Köszönöm csiga1 a választ. Én is erre gondolok. Remélem a krómozás után nem fog előjönni újból. Van aki megfúrja a dob végét, hogy daliásabb
legyen a hangja. Szabad-e ezt tenni, vagy kell a gyári fojtás. Úgy hallottam a négyüteműeknek nem fontos a fojtás.
Nekem is szét volt és a csapat több tagjának is ki van herélve, igazán teljesítményt nem növel. Ártani ennél a tipusnál még nem hallottam.A hang viszont szép.Szerintem megéri.A vizsgára fém dörzsiszivacs a megoldás.Más tipusoknál érdeklődni kell,van aminél kifejezetten káros a fojtás tönkretétele,katalizátorosnál pedig még kifejezettebben káros,sőt akár le is tilthat a befcsekendező elektrónikája.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2012.12.06 05:48
Kedves motoros barátaim! 2012 ősze óta tulajdonosa vagyok egy cruiser motorkerékpárnak. Most tavasszal elővettem, és gurultam vele pár száz kilométert. Tegnap is vígan motoroztam, mígnem fogta magát a motor és leállt. Megállapítottam, hogy nincs benne benzin.Ez volt az első tank benzin amit elégettem.Ha valaki tudja-mivel nincs kézikönyvem-írja meg nekem a benzincsap állásait, hogy ne kerüljek legközelebb ilyen helyzetbe.
Segítségeteket előre is köszönöm.
A variáció:
Jobbra zárva, függőlegesen nyitva,balra (vizszintes vagy felfelé állás)tartalék, (a motor baloldalán a csappal szemben állva)
B variáció: (általában ezen motorokon van üzemanyagszint mérő)
Létezik még egy variáció a vákuumos benzincsap, melynek három állása van. ON, OFF és PRI. (a benzincsapon jelölve)A vákuumos csap specialitása, hogy csak akkor nyit ki, mikor forog a motor, vagyis mikor vákuum keletkezik a motorban és ez egy cső segítségével (a szívócsövet köti össze a benzincsappal) eljut a benzincsaphoz. Ez alól kivétel a PRI állás, mivel ebben az állásban állandóan nyitva van a csap, ha van vákuum, ha nincs.
Ennek a pozíciónak az a lényege, hogy például porlasztó tisztítás után ne kelljen hosszú perceket indítózni, míg tele folynak az úszóházak, hanem szépen feltöltjük PRI álláson a porlasztót, majd indítás után átváltunk ON pozícióba. A PRI állás hátulütője, hogy álló helyzetben sem zár el a csap, és amennyiben nem zárnak tökéletesen a tűszelepek, akkor túlfolyik a porlasztó.
Haverok, buli, motorozás és nem élünk hiába!
Szerkesztette: Dobsi - 2013.03.26 10:17
Sziasztok Tud valaki segíteni most vettem egy Land cruisert és vettem rá kiegészítő lámpákat ... az előző tulajnak voltak fenn ilyen lámpák , a vezetékek megmaradtak,,,egy kék és egy fekete,...na most én vettem lámpát de ennek van egy fehér egy zöld és egy kék .....
ha a fehéret hozzáértetem a a motoron lévő bármelyik (kék fekete ) elalszik A LÁMPA SZÓVAL ez nem jó ... ha a kék vagy zöldhöz értetem bármelyiknél ,,,világít.tompítotton és refin is ,,,,,ezeknek ha lámpát kapcsolok állandóan világítani kell????,,,,,???? SEGITSETEK KÖSZI
sziasztok,,,Az életet, nem a lélegzetvételek száma határozza meg,hanem azok a pillanatok amitől eláll a lélegzeted,,,,,,,,,
Gondolom a kiegészítő lámpákon a motor első lámpája mellé két oldalra elhelyezett lámpákra gondolsz. Elvileg ezek szabálytalanok mivel csak egy darab kiegészítő lámpát lehet felszerelni párhuzamosan a motor első lámpájával.(első sárvédőre)
Kérdésedre válaszolva általában (két ködlámpa esetén)a motor világítás kapcsolójától függetlenül "direkt módon" közvetlen az aksira szokták bekötni (biztosító beiktatásával) és külön kapcsolóval lehet működtetni.
Szerintem érdemes egy villanyászt felkeresni vele. (ha valamit elkötsz, nem megfeleő kábelvastagság vagy amperszámú biztosítékot iktatsz be igen nagy galiba lehet.)
Haverok, buli, motorozás és nem élünk hiába!
