Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
SirPalya

Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.11.22 08:57 |
|
|
Szerintem a megoldás:
A kuplung kiemelő kar (függőleges) amihez a bowden kapcsolódik, egy lelapolással éri el, hogy a behízáskor eltolja a kulpungok szétnyomó nyúlványt. Ez az ominózus lelapolás szokott elkopni és ezzel meg is szűnik a kiemelés , vagy akár le is törik ami a rosszabb. Ha még nem tört le, akkor "kellemesebb" a javítás. Megveszed a kuplung kiemelőt és a szerelést Te is el tudod végezni.
Leválasztod a bowdenről, leszeded a lánckerék fedő deklit és a kar függőleges vonalában találsz egy szerintem elég szutykos csavart aminek kicsavarása után fölfelé kihúzhatod a kuplung kart és helyébe betolod az újat, csavar vissza, bowden vissza, beállítod a holtjátékot.
Ha letört a kiemelő vége (látszik, hogy rövidebb a újnál) akkor kell mázlistának lenni, hogy mágnessel ki tudd pecázni az oljba esett maradákot, mert ha az bejut a rendszer más részeire az nagy gáz. Azt a munkát már érdemes szakira bízni.
Ja felűlről egy zéger tartja bent a szimeringet, ha azt is serélni szeretnéd.
Nekem sajnos tapasztalatom van ezen a téren mert 79e km alatt már a 4-ik kar van a gépben. Ha tapasztalod, hogy sűrűn vagy nagyn állítani kell a holtjátékon, akkor csere érett és nem szabad megvárni a törést vagy totál elkopást.
Remélem segítettem.
SirPalya |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
aircooled
Hozzászólások: 14
Regisztrált: 28.01.12 |
Elküldve: 2012.11.22 15:34 |
|
|
Köszi a választ Sírpálya, nagyon hasznos infókat adtál!
Kiszedtem a tengelyt, és sajnos letört róla a komplett nyúlvány, próbáltam kiszedni csipesszel, de nem jött össze. Igazat megvalva nem is éreztem ezt a letört darabot a csipesszel (bár egy kicsit rövidke csipesz). Sajnos a szerelő ki van lőve, mert Angliában vagyok, szóval, vagy megoldom magam, vagy nem fog menni a gép egy darabig.
Egyébként a letört darab el tud menni elérhetetlen helyre a blokköntvényben, vagy úgy tervezték, hogy ne tudjon? |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
SirPalya

Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.11.22 19:30 |
|
|
Hát ettől tartottam ( Talán segítségedre lehet egy mágneses végű (lehet kapni ilyen csavarkiszedőket) amivel talán még megcsípheted. Végszükségben marad a dekli eltávolítása, csak akkor felkészültnek kell lenni új tömítéssel is. Erre még nekem nem volt szükségem, de talán elég hosszú a tél ahhoz, hogy lassacskán odafigyelve szét és majd összeszereld. Igyekszem ehhez is keresni valami képi bemutatót vagy leírást bár nem biztos, hogy sikerül.
http://www.argep.hu/trend/MAGN/Magneses-csavarkiszedoe.html 
SirPalya |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Pytzoure

Hozzászólások: 421
Lakóhely: Pécs
Regisztrált: 11.09.08 |
Elküldve: 2012.11.22 21:01 |
|
|
Az SS250-ben írtam én is erre a kérdésre. Hát, sajna gondoltam erre én is, ez a rosszabb eset. A mágneses végű csavarlopó jó ötlet lehet, van rá esély, hogy szép lassan, érzéssel ki tudod húzni a letört darabot abból a furatból. Vagy van még egy ötletem. Féktisztító spray-vel kimosod a furatot, olajszennyeződést lemosod, száraz legyen. Ugyanezt teszed a kivett darabbal is, aztán pillanatragasztót a törött felületre és visszanyomod a furatba, érzed, ha illeszkedik a letörött darabhoz, Ha van egy kis szerencséd, akkor kis idő múlva egyben kihúzod...
Sok sikert!
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i] |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
aircooled
Hozzászólások: 14
Regisztrált: 28.01.12 |
Elküldve: 2012.11.23 17:31 |
|
|
A mágneses csavarlopót, már megrendeltem, viszont égre földre nem tudok szerezni ilyen tengelyt. Interneten próbálkoztam, de pont ez a cucc sehol sincs. Persze próbáltam Szentendrét is, de nekik sem lesz már idén. Még hétfőre van egy tippem egy motorosbolt itt nem messze, ahol forgalmaznak vadi új Jinlun Spartan-t (a motorja ugyanaz a Zongshen 250-es ami a keewayben van), ha ők sem tudnak, akkor totál szopóág. Egyébként a motor, ami most megadta magát, két éve napi használatban van, télen-nyáron (munkába járós). Esetleg valami tipp otthon alkatrész beszerzésre, ami nem Szentendre, hanem valami kis bolt saját készlettel? |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
csiga1

Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.11.24 11:13 |
|
|
Aircooled,nekem van de hogy juttatom el neked?
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog! |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
csiga1

Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.11.24 11:13 |
|
|
Aircooled,nekem van de hogy juttatom el neked?
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog! |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
aircooled
Hozzászólások: 14
Regisztrált: 28.01.12 |
Elküldve: 2012.11.24 14:10 |
|
|
Hű csiga1 ezzel életet tudnál menteni most nekem, nagyon köszönöm!
Következő a helyzet, ugye jelenleg Angliában vagyok és a motor is itt működik (vagyis épp most itt áll mozdulatlanul . Mindenképpen postán kellene feladnod a cuccot, itt két variáció lehetséges, vagy küldöd nekem közvetlenül angliába ajánlott küldeményként pufi boritékban, vagy édesanyámnak Budapestre. Rajtad áll melyik variáció, de nekem a kényelmesebb és gyorsabb az lenne ha tudnád küldeni közvetlenül ide angliába. Persze a boríték megcímzésében tudok instrukciókat adni. Az egésznek a költségvonzatát édesanyám rendezné banki átutalással, előbb a pénz menne aztán amikor látod a zsét a számládon kellene küldeni a motyót. Egyébként a posta ide angliába kábé 2000 - 3000 forint körül lenne, ami jelen esetben nem probléma. Mennyiért válnál meg a tengelytől? |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
aircooled
Hozzászólások: 14
Regisztrált: 28.01.12 |
Elküldve: 2012.11.24 14:28 |
|
|
A fizetéssel kapcsolatban még van egy másik ötletem is, ha van neked vagy ismerősödnek PayPal accountja, akkor tudom én is utalni innen közvetlenül. Ez a megoldás kényelmes gyor, és azonnal látja a fogadó hogy utaltam, amint utaltam. |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
csiga1

Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.11.24 17:21 |
|
|
Aircoled privát üzenetet küldtem neked.Bejelenkezés után itt a csamó honlapon olvashatod. Szia csiga.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog! |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
TRider
exWebMester

CsaMoVáK Klubtag

Hozzászólások: 370
Lakóhely: Miskolc
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2012.11.28 16:12 |
|
|
Ide tartozik:
szekeres51 írta:
T.motoros barátaim!
Vásároltam egy cruisert.A mellső henger kipufogó dobja a hátsó lábtartó alatt meg volt égve. Ennek ellenére a motor kiválóan teljesített.Ha valaki tudja válaszoljon, hogy mi okozta ezt. Más keeway motoroknál is láttam már ilyet.Lenne egy másik kérdésem, miért van két gázbovden, mi a szerepe.
Üdv. szekeres51
TRider
exWebMester |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
Dobsi
Elnökségi tag

CsaMoVáK Klubtag

Hozzászólások: 1682
Lakóhely: Fót
Regisztrált: 06.06.07 |
Elküldve: 2012.11.28 16:20 |
|
|
Köszi TRider, privátban én is jeleztem.
Haverok, buli, motorozás és nem élünk hiába! |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
cvendel
Adminisztrátor

CsaMoVáK Klubtag

Hozzászólások: 1199
Lakóhely: Jászberény
Regisztrált: 25.07.09 |
Elküldve: 2012.11.28 18:54 |
|
|
"A két gázbowden biztonsági okokból van. Ha megnézed, az egyik nyitja a tolattyút, a másik zárja. Az egybowdenes rendszereknél a bowden nyit és egy rugó zár. A rugó midig azonos erőt tud kifejteni, ezért ha nagyon erősre tervezik, hogy biztonsággal zárjon, akkor kényelmetlen lesz a motort vezetni, és a nyitó gázbowdent is igénybe veszi. Ha gyengére csinálják, akkor nem tud esetleg bezárni, a gáz felakad. A síktolattyús, négyütemű karburátoroknál még problémásabb a helyzet, mert a motorok lökettérfogata nagy, nagy átmérőjű karburátortorok kell, a síktolattyú felülete is igen nagy lesz, nagyobb, mint a körtolattyús kétüteműeké. A motor szívóhatása (szívócsővákuum) is nagy lesz, előfordulhat, hogy közepes fordulaton nem tudnánk bezárni a tolattyút, mert a motor annyira szív, hogy a tolattyú megszorulna. "
Forrás: totalbike.hul
"A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el."
Szent Ágoston |
|
Szerző |
RE: Cruiser 250 |
szekeres51
Hozzászólások: 11
Lakóhely: Kecskemét
Regisztrált: 28.06.12 |
Elküldve: 2012.11.30 16:03 |
|
|
Kedves motoros barátom!
A gázbovdennel kapcsolatban köszönöm a választ.
De sajnos a kipufogó beégés továbbra is probléma. A kipufogóban van katalizátor?
Üdv. szekeres51 |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
cvendel
Adminisztrátor

CsaMoVáK Klubtag

Hozzászólások: 1199
Lakóhely: Jászberény
Regisztrált: 25.07.09 |
Elküldve: 2012.11.30 17:22 |
|
|
Helló Szekeres51!
Bár nekem nincs és nem is volt keeway motorom, de ha jól tudom, akkor a cruiser 250 szabályozatlan katalizátorral van ellátva. -ne vedd tutira-
"A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el."
Szent Ágoston |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
SirPalya

Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.11.30 22:17 |
|
|
Ma ismét leszedtük a kipufogó dobokat (flex) . Az enyém 2007-s évjáratú és közelébe sem jutott katalizátornak. Az alsó dob beégése először is igen kegyetlen hajtás eredménye lehet. A felső dob tompítása egy olyan szita féle lemez, de az alsó dobban egy belső cső van hosszirányú hornyokkal ellátva ami a köpeny flé tereli a gáz és a hőt is. Ide nem tudok képet betenni, de privben igykszem küldeni ha lehet. Én is hajtottam már motort , de ilyen mértékű hőt nem tudtam termelni. Talán álló helyben pörgethették!? 
Még amikor Jawa-m volt akor egy kis éretalkohollal javítottam az égés hatását, de szerintem ilyen drasztikus dolgot ma már kevesen művelnek.
SirPalya |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
alkoto
Hozzászólások: 10
Lakóhely: Kunszentmárton
Regisztrált: 11.03.12 |
Elküldve: 2012.12.01 15:58 |
|
|
Sziasztok.
Nos kipufogó beégés... olyankor is elő tud jönni amikor az egyik henger nem működik gyújtásilag.De az üzemanyag viszont megy a hengerbe s a másik henger hője begyújtja az ott összegyűlt anyagot. Ha jól értettem akkor ez a dobban történt.Láttam már ilyet . |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
SirPalya

Hozzászólások: 123
Lakóhely: Piliscsév
Regisztrált: 14.10.08 |
Elküldve: 2012.12.01 20:36 |
|
|
Ez nekem kicsit magas, hogy a két henger ennyire hasson egymásra 
Hol jutna át olyan hő, hogy a nem dolgozó henger dobjában begyújtsa a a keveréket ?!! Egyedül a karburátor torokrésze a közös, ott meg ugye nincs annyira meleg (hála Istennek) A Cruisernek meg biztosan két, egymástól független kéménye van.
SirPalya |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
szekeres51
Hozzászólások: 11
Lakóhely: Kecskemét
Regisztrált: 28.06.12 |
Elküldve: 2012.12.05 06:46 |
|
|
Kedves motoros barátaim!köszönöm a kipufogó dobbal kapcsolatos értekezéseiteket. Én is próbálom megfejteni a jelenséget. Ha meg lett hajtva, és ezáltal nagy hő keletkezett, akkor szerintem a kipufogó nyaknak is meg kellett volna égni.A volt tulaj sem tudja mi történt. szerinte nem hajtotta meg a motort. Tudnotok kell , hogy ez a motor sokat állt, és hébe-hóba használták. Én valami lerakódásra gondolok, ami a beindítás után begyulladt. Az interneten is több motort láttam ilyen beégéssel. Félő, hogy krómozás után ismét beég. |
|
Szerző |
RE: Land Cruiser 250 |
csiga1

Hozzászólások: 712
Lakóhely: Halásztelek
Regisztrált: 13.10.09 |
Elküldve: 2012.12.05 07:44 |
|
|
Szekeres az is lehet,hogy felakadt szivatóval mentek.Nem mindig fullad le ilyenkor(esetleg túlfolyó karbi val).A dobban maradt elégetlen benya, az ilyen kisköbcentis,de öblös kipuffogóban könnyen beindul a reakció, égni izzani kezd,pláne ha van benn a dobban egy kis olajsár,kokszlerakódás.
Pl suzuki savage,igaz az 650 es,de csühögő kis fodulaton járó gép,feltételek ugyan úgy adottak a kipuff belső koksz-olajsár izzására.
Ott szinte stenderd jelenség a dob foltszerű ,tenyérnyi darabon történő kikékülése.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog! |
|