Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2009.11.24 12:47
Szia!
A levegő hajlamos a tankban megszorulni, így nem mindig töltöd csurig. (Ha megrázod a mocit, lejjebb megy a benzinszint, és tovább lehet tölteni.) A fogyasztás egyébként is nő, mivel a szivató keményen dolgozik, nekem indítás után, már-már kicsit belekap a röpsúly a kuplungházba.
Teleszkóp állításhoz a kerékpárokhoz való "körmöskulcs" kiváló.
A kipufogó forró. A guminak ha jól meghajtod erős szaga van. Időnként cserélni kell, (mármint a gumit) a hurrikáné is jó rá.
A levegőszűrő nagyon rossz helyen, bent az ülés alatt, a motor felett van. Ki kell venni az aksit. Az ülést az alatta levő fekete műanyag tartóval eggyütt le kell szerelni. (Itt vigyázz! Az ülészár csavarjait csak lazítsd meg, mert ha kicsavarod teljesen, akkor a túloldalról az anyák beesnek a blokkba valahova. Levenni bedig csak a tanksapka levétele után lehet.) Azután le kell venni a szívócsonkot a porlasztóról, a szuszogócsövet a légszűrőházról, és akkor már csak 2 szinte hozzáférhetetlen csavar tartja a légszűrőházat. Ha ezeket kicsavartad, akkor egy kis ügyeskedéssel ki tudod a légszűrőházat a benzin- és elektromos vezetékek közt cselezni. Visszaszerelni ugyanilyen macera. Ne láss neki új légszűrőbetét nélkül! Ha nem is kell cserélni, de legyen, mert különben nem lesz lekierőd összerakni a régi szűrővel, amíg nincs új!
A gumijaim már rég nem gyáriak. Az elsőt -kormányszitálásra hivatkozva- sikerült lecseréltetnem gariban, ott egy Haydenau van, a hátsó 22 ekm után elkopott, oda egy pirellit vettem.
Az olajból nem csinálok különösebben gondot, 4T robogóhoz való MOL-t nyomok bele. A 10W-sek általában rész-szintetikusok. Kisebb első szám nem kell, (nem járok minuszokban) nagyobb második pedig a vízhűtés miatt felesleges. (Sőt egyes tanulmányok szerint káros, mert az üzemi hőfokon kevésbé folyós mint amire tervezték a blokkot.
Szia.
Köszi a tippeket, szerintem még nem volt cserélve a légszűrő.
A kipufogónál cserélni kell valami gumit ha jól értem, és mi lenne az vagy hol van?
A körmöskulcsos módszert megpróbálom majd.
Olajat 3000km-enként cserélsz?
verpe hozzácsatolta az alábbi képet:
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2009.12.03 13:28
Szia!
A kipufogónál a tartóbilincsek alatt van egy-egy gumicsík. Az amíg új, addig büdösödik, ha öreg, akkor töredezik. Ha nagyon meghajtod, akkor a variátorházból is jöhet gumiszag, ami a szíj kopásából adódik. Olajat én évente egyszer, tavasszal cserélek, ha 3000-et, ha kicsit több, akkor több. Nem is néztem, hogy a kezelési enyit ír! A szervizes 5000-et mondott annak idején, mikor még nem adta vissza az ipart. Most nézem épp, hogy elvileg alu blokkoshoz való hűtőfolyadék kellene a gépbe a leírás szerint, pedig ránézésre nem az. Én meg desztvízzel járok vele.
Én még mindig napi szinten használom. A hétvégén bonthatom le megint, mert valahol szivárog a hűtővíz. Valószinű a cserélt termosztátnál kell utánhúzni, vagy az idomcső ájult el.
Viva
Szia.
Volt szerencsém esőben motorozni pár napja.
A fékek elég rendesen begyengülnek ilyenkor!
Valamint a plexin keresztül alig lehet kilátni esőben, és éjszaka amikor szembe reflektoroznak az autók.
Sajna a plexinek ez egy nagyon nagy hátránya.
A moci jó, 3 hónap alatt 900km-t mentem vele.