Szerkesztette: Dobsi - 2013.03.27 14:49
sziasztok köszönöm az infót az aksiról.
De ami most benn van az egy kicsit más ,,......
ha e cellákkal magam fele fordítom, akkor a pozitív jobb oldalon van. (csak 9AH) ugy is van berakva a mociba A benzincsap felöli a pozitív oldala de akkor a cellák előre fele néznek a kormány felé...
Most akkor hogy kell a motorban lennie az aksinak ...?????
a pozitiv és a negativ része adott, mert úgy is van vezetékezve, de a cellák előre vagy hátra figyelnek,,???köszi előre is .
sziasztok,,,Az életet, nem a lélegzetvételek száma határozza meg,hanem azok a pillanatok amitől eláll a lélegzeted,,,,,,,,,
Ami alapján én döntöttem.
1. vezetékelés
2. ha ráülök, a jobb oldalon van a "túlfolyó" le vezetve
3. javasolták a 11Ah-t
4. hátsó sárvédő felől nézve le tudom olvasni a folyadékszint jelölést !
Ez alapján vásároltam a leírt aksit, de ugyan ennek van ellentétes polaritású formája is, ha minden áron olyat szeretnél
Tegnap meglátogattam Pytzoure-t Pécsen és igyekeztünk csodát művelni a karburátor/teljesítmény/fogyasztás témakörben. Műszeres ellenőrzéssel a 105-s fúvóka - súber 2 rovásban volt használható. Csiga javaslatát szerettem volna megvalósítani a 120-s fúvóka - súber alapon, de nem volt képes a benzinszint megfelelően után töltődni, így le kellett tennem róla. Talán az AC gyengélkedik, de ez majd egyszer kiderül
Az utóbbi napokban, mivel jó idő volt, motoroztam egy kicsit.
Az észrevételeimet szeretném veletek közölni, olyan indokkal, hogy ha valaki hasonlót tapasztal tudja mit kell tennie.
1, A gyújtógyertyát kicseréltem CR7HSa-ról CR6HSa-ra. Minden problémám megoldódott, nem tüsszög, nem durrog, nem kormolódik le az első gyertya, nem szaggat hidegen, és nem ég be a kipufogó.
2, az előzőekben írtam, hogy 1000m-en kb. 625m-ert mutat a kilométer számláló. Ez abból adódik, hogy a kínai szerelő mérfőldet mutató órát szerelt a motoromba. Tehát 625x1.6=1000 Ennek vannak előnyei(eladás) és hátrányai(fogyasztás), ha valaki annak a tudatában van , hogy a mutatott érték kilométer.
Igaz hogy a motor csak ősztől van nálam, ennek ellenére kb.1000 km megtétele után nagyon jó benyomást tett rám. Az ár-érték aránya kiváló. Ha valakinek kevés pénze van, de szeretne motorozni, javaslom a cruisert.
Üdvözlök mindenkit, széles utat és jó időt kivánok.
Tekintettel arra, hogy ez egy egyszerű hozzászólás az ennek fölöslegesen nyitott új témát lezártam, -néhány nap múlva törlöm-, tartalmát áthelyeztem ide.
Hozzászólás bármely témához, a fórumtéma alján található Gyors válasz ablak, vagy a "New Reply" gomb használatával tehető.
A "New Thread" gomb az aktuális fórumon belül, új témát nyit.
Kedves motoros társak, kérem vegyétek ezt figyelembe, és lehetőleg használjátok a már meglévő fórumtémákat. Új témát csak indokolt esetben indítsatok.
Köszönöm!
Cvendel
Adminisztrátor
"A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el."
Szent Ágoston
Szerkesztette: cvendel - 2013.04.22 10:49
Ha nem tud megfelően töltödni az úszóház,három oka lehet.AC rugó gyenge,vagy annak szívőszelepe gyenge. A másik az úszó teste,pontosabban a pontonokat összefogó fémlemez hajtási íve a "zsanérnál". Én vért izzadtam. Csak egy bizonyos alakban képes elég nagyra nyitni a tűszelepet,annélkül,hogy felakadna.Ha nem úgy van hajtogatva ,azonnal kifekszik az ponton az úszóházra,és nem elég nagy az átfolyás.A pontonok eleje beakadhat az úszóházfedélbe,vagy a pontonokat tartó fém hátulja nekifeszül a karbiháznak.Mindössze kb 2-2 mm van elől hátul szabad tere.Ez baromi kevés,A két pontonnak hiperpárhuzamosnak kell lenni,mert nem középen fekszik neki a tűnek,hanem az egyik ponton szinte alatta van,a másik pedig többszörös erőkaron feszíti a két pontont összefogó fémhidat. Természetesen azonnak keresztbefeszitve az egészen. Szal baromi egy "órásoknak" való termék!Szerintem van akinek emiatt is durroghat.
Nekem vennem kellet egy új úszót annó és arról tudtam az etalon alakot levenni,hogy szintbeállítás után mi legyen az az ív aminél nem akad fel,teljesen ki tud nyitni,hogy teljes gáznál is ellássa magát benyával,no meg as megfelő szintet tartsa.Annó szentendrén állapottól függetlenül maximum két évenkénti ac cserét javasoltak.Mind a rugók,mind a membrán anyaga miatt.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2013.04.22 17:50
Köszi ! Erre gyanakodtam én is, csak meg kell várnom amíg az arany tojást tojó tyúkocskám is szponzorommá válik. Ha komplett veszem az AC-t akkor elég cserélnem és sok nyavalya javulhat. Külön is lehet kapni úszót? Na rákérdezek, mert azzal sokat sza....-tam és még így sem éri el 100 %-ban a felső jelölést a benzin szintnél. Pedig vigyáztam a korábbi leírások szerint mindenre, de elképzelhető, hogy becsúszott egy kis "csorbulás"
Sokat molyoltunk SirPalyával, több variációt kipróbáltunk, mindegyiket gázelemző műszerrel mértük. A legjobb gázértékeket a 120-as fúvókával és subertű alapon beállítással sikerült produkálni viszont ennek üzemanyagigényét nagy teljesítményre való ösztökéléskor képtelen volt kiszolgálni. 105-ös fúvókával és második rovátkában a súbertűvel volt elfogadható érték és stabil, hörgésmentes, harapós működés.
Csiga, támadt egy olyan vadító ötletem, hogy mi lenne, ha meg tudnánk növelni az úszóház térfogatát? Ez történhetne egy, az úszóház mellé felszerelt kis puffertartállyal, ami össze van kötve az úszóházzal egy csővel, ebből tud táplálkozni, míg a szivattyú visszatermel. A másik ötlet egy 4-5 mm vastag alulemez távtartó az úszóház és annak fedele közé tömítetten illesztve. Nem lehetetlen megvalósítani de precizitást kíván. Nekem szimpatikusabb műszakilag, növeli a térfogatot és az úszónak is nagyobb mozgásteret biztosít. Vélemény?
Üdv:
Pytzoure
[i]Csak óvatosan! Egy motornak 2 kerékkel kevesebb van a minimum ajánlottnál![i]
Nevetni fogsz Pytzoure,nekem annó pont a távtartó jutott eszembe!
Persze rögtön elvetettem,marógép hiány miatt.Szerintem anélkül nem megvalósítható,hogy a vékony perem jól tömítsen.
Melléktartály pedig helyhiány miatt lehet problémás,a másik a gyorsulás- lassítás ,kanyar okozta centrifugális erő miatt vándorolhat az anyag az úszóház és a tartály között.Ezért szokták egyébként minimalizálni az úszóházméreteket,hogy a hullámzást,egy oldalara löttyenést minimalizálják.
Ha jól van hajlítva az úszó akkor nincs gond.
Az a baj,hogy a pontonok fém váza baromi kemény.Vért izzadsz,hogy hajlíts a tűszelep tőkéjén.Ha nem ott fogod meg csőrfogóval ahol annó leírtam eltorzúl a zsanérnál,és akad. Aztán hajtogatsz ide-oda és egyre rosszabb lesz. Én rájöttem ugyan egyszer,hogy hogyan legyen hajtva,hogy működjön,de mikor rendeltem egy gyárit,utánna más igen óvatosan visszahajtogattam a gyári alapján az úszót,és soha nem akadt,és volt elég benya is.Igaz és három év alatt három ac használtam el.
Az tuti,hogyí aki más motoron megszokott módon ,kézben ,kiscsavarhúzóval állít a szinten,ezt a túl erős úszóvázat eltorzítja ott ahol nem lehet, és észre sem veszi,hogy eltorzúlt.
Ha a cápa már a tenyeredből eszik,légy biztos benne a lábadból is fog!
Szerkesztette: csiga1 - 2013.04.23 15:05
Tapasztalat az állítások után: 4 L helyett 3,3 L-s fogyasztás és megy rendesen
Már megérte foglalkozni vele ! Majd AC csere után kísérletezek a 120 fúvókás dolgokkal megint.