Délután már nem volt gond a 20-22 fokban, minden simán ment. Viszont, hogy őszinte legyek, nem szeretem, ha valami nem 100-as, egyszerűen böki a csőrömet és nem hagy nyugodni. Ezért a kitartás.
Kutyafitty: na, igen, a "román LEGO" . Egy kollégámnak is volt egy, aztán mikor már végleg megunta, hogy többet fekszik alatta, mint az asszonyon, akkor megvált tőle. Ingyen odaadta egy románnak, csak tüntesse el . (Mondjuk azért a csótányért nekem sem lett volna pofám pénzt kérni . ) Amúgy a nyáron Franciaországban még láttam eredeti Renault 12-est, a Dacia 1300 sorozat ősapját. Ellentétben a Dacia-val, a Keeway-nél sokszor nem az anyagminőség, hanem a trehány szerelés a Gremmlinek fő melegágya. Pl.: amiket itt a fórumon olvashattunk már, fordítva berámolt dugattyúk, kihagyott hézagológyűrű, megszoruló vezérláncfeszítő, visszafelé nem kapcsolható sebességek (ez speciel nálunk fordult elő, léptetőmű hiba volt), stb. Szóval sokesélyes, és most is csak azt tudom mondani, hogy ha lett volna 3-4szer ennyi pénzünk, akkor Yamaha, Honda, vagy Suzuki choppert vettünk volna és nem Keewayt. Így viszont marad a Keeway és a bütykölés...
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Pytzoure írta:
...visszafelé nem kapcsolható sebességek (ez speciel nálunk fordult elő, léptetőmű hiba volt), stb. Szóval sokesélyes, és most is csak azt tudom mondani, hogy ha lett volna 3-4szer ennyi pénzünk, akkor Yamaha, Honda, vagy Suzuki choppert vettünk volna és nem Keewayt. Így viszont marad a Keeway és a bütykölés...
Üdv:
Pytzoure
Nono barátom, mi is volt azzal a váltó témával?
Egyébként a fesszabályzóban igazad lehet, de még nem olvastam ilyen hibáról, merthát elég egyszerű szerkezet az istenadta...
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
Dreamer, a te váltód is vacakol? Nálunk a következő volt: felfelé hibátlanul, visszafelé nem lehetett váltani, csak ha megemelted a cipőd orrával kicsit a váltókart. Épp annyira, hogy ne rakjon fel egy sebességet, majd lenyomni és akkor lerakta (sok szerencsét városi forgalomban...). A Gremlin ez esetben a motorblokk jobb oldali deknije alatt bújt meg. Dekni le, kuplung le. Itt megtalálod a váltókar tengelyét, ami a bal oldalról jön át. Van pár fogasív, rugó, meg miegyéb, de a lényeg a "kukactengely" vége. Ezen található két kis tárcsa, köztük stiftekkel (léptetőkerék). Alatta egy kis acéllemez aminek a két vége (az a része ami a stiftekbe kéne, hogy beakadjon) kampós kialakítású. Ezek a kampók akadnak bele a stiftekbe, és forgatják a "kukactengelyt" előre, hátra, ami a váltóban rakosgatja a sebességeket. Namármost, felfelé váltásnál nincs is gond. 5.-ből vissza egyet simán pakol. 4.-nél viszont felül a lemezke a stift tetejére és rángathatod, cseszik beleakadni. Ha megemeled a váltókart, akkor beakad és mehet a 3. és így tovább. A hibát a következőképpen orvosoltuk: acéllemezke kiszed, kampókat kicsit leköszörül rövidebbre, majd a szögletes kampóvég kicsit lekerekít. Összerak és mehet. Azóta semmi bajunk a váltóval. Az üressel kicsit babrálni kell olykor, de elmegy, ez már városi forgalomban sem zavaró. Ez, ha jól hallottam minden SS250-nél ilyen.
Remélem érthető volt a leírás, bár tudom, hogy az ember vizuális...
Ha kérdésed van ezzel kapcsolatban, szívesen segítek.
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Kedves motoros társaim. Kb fél éve küszködöm a motorom (ss250) fulladozásával. Mindent kicseréltem ,még a karbit is, és semmio változás nem történt. Ma viszont, ahogy levettem a légszűröt a vázrol, és a nyilásba helyeztem egy darab szivacsot, ezáltal kevesebb levegő megy a karbiba, minden gond egycsapásra megszünt. A motor húz, nem fullad , reagál az állitásokra. Nem hittem volna hogy csak ennyi, de mindenkinek ajánlom ezt a megoldást, és higgyétek el meg fog szünni a folyamatos fuldoklás. Remélem tudtam segiteni