Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2010.10.14 18:49 |
|
|
|
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2010.10.14 19:22 |
|
|
Sziasztok
A télen én is lecserélem az olajat mind a két helyen és hát meg akarom nézni milyen a variátorszíj, majd meglátom.
Az aksit télire nem kell ki venni és meleg helyen tartani?
Az enyémbe most vett újat a régi tulaj mert nem akart indulni se.
Ezt a hilti szalagos dolgot meg írhatnád bővebben esetleg rajzzal is illusztrálhatnád.
Egyébként örülök ,hogy megszólaltál. Neked lehet, hogy unalmas is de még minket lázba hoznak ezek a problémák.
Nekem vagy harminc éve nem volt rendszámos motorom, eddig babettával nyomtam amihez képest ez nagy előre lépés. Szívem szerint egy burgmant vettem volna mondjuk 250-est de az a francos anyagiak.
Egyébként a mi kis falunkban ezt is megcsodálják.
Mostmár értitek miért is ez a buzgalom.
|
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2010.10.15 13:09 |
|
|
Hol kell 2 helyen olajat cserélni?
Azt hittem csak 1 van. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2010.10.17 15:52 |
|
|
Van egyszer a motor olaj és van a hajtómű olaj. Még nem boncoltam szét de úgy tudom az ellenkező oldalon van mint ahova a motor olajat kell tenni.
Tegnap volt először, hogy nem indult a motor az akkumulátor le merült úgy látom ez mindenütt probléma. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2010.10.18 09:20 |
|
|
Szia!
Hajtóműolajat a hátsó keréknél tudod leengedni, (alsó talán M6-os csavar) és kicsit följebb a másik, szintellenőrző csavarlyukon tudod feltölteni. Vékony csővel, vagy injekciós fecskendővel készülj. 1,8 dl fér bele. Az akksit ápolgasd, töltögesd a télen, mert ezek a zselés vackok igen érzékenyek.
A variátort ha nincs vele különösebb gondod nem kell piszkálni. 18 000km a szíj csereperiódusa, szervízkönyv szerint a mérettűrése 21,5 mm szélességig. Ha bontod, az első tárcsában a görgőket is célszerű cserélni. Méreteket már itt előbb leírtam.
A hilti szalag pedig így http://www.villany-szer.hu/catalog/75 néz ki, a letört fül helyett veszel egy darabot, és az egyik oldalon popszegeled, a túloldalon a bonthatóság miatt csavarozod. Ha repedést javítasz, ott is popszeg. Sajnos már öregednek a műanyagok, és Szentendrén is valószinüleg öreg darabok vannak, mert félév után az új is töredezik.
Viva
Szerkesztette: Viva - 2010.10.18 09:33 |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2010.10.18 20:18 |
|
|
Üdv!
Ezek igen hasznos infók voltak.
A hajtómű olajat is olyan sűrűn kell cserélni mint a motorolajat?
Illetve a hajtómű olaj az milyen fajtájú kell hogy legyen? |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2010.10.19 20:06 |
|
|
Köszönöm az infót,valószínű tudom majd használni.
Megmértük a töltést és sajnos nincs egyáltalán.
Ezeken van generátor külön mint a kocsikon vagy a főtengelynél van mint a simsonnál?
A variátorra csak ránéznék ha minden jó akkor mehet tovább.
Viva te igen tapasztalt és talán műszaki gondolkodású vagy mert olyan szakszerűen írsz, hogy ihaj. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2010.10.20 07:46 |
|
|
Én úgy tudom, hogy a töltés elég spéci ezeken a robogókon.
Van rajtuk elektronika, ami miatt nem adja ki egyből a töltést, hanem egy bizonyos idő után és bizonyos fordulat felett.
De lehet rosszul hallottam. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2010.10.21 18:43 |
|
|
Hiába pörgettük az nem töltött.
Van egy barátom aki generátorokat javít majd azzal megoldjuk legalább is remélem.
Persze majd a télen.
Kíváncsi leszek rá. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2010.10.22 19:34 |
|
|
Majd írd meg a fejleményeket.
Nem értem hogy egy olyan motoron, amin nincs berugó, miért méretezik alul a generátort. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2010.10.24 18:20 |
|
|
Ok
Remélem sikerül valami okosat alkotni.
|
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2010.10.25 10:42 |
|
|
Szevasztok!
Nézzétk meg a www.keeway.hu-n a robbantott alkatrészkatalógust, és akkor a "generátor" világos lesz. A főtengelyen forog egy mágnes, és az indukál az állórészben, illetve a gyújtás jeladóban némi feszültséget. (Olyan Simsonos, de mégsem.) Mindez a karterban, az olajfürdőben történik, ezért bontogatása, ha nem szükséges kerülendő. (Majd megbontjátok, mikor a vízpumpa bekrepál!) Diódák a feszültségszabályzóba, vannak építve, amit a jobb hátsó kerékjáratban találtok a fekete műanyag alatt. Ott kell kezdeni a rámérést a blokkból jövő 3 (talán barna?) vezetékre, (3 fázis, vagyis bármely 2 közt azonos feszültségnek kell lenni. LEHÚZOTT FESSZABÁLYZÓVAL NE INDÍTSÁTOK BE, MERT MENETZÁRLATOT OKOZHAT A TÚLFESZ!!!!!) Újabban én is kínlódok a töltéssel, lehet, hogy ez vágta haza sorra az aksijaimat. Hosszú ideig van, aztán egyszer csak nem indít.
A berúgókar tényleg nagyon hiányzik!
Viva
Szerkesztette: Viva - 2010.10.25 10:44 |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2010.10.27 18:50 |
|
|
Sziasztok
Viva köszönöm a tájékoztatást ez a robbantott rajz eszembe nem jutott volna.
Persze a többi is hasznos információ. Az egészről elképzelésem se volt, tisztul a kép.
Plexiről tudtok valamit írni? Hogyan van felfogatva, lehet e valahol beszerezni és menyiért?
|
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2010.10.27 21:44 |
|
|
Üdv!
Az enyémen egy Piaggio plexi van, és tökéletesen felrakható.
Egyedül annyi hibája van hogy a lámpabúra nem annyira kerek mint a plexijé, ezért belekarcol, de a felfogatás az 100%.
Hűvös időben nagyon jó, és a szél ellen is nagyon hasznos, nyitott plexivel lehet motorozni.
Viszont éjszaka és esőben nagyon kellemetlen, és balesetveszélyes, mivel nem látsz ki mögüle.
Ha városba motorozol, akkor szerintem felesleges.
Vagy olyat keress ami felett kilátsz, ez ritkább darab, a legtöbb nagy méretű.
Ha eldöntötted hogy kell, akkor mérek neked, vagy csinálok fotókat. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2010.10.29 17:16 |
|
|
Szia verpe.
Jó lenne ha készítenél fotókat, kaptam az eladