Szerző |
RE: VIVA 125 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2011.03.23 09:27 |
|
|
Szia!
A gyújtással kétszer volt gondom. Egyszer egy sunyi kidörzsölődés, a jeladó vezetéke. Még garis volt, a szervizes bajlódott vele. Nekem csak kihagyott, időnként, és ha 80 kg-nál nehezebb ember ült rajta. Egyszer pedig "afenetudja" baja volt, menet közben leállt. Új kábel, pipa, trafó után kiválóan működik. A pipa nem a gyári. Nekem a pipák gyanusak. A másik gépen már le is cseréltem jó kis magyar zajszűrő nélküli, bakelit (trabant) pipákra, darabja 270 Ft-ért. Azóta jól muzsikál.
A fogyasztás nem fog változni. Nekem csak a bejáratás alatt, betartva az 50km/h alatti sebességet fogyasztott 3-3,2-t, azóta csak 3,5-4. Igaz ez Budapest belvárosi utakra értendő. Ki kellene próbálni katalizátor nélküli kipufogóval, mert lehet hogy az fogja meg. Ugyananyit, vagy inkább egy kicsit többet fogyaszt, mint a 234 ccm-es váltós gép.
Viva |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2011.03.23 12:59 |
|
|
Nekem a középtámasszal és a kábelekkel még nem volt gondom.
A kormány nekem is nagyon szitáll, szépen elkezdi, utánna meg csapkod.
Ha a vízszintet figyelem az ablakban, akkor ott észrevehető ha gond lenne a hűtéssel (csökken a szint)?
A fogyasztás tényleg gáz, azt hinné az ember hogy 2,5-3 liter, de jóval többet eszik. Főleg akkor ha terhelve van (nagy szél, 2 személy, emelkedő, sportosabb üzem).
Ha azt nézed hogy egy 2T meg 6 litert eszik, akkor még mindig jók vagyunk.
Vigyázzatok magatokra! |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2011.03.23 19:01 |
|
|
Tettem be egy tartalék pipát, valószinű ki is cserélem.
A benzin szint mérő az valós dolkokat mutat, tettem bele ujat és 100km után a pirosnál van, belenézek a tankba és látom a benzint.
Egyébként mostmár én is azzal járok dolgozni.
Vigyázzni kell,
Vigyázz te is.
A hűtőre majd Viva válaszolja mert én nem tudok.
|
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2011.03.28 08:33 |
|
|
Szia Verpe!
Ha jó a hűtősapkád, értem ezalatt, hogy a középső szelep nem szorul, a fagyállót az utolsó cseppig kiszívja. Ha az ülék leragad nem. A piros led jól figyelmeztet a felforrásra, rendszerint időben. Nekem már legalább 5-ször kigyulladt, a motornak mégsincs semmi baja. Csak nincs szem elött a led, sűrűn le kell nézni.
Viva |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2011.03.28 12:32 |
|
|
Igen, én is erre a piros LED-re gondoltam még.
Köszi.
A ventillátor szokott bekapcsolni nagy ritkán.
Mikor vettem a mocit, szinte tele volt a kiegyenlítő. Le szívtam belőle hogy a maximumon legyen, így ha megdöntöm egy kicsit jobbra látom hogy van még benne.
Nektek mennyi a végsebesség?
Az enyém 70km/h felett nem nagyon szeret menni, addig dinamikusan gyorsul, utána már csak szenved, meg zabálja az üzemanyagot (légszűrő új, a dob gyári, 7000km az órában).
Sajna országútra ez nagyon kevés. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2011.03.28 17:11 |
|
|
Szia!
Igen 70-75-ig dinamikus, mert a variátor kb itt éri el a végáttételt. 100-105 a vége, de azt nem imádja a gép. 80 fölött csak ritkán megyek, ha a forgalom belehajt általában reggel az M3 bevezetőn.
Az enyém 7 éves, 28 ekm-es, a kipufogó bele szétesett, zörög, de még jó.
Viva |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2011.04.01 19:33 |
|
|
Sziasztok
Nekem a ventillátor 6Km után már bekapcsol ezt onnan tudom mert annyira lakom a munkahelyemtől és mire haza érek akkor kapcsol be.
A tartályban nekem is jó volt a jel csak amikor levettük a hűtősapkát akkor derült ki, hogy a cső üres.
Nekem 85 a vége, keveslem és a 4,2l megeszi ezt viszont sokallom.
Fojtás az van ebbe a szerkezetbe?
|
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2011.04.01 19:51 |
|
|
Szia.
Fojtás az van bőven, mint minden euro normás motorban.
Katalizátor a kipufogó könyökben valahol, a dob is fojtott, gázvisszavezetés nem tudom hogy van-e a karbiba (ez is gyakori).
A levegőszűrő nem tudom mennyire jelent fojtást a motornak.
Kíváncsi lennék, ha kiveszem a fojtásokat úgy a moci mennyit enne.
