Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Dreamer
Hozzászólások: 243
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2008.04.04 20:43 |
|
|
szacsa írta:
mindkettőt,a vékonyabbik a vákumhoz van.
Nos, vagy elhiszed, vagy nem, de a PRI állás (a kézikönyvvel ellentétben - megnéztem én is) nem az OFF állás!
Az én csapom így néz ki

Legalább 4 cső van rajta (de valahol úgy rémlik 5).
A lényeg, ha nincs vákuum nem megy a benya. PRI állásban fel tudod tölteni a karbit, amíg a tűszelep el nem zár.
Ezt pedig nem én írtam:
"A benzincsapnak három állása van (de jó).
Az ON helyzetben, a müködés során az üzemanyag bekerül a porlasztóba, de ha áll a motor, a benzincsap lezár.
A RES helyzet a tartalék üzemanyag állás. Hasonlóképpen mûködik, azaz csak akkor, ha a motor jár.
A PRI állás a karburátor feltöltése üzemanyaggal, ha onnan az valamilyen oknál fogva kifogyott (tank leeresztése, benzin kifogyás, st Ebben az állásban a benzincsap mindíg nyitva van, így könnyen el is folyhat az üzemanyag, ha leállás után igy marad."
Én így használom, ennek ellenére tiszteletben tartom a véleményed!
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"
Szerkesztette: Dreamer - 2008.04.04 20:43 |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Dreamer
Hozzászólások: 243
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2008.04.04 20:47 |
|
|
Nem bírtam ki, kimentem a motorhoz. 5 cső van. Kettő be, kettő ki, egy vákuum.
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!" |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
szacsa
Örökös tag

Hozzászólások: 107
Lakóhely: Vecsés
Regisztrált: 19.04.07 |
Elküldve: 2008.04.04 20:52 |
|
|
A mi csapunk nem ilyen. Csak egy cső megy rá az üzemanyag szivattyúhoz,a másik a vákum. |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Dreamer
Hozzászólások: 243
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2008.04.05 07:06 |
|
|
Ugy emlekszem azert nem ilyen, mert bele van szerelve a tankba egy hollanderrel.
Akkor is erdekes, mert a PRI felirat igy megteveszto!
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!" |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
ritogy

Hozzászólások: 133
Lakóhely: Szeged
Regisztrált: 19.06.07 |
Elküldve: 2008.04.05 14:52 |
|
|
A csapunk tényleg nem így néz ki,de hogy mi a "pontos" működési elve én nem tudom.Azt viszont igen hogy ha jelzéssel felfelé függöleges helyzetbe állítom a motor jár (max.1km megtehető vele) és miután a benzin elfogy valahonnan (gondolom a karb.-ból) leáll a gép. Ez tapasztalat.!!
A PRI felírat a haszn.ut.-ban van benne.Gondolom nem csak nekem van újonnan vásárolt gépem-tessék utánna nézni.
Nincs ki minden kerekem |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Mintor
Hozzászólások: 181
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 21.03.08 |
Elküldve: 2008.04.05 16:31 |
|
|
Hogyan lehet képet feltenni? A galériára sem sikerült.Help!
Motor vizsga megvan, masina OK!
|
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Bandiii

Hozzászólások: 77
Lakóhely: Veszprémvarsány
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2008.04.05 17:32 |
|
|
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070425/
Bandiii |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Apus
Tiszteletbeli Elnök

CsaMoVáK Klubtag

Hozzászólások: 946
Lakóhely: Miskolc
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2008.04.06 15:38 |
|
|
Szevasz Bandiii!
Örülök, hogy ujra látlak közöttünk.
Apus |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Dini

Hozzászólások: 33
Lakóhely: Székesfehérvár
Regisztrált: 05.04.08 |
Elküldve: 2008.04.06 18:03 |
|
|
Sziasztok!
Olvasgatom a benzincsapos problémátokat. Mivel én sem régen toltam ki a mocim a boltból ezért még friss, hogy mit mondott a szerelő a csapról. A szerelő tájékoztatása szerint, ha a csap felfele van tekerve (függőlegesen), akkor az nyitva van. Míg ha a csapon található bevágás alul van, akkor tartalék állás. Oldalra tekerve a csap zárva van! Bár nem látszott "vér profinak" a srác, eddig így motoroztam vele és minden rendben volt. Remélem segítettem! |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Mintor
Hozzászólások: 181
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 21.03.08 |
Elküldve: 2008.04.06 18:34 |
|
|
Hali!
Ma szép időben szépet gurultam, király ez a gép, hozzám nőhet.
Az biztos, nem szereti, ha sokat ketyeg egy helyben, menni kell vele.
|
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
retekeger