Kicsit forgatni kell ha nem hideg a blokk, hogy beinduljon.
Hűvösebb időben távirányítóval elsőre indul.
A fogyasztás pedig nagyon közelít a 4 liter felé.
Az indexem vacakol még, 80%-ban folyamatosan világít és nem villog.
A tapadás szerintem jó, csak figyelni kell rá (pl. terhelni az első kereket fékezésnél).
Mikor hideg a rendszer, elég darabosan működik, de később már lehet húzni a gázt.
Hosszabb távon nekem nem kényelmes, megfájdul a hátam. Ez kb. 20km után jön. Ha sok a kanyar akkor, lehet mocorogni az ülésben így többet is el lehet viselni vele.
Összességében tetszik a dolog, de később lehet visszatérek az endurókhoz! Ott több a kaland, és a futómű is lágyabb.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2009.12.11 09:16
Szia!
Na tegnap elkezdett folyni a gépem. Sunyi kis hiba volt, mert melegen folyt, de ha leálltam, pont a forró kipufogóra csöppent, és elpárolgott. Így nem volt folt alatta. Csak egy kis mértékadó szerelési idő: 3 óra alatt az alábbiakat csináltam meg:
- Vízrendszer lebontása a termosztátról, termosztátház lebontása, tisztítás, tömítéscsere, összeszerelés, feltöltés.
- Gyertyacsere.
- Légszűrőbetét csere.
- Variátorszíj csere.
Midez egy normális motornál max. 1 óra. Itt a bontásokkal, összerakással enyi, de úgy, hogy már vakon rakom ki- be a csavarokat. Neked is tudom ajánlani, vegyél egy marok (talán 2,7X8-as) lemezcsavart, egy marok hozzávaló lemezanyával, és akkor nincs káromkodás, ha beesik a géptérbe egy darab.
Én az olyan plexit nem szeretem, amin keresztül kell nézni. A jó méret a szemsík alatt végetér, de a levegőt átdobja az ember fején. Így a vízcseppekkel sincs gond, csak a sisakplexin.
Az indexautomatát az első, krómszinű műanyag takaró alatt találod. (Kis kerek fekete automata, gumiperselyben. Én széthúztam, az alkatrészeket megmozgattam benne, és azóta jó. Néha nyáron nem működik. Ha nem használ, bármely 12V, 10W-os égőhöz való megszakítórelé jó bele. Én a Táborinál Újpesten vettem egyet 1200Ft-ért, de nem tettem be, mert meg tudtam így csinálni. (A rögzítése nem lett volna jó, mert a szaggatórelé szögletes, a gyári gumiágy pedig kerek.)
Én az ülést kicsit megbuheráltam, (http://www.bikepics.com/pictures/524392/) így a fenekem némi támaszt kap, egy 100 km-ig semmi probléma, tovább nem nagyon próláltam. Nekem a hátsó ülés is egy plusz 8cm-es keményhab rátétet kapott, a támasz pedig csak egyszerüen a gyári ülésre van külön műbőrburkolattal tűzve, illetve a krómdíszek alá csavarozva.
Nekem is ez az első, és valószinűleg utolsó variátoros gépem. Bár egy jobban szerelhető 125-250 es gép még szóbajöhet. És ennek is van -szerintem még kb. 4-6 jó éve. Út szélén még nem hagyott. Törött variátortárcsával is hazahozott. Megszoktuk egymást.
Én Hétfőn (12.07.) leraktam a motort, mert reggel elég nehezen akart beindulni. 6., 7. nekifutásra indult be.
Az akksit kivettem, feltöltöttem (12,9V).
Havonta 1szer majd beindítom 5-10percre hogy ne álljon be a rendszer.
Ilyen hidegbe nem sok kedvem van szerelgetni.
Apropó, még a nyáron a Cora parkolóban vadultam, mikor munkaszüneti napok voltak (I love Cora).
És sikerült olyan mélyre dönteni a motort a kanyarba, hogy mindkét oldalon leért valami
Tehát nyugodt szívvel mondhatom, ha jó az aszfalt nem fog kicsúszni alólad a moci.