De szerintem azért eszik ennyit, mert a gázcsere meg van fogva.
Vagy a szívó oldalon, vagy a kipufogó oldalon, vagy mindkét helyen nyitni kéne.
Ennél nem hiszem hogy többet enne a moci valaha is.
Én ennyit tudtam hozzátenni ehhez a témához. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2011.04.03 19:44 |
|
|
Sziasztok
Nem csak az a kérdés, hogy mennyit enne de az is, hogy mennyit menne.
Azért majd utánna járok egy pár dolognak, beszéltem is egy sráccal aki motorokat szerel majd valamikor kinézek hozzá. nagyon kíváncsi leszek vajon lehet e valami normális dolgot tenni vele.
A héten nem nagyon lesz időm de remélem a jövőhéten igen. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2011.04.03 22:09 |
|
|
A kézikönyvében 85 km/h szerepel mint végsebesség, amit tud is.
Én tegnap meghajtottam pár km-en és a 100-at kihoztam belőle, talán még ment volna tovább is, de nem akartam kínozni.
Ez úgy jött ki hogy nem volt szembeszél, 1 utas (én, 70kg), behasalva az órához.
Ja, és kapott egy friss olajat is, ezt már korábban megtehettem volna, mert elég sötét volt már az olaj.
A kézikönyv 3000km-t ír csereperiódusnak.
Ezen csodálkozom is, mivel se kuplung, se váltó nincs a motorban.
Nem egy nagy tragédia, mivel 1 liter olaj elég bele.
Az olajleeresztő csavart is kitekertem, de onnan már nem fojt semmi, az olajszűrő megtekintése után. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2011.04.08 07:46 |
|
|
Nálam annyi minden volt rossz rajta, nem csodálkoznék ha valami a karburátoron is össze lenne keverve, bár akkor talán nem is menne.
Amikor megvettem a levegőszűtö szívócsonkja mellé volt téve a karburátoron, akkor jobban is ment és kevesebbet is evett, de piszkos levegőt szívott.
Mitt értesz azon, hogy a gázcsere meg van fogva?
A hajtómű leeresztő csavarját nem találom, biztosan ott van de én nem találom.
Valami csőcsonk van de annak nincs hatlap feje, hogy kulcsal meglehessen lazítani.
|
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2011.04.08 08:34 |
|
|
Szervusztok!
Miért várjátok egy papíron 10 LE-s géptől, hogy 100 fölött hasítson? A motorban nincs folytás, (miért lenne, nem éri el a 11 kW A1 kategóriahatárt,) maximum a katalizátor fogja egy kicsit. A fogyasztásról pedig azt tudom mondani, hogy az ugyanilyen eredeti Honda blokkal szerelt NES 125 tartósteszt során 3,3 l/100 km fogyasztást produkált. Az én 3,5-ösöm ennek tükrében nem is sok, különösen a 105 kg-omat, és a pesti használatot figyelembevéve. (Az új injektorosak már kevesebbet fogyasztanak, kb. 3l/100km!)
Apa, szerinem a tieden erős barkácsolás folyt. Valószínű direktszűrőt használt, (vagy azt sem!) és ahhoz nagyobb főfúvókát rakott be. Ezért nagy a fogyasztás a gyári szűrőházzal. Valószinű, újra kell karburálni. Adatokat nem tudok mondani, ugyanis az én porlasztóm érintetlen, még csak tisztítani sem volt indokolt!
Én ezt a motort a néhai MZ TS 125-ösömmel tudom összehasonlítani. Az is 10,5 LE-s volt, végsebessége 95-100 km/h, fogyasztása 3,3-3,5 l/100 km. Csodák nincsenek, amit a 4 ütem hoz, azt a variátor elviszi. Ha kisebb fogyasztás a cél, akkor ott a 6,5 LE-s Innova, 80 km/h végsebességgel.
Viva |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2011.04.10 20:27 |
|
|
Sziasztok
Viva nem várom el, hogy száz fölött hasítson de az enyém megsem közelíti a százat.
Én egyébként a nyolvannal jól meg vagyok legfeljeb ha előttem megy valaki hetvennel akkor lenne jó a kilenven vagy a száz csak amig megelőzöm egyébként a nyolcvan.
Ma szétszedtem a karburátort 97,5 főfuvóka van benne nem tudom ez mire jó vagy rossz.
Felvetődött a szivató labilis viselkedése de ezt nagyon nehéz kiszűrni. a 3,5l fogyasztással én is megelégednék.
Ennek a működése úgy van, hogy amikor rajta van a gyujtás akkor melegszik és lezárja a benzin útját a kúpos tű?
Verpe nálad esetleg a fulladás oka lehet a membrán.
Apa |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2011.04.11 09:47 |
|
|
Nekem csak addig csinálja a fulladást, amíg hideg a motor, és a környezet is (párás, hűvös idő, jól áthült, párásodott alkatrészek).
Ilyenkor érzékenyebb a gázadásra.
Volt olyan hogy kint állt egy éjszakát a szabadban, reggel beindult, de mint egy 2 ütemű elkezdett fulladni alapjáratról gázra, még lassan húzva is. Dúrrogott, csattogott, füstölt, nem volt ereje. Aztán később újra indítottam és szerencsére megjavult. Ebben az esetben viszont teljesen használhatatlanná válik, nem lehet elindulni se vele.
Amúgy bármelyik kínai motornak húzol egy nagyon gyors, hirtelen gázt, mindegyik fullad alapból.
Aki ért hozzá, vagy szerencsésen állította be, ott lehet hogy nem jelentkezik ez a dolog.
Ez valamilyen beállítási gubanc lehet, esetleg megmunkálási, konstrukciós hiba.
Amúgy nekem egyetlen egy bajom van a Vivával, az pedig a futómű.
Hihetetlen rossz!
Még az is rátesz egy lapáttal, hogy robogós a rugóút, de szerintem egy olasz, vagy japán sokkal finomabban működik.
Ezek a kínai futóművek nem csillapítanak semmit, csak rugóznak. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2011.04.12 07:31 |
|
|
Szevasztok!
Az automata szivatót -ha jól emlékszem- a CDI működteti. Nekem az precízen működik, ezért nem is néztem még rá. A főfúvóka méretről nem tudok mit mondani, szervízkönyvet csak az injektorosét tudtam letölteni. A hagyományos, gyertyaszin alapján végzett karburálás lehet a megoldás, csak enyire beburkolt gépnél rendkívül macerás.
Nekem a teleszkópokkal semmi bajom. A 200-as Scarabeós haver tőlem irigyli a csillapítást. (neki rendszeresen elereszti az olajat.) Az első villák olajszintje (SH 125 gépkönyv szerint) 106 mm, töltési menyisége 100 +/- 1 cm3. A csillapítás erősségét a betöltött olaj sűrűségével tudod szabályozni. Úgy tudom 3 féle viszkozitás kapható. Az első motorjaimban (Jawa 50 Ideal, T-1 Pannónia) nem volt elöl csillapítótag, ezért én tudom azt, mi az ha nincs. Ezek azokhoz képest menyország! Azokkal rázós úton csak úszkált az ember.
Viva |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
Happypapa
Hozzászólások: 4
Lakóhely: 1188, Budapest
Regisztrált: 03.04.11 |
Elküldve: 2011.04.15 07:06 |
|
|
Sziasztok !
Érdeklődnék tudja-e valaki, hogy KEEWAY VIVA 125 4T, első telójába mennyi olaj kell ha leakarom cserélni ? |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2011.04.15 10:37 |
|
|
Én hozzá nem nyúlnék, szétszedni ott mindent, meg utána összerakni.
Nem jól rugózik, vagy sérült, vagy miért akarod az olajat cserélni benne?
Ha nem felejtem el megnézem a kézikönyvét ír-e valamit erről.
Nincs ilyen infó a kézikönyvben
Szerkesztette: verpe - 2011.04.15 19:20 |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2011.04.16 13:41 |
|
|
Szevasztok!
A Honda SH 125 a Viva alaptípusa. Ezért írtam a 100 +/- 1 cm3 olajmenyiséget a telókra. A szárakat általában nem kell szétszedni olajcseréhez. Alulról le lehet engedni, felülről feltölteni.
Én sem cseréltem még ebben, nem indokolja semmi. A robogókat jó utakra tervezték, egy 85 mm-es rugóúton nem lehet csodákat művelni! (MZ TS 125=160 mm!) A gumi pedig szépen, szabályosan kopik.
Viva |
|
Szerző |
RE: olajcsere |
Happypapa
Hozzászólások: 4
Lakóhely: 1188, Budapest
Regisztrált: 03.04.11 |
Elküldve: 2011.04.27 08:52 |
|
|
Köszönöm a választ! Bocsánat hogy csak most írok , de sajna kórházban voltam eddig. Az olajat sajna a súlyom miatt kell lecserélni, elfáradt! Sajna "ideges" lett az eleje és sűrűn lekoppan. A régebben írt hűtő problémára i meglett a megoldás! Sajnos a termosztátom kipurcant, most kiheréltem, hogy megtudjam biztos ez a hunyó. De Úgy nézz ki, vehetek egyet, mert azóta mentem 300 kilométert és nem hisztizik! |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
papamaci
Örökös tag
Hozzászólások: 518
Lakóhely: GYÁL
Regisztrált: 09.04.07 |
Elküldve: 2011.04.27 16:56 |
|
|
Sziasztok!
Ki tudna segiteni? Honda cm 125 ös mocihoz keresek magyarnyelvü szerelési utmutatót. Elöre is köszi, |
|