CsaMoVáK Klubtag

Hozzászólások: 493
Lakóhely: Györ
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2008.04.06 18:54 |
|
|
Sziasztok fiuk
Beleugatok ebbe a csap dologba,LC-t nem ismerem de fetételezem a csap mért lenne más mint az SS-en,tehát zárt állás nincs,vákumos az üzemi és tartalék állás vízszintesen pedig szabadesés,ez azért van így mert ha sokáig áll a gép karbiból párolog benzin és sokáig kéne indítózni hogy elérje a megfelelő szintet,ez aksi és önindító kímélő,megjegyzem indítás után jobb vákumos üzemmódra váltani mert tapasztaltam túlfolyást,ha csapok nem egyeznek a két gépen akkor elnézést a bele vauért.
Semmi sem rombolja jobban a kalandvágyunkat, mint a biztos jövő. |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
ritogy

Hozzászólások: 133
Lakóhely: Szeged
Regisztrált: 19.06.07 |
Elküldve: 2008.04.06 19:41 |
|
|
Figyú...
Lehet,hogy a csap vákumos,lehet,hogy nem..de
De ahogy mintor mondta menni kell vele..azt szereti..és én is azt szeretem..ha "pöfög"..
Tudom nem ide illik-de ma én is "kihajtottam a kipufogó szennyeződéseit"..... A 110-es utazó sebességet simán vitte..
Nincs ki minden kerekem |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Dreamer
Hozzászólások: 243
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2008.04.06 23:14 |
|
|
ritogy írta:
Figyú...
Lehet,hogy a csap vákumos,lehet,hogy nem..de
De ahogy mintor mondta menni kell vele..azt szereti..és én is azt szeretem..ha "pöfög".. 
Tudom nem ide illik-de ma én is "kihajtottam a kipufogó szennyeződéseit".....  A 110-es utazó sebességet simán vitte.. 
A csap biztosan vákuumos!
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!" |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Mintor
Hozzászólások: 181
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 21.03.08 |
Elküldve: 2008.04.07 10:33 |
|
|
Szevasztok!
Van valakinek infoja, hogyan lehet kikötni, semlegasíteni azt a kapcsolót, hogy csak üresben induljon a gép. Sokszor nem sikerül megtalálni az ürest, s ha lefulladok, nehezen lehet üresbe tenni, hiába, pontatlan a váltó. Sztem, senki sem olyan balga, h kuplung nélkül beindítsa. A sztenderd kapcsolót könnyen hatástalanítottam, de a váltónál nem szívesen babrálnám a vezetékeket.
|
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
szacsa
Örökös tag