Bal oldalt az oldaltámasz, és jobb oldalon a kipufogó (talán) ami leér.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2010.04.02 09:34
Szevasztok!
Ha valaki idetéved további információ:
Az Outlook variátorszíj nem igazán vált be, mivel egy év, és 5000 km után erősen megnyúlt, kopott áppapotban volt. Viszont a http://www.metal-modul.hu/ webáruházban találtam 22X900-as bandót 5000Ft-ért! Még nem vettem, mert volt mégegy outlookos kínaim, de majd beszámolók róla az esetleg idetévedő, de nem "fecsegő" márkatársaknak.
Érdekességként: a Keeway Kft levette a Viva alkatrészkatalógusát. Lehet, hogy nemsoká alkatrész nélkül maradunk?
Nálam minden OK, 4500km.
Nem tudom, hogy hozzányúljak-e, mert félek hogy rosszabb lesz utána.
Levegőszűrő tisztításra, esetleg cserére gondoltam (néha járok földes úton).
Az alkatrész katalógus ismét elérhető, és az exceed-hez is.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2010.04.12 07:27
Szia Verpe!
A fogyasztás számításánál vedd figyelenbe, hogy nem lehet soha egyformán betankolni. 1-2 deci is sokat számít, ha csak egy tankolásból számolsz. 4 liter fölé még nekem soha sem sikerült srófolnom. A légszűrő tisztítással, cserével pedig jó lesz ha megbarátkozol, mert én a negyediket tettem bele 25 ekm-nél, és egyik sem volt csak kicsit koszos mikor kivettem. Ez pedig azt jelenti, hatezrenként cserélnem kellett, igaz én mindig a szép, "tiszta levegőjű" Demszkygrádban hajtom. (Milyen lehet a tüdőm? Az még nem volt cserélve!)
Vigyázz magadra, és -ha rám hallgatsz- kerüld az autópályát, mert ez a gép nem odavaló. (A sebessége azonos a kamionokéval, és azok unalomüzésként szétszivatnak!)
Viva
Szia Viva.
Köszi a tippeket. Jó lenne ha országúton nem 70-nel kéne cammogni vele, de ez ilyen.
Ma megjött a levegőszűrő: 2400Ft.
Már csak be kéne építeni.
Videód nincs róla, vagy leírásod, szét kell bombázni az egész hátulját?
Ha már szétszedem csináljak még mást is (pl. karbi tisztítás, gyertyacsere)?
Ha kint áll az udvaron, és 5fok alatt van a hőmérséklet, akkor nehezen akar indulni, de ha már beindul akkor a szivató is bekapcsol.
Hasonló előfordul már meleg blokknál is, hogy hiába önindítózok, gázadás nélkül nem indul be.
Mi lehet a hiba (gyertya vagy koszos karbi vagy más)?
Még egy jelenség, amíg 'hideg a blokk', kb 10 perc, addig előfordul olyan hogy ha GYORSAN adok gázt lefullad, de ha lassan akkor nem.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2010.05.05 09:30
Szia Verpe!
A légszűrő csere nem egyszerű dolog, de nagyjából összefoglalom.
(Csak ha rendkívül nyugodt vagy, akkor kezdj hozzá!)
- Ülés alatt akku fedelet, akkut kiszereled.
- A fekete műanyag idomot, ami az ülést is tartja kicsavarozod. A zár melletti 2 db csavart csak meg kell lazítani, különben az anya beesik valahova. Tanksapkát ne felejtsd el levenni.)
- Az ülést és a fekete fedelet leemeled, és félig levéve a zárat lecsavarozod.
- Így már -ha nem is egyszerűen- de a porlasztóról a gégecsövet levéve, illetve alulról a rögzítőcsavarokat kicsavarva a légszűrőház a bowdenek közt kiemelhető. Lehet, hogy a porlasztót is le kell oldani a szívócsonkról és a félretenni.
Összeszerelésnél az alábbiakra figyelj (avagy a szívásaim jegyzéke):
- Zárat ne felejtsd el visszaszerelni, és ellenőrizd a működését, mielött az ülést és a tartót vis****akod, mert előfordulhat, hogy a készreszerelés után derül ki, hogy nem tudod az ülést lezárni.
- Akku vezetékeit vezesd ki, mielött a takarót felteszed, mert egyébként kezdheted elölről.
Ha már ott jársz, tényleg érdemes a gyertyára egy pillantást vetned, (csak a gyári gyertyakulcs jó hozzá, mert a járatos méretek közt van) mert onnan jól szerelhető, ellentétben a kisablakkal.
A porlasztóhoz is hozzáférsz, egy bilincs tartja, és ha amit mondtál azt produkálja, valószinű, hogy a gyorsítószivattyúd eldugult. Nekem még nem kellett átfúvatnom sem, úgy jár ahogy kell.
Benzincsövet nézd meg, mert abból már többünknek volt gondja, fentebb már írtam is, és egy százasból cserélhető.
Beburkolás elött célszerű az akkumulátor bekötésével kipróbálni a vasat, nehogy újra vetkőztetni kelljen.
Sok türelmet a szereléshez.
Én a vízpumpával szívtam sokat, (Harmadik nekifutásra lett cseppmentes) ha valaki ilyen cipőben jár írjon, segítek mire figyeljen.
Ja és vizsgán a fékcsöveimbe kötöttek bele, azokat kellett cserélnem.
Szia Viva!
Köszi a segítséget, remélem menni fog.
Én az akksi fedelét leszereltem, és a helyére befér az EÜ csomag, így több hely marad a 'csomagtartóban'.
Nekem az első fékcső repedezett az egyik íven, ráhúztam a rögzítő gumi hengert így nem látszik (nem tudom vizsgán mennyire piszkálják meg hogy látszódjon).
A Honda NES-hez vagy a Flipper és Why-hoz áll közelebb ez a típus?
De szerintem egyikkel se kompatibilis egyik alkatrész sem (Kínai cuccok ilyenek-hasonlít, de nem egyezik a méret).
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2010.05.11 12:14
Szia!
A gép leginkább az SH 125-re hajaz. A NES is ugyanaz, csak a végáttétel a kicsi kerekek miatt más. A blokkja teljesen az, a kaszni pedig a Flipper, Why testvérek módosulata.
A fékcsövekkel kifogtam egy fiatal, talán kissé kekec emberkét, de 10 eFt és 2 óra alatt lecseréltem őket. Mondjuk bele lehetett kötni, de nem feltétlen.
Ha érdekel szert tettem SH 125 i szervízkönyvre, (PDF 9M amiben ugyan a fele az injektor és az elektronika tesztelése, szerelése, de a blokk része azonos. Kivéve a légszűrőt, mert azt már azon kihozták a variátorházra.
Sziasztok.
Laci vagyok és én is szert tettem egy ilyen motorra.
Természetesen minden érdekel ezzel kapcsolatban, de egy gépkönyv nagyon jól jönne mert azt nem kaptam hozzá.
Viva ha még megvan akkor megköszönöm.
jakusl5@freemail.hu
Természetesen az SH125 szervízkönyv is jöhet.
A benzin szint mérő nem megy valami ötlet, az úszó hogyan van rögzítve?
Előre is köszönöm a reakciót.
Hozzászólások: 136 Lakóhely: Budapest Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2010.08.01 21:30
Szia Kati!
Köszi a jókivánságot! Fel fogunk maradéktalanul épülni, már Magyarországon vagyunk, és már fájdalommentesen kapok levegőt.
(Ez az élet ára!)
Ritkán jutok nethez, ezért reagálok csak most.
Sziasztok.
Tudnátok nekem mondani egy gyertya típusszámot, hogy milyet rakjak a Vivába?
A levegőszűrőt kicseréltem és az egyik benzincsövet is, de mást nem.
Még mindig nehezen indul.
Érdekes hogy fullra töltött akksival könnyebben indul, de lehet ez csak véletlen.