Hozzászólások: 107
Lakóhely: Vecsés
Regisztrált: 19.04.07 |
Elküldve: 2008.04.07 16:33 |
|
|
Hát ehez nem tudok hozzászólni,de szerintem nem érdemes kikötni,már ha kilehet. 1,2-ezer km.után már csukott szemmel fogsz tudni váltani,és időben lefulladás nélkül visszaváltani,és odafigyelés nélkül megfogod találni az ürest
Szerkesztette: szacsa - 2008.04.07 16:39 |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Mintor
Hozzászólások: 181
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 21.03.08 |
Elküldve: 2008.04.08 06:21 |
|
|
Hali!
A probléma az volt, h kigyuladt a zöld a km órán, felengedtem a kuplungot, s megugrott, még sebességben volt. A GS500-on is indítható gyárilag a motor, csak a kuplungot kell behúzni.
A váltóval semmi bajom, ritka rossz gépeket vezettem már életemben, motortól kezdve a 40 tonnás gépekig, minden félét, azokhoz képest ez a váltó egy óramű.
|
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
szecsa
Hozzászólások: 57
Lakóhely: Kismaros Kossuth L. út 30
Regisztrált: 06.04.08 |
Elküldve: 2008.04.08 18:14 |
|
|
Szia Land Cruiser!
Az üresjárat kijelzőt a block bal oldalán találod, a váltó-fogaskerék dekli alatt! Egy vezeték megy rá, s fut az elektronikába. Nagyon fontos, hogy ezt a kábelt testre kösd mivel a kapcsolója is íly módon működik! Egy baj lesz, hogy az üresjárat kijelző égni fog. Ha az ízzót kiiktatod, akkor megszünik az áramkör és az elektronika letíltja az indítást!
Az előzőekben kérdezted, hogyan lehet jól beállítani a motort és megszüntettni a teljesítményűrt!
Minden LC kivétel nélkül kis úszóházas, membrán vezérelt folytószelepes karburátorral van szerelve! Első körben tisztázom azt a félreértést, hogy a túlfolyócső a block elejére van elhelyezve! Ez marhaság! Sajnos első üzembehelyezésnél erre nem figyelnek! A túlfolyócső a karburátor balfelén ível, a tank allatt megy egészen a légszűrőházba! A légszűrőházon a bemeneti csőre van rádugva, és az alsó cső pedig a vázra van felfüggesztve.
Sokan mondták azt, hogy így-úgy kell beállítani a karbit, s mindíg kudarcot fuladt kisérletnek bizonyúltak. A legegyszerűbb megoldás a tisztítás nagy nyomású levegővel, benzinben áztatva! A karbi gyárilag van be kariblálva, így ahoz állítás miatt nem kell hozzányúlni. Viszont ha a gyári beállításokkal rendszertelenűl jár a motor ÜZEMI helyzetben akkor néhány dolgot mi is elvégezhetünk!
Tévhit, hogy a jobboldalt lévő két állítócsavar a benzin levegő arányát állítja! Az egyik csavar a membrán működtetéséhez szükséges vákuumlevegő szabályzásért felelős, a másik, alapjárati benzin dusítását végzi. Az alapjáratot a pillangószelep ütközőcsavarjának tekerésével állítod a kivánt értékre. Ha a motorban teljesítményűr keletkezik, akkor az üzemanyag hiányra utaló jel. Megoldásként javasolták a rézsúttű állítását. Én nem ajánlom! Mivel a tű változó keresztmetszetéből adódóan a fúvóka ház térfogata nő, romlik a folyadék áramlási sebessége azonos levegő sebesség mellett. Megnő a fogyasztás, romlik a teljesítmény! Legjobb megoldásnak találtam a főfúvóka cseréjét! a gyári 0,95mm, az ajánlott: 0,10mm, 0,105 és 0,110. Jótanács: A fúvóka külső méretei és a menete megegyezik a Lada 1500-aséval. Nagyon fontos, hogy minden állítást üzemi hőmérsékleten, alapjáraton és üzemi fordulatszámon végezzünk!
Jó motorozást! |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Dini

Hozzászólások: 33
Lakóhely: Székesfehérvár
Regisztrált: 05.04.08 |
Elküldve: 2008.04.08 20:11 |
|
|
Üdv!
Lenne egy apró technikai kérdésem LC ügyben! Normáli az ha a mocim sztenderen pihen akkor nem lehet elindítani? A sztender kapcsolója ki volt iktatva. Gondoltam egyet és visszakötöttem. Az eredmény az lett, hogy a kapcsoló üresben is tiltja a motort, így az leáll. Volt yamahám is annál ez úgy működött ha a sztender ki volt hajtva akkor sebességbe kapcsolt állapotba a kuplung kiengedésénél tiltott az elektronika. Ez egy egyszerűsített változat lenne???? Ezen spóroltak? |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Mintor
Hozzászólások: 181
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 21.03.08 |
Elküldve: 2008.04.09 17:23 |
|
|
Szevasztok!
Árúlja már el valaki, hogyan lehet felpakolni képet? Írtam a webmesternek is, már jó néhány napja, h a galériára tölthessek, de semmi válasz.
|
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Apus
Tiszteletbeli Elnök

CsaMoVáK Klubtag

Hozzászólások: 946
Lakóhely: Miskolc
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2008.04.09 19:26 |
|
|
Kedves mintor!
Csak a klub tagjai rakhatnak fel fotókat a Galériába. Nem a Webmesternek kell irnod, a tagságot kell elintézned.
Üdv: Apus
Apus |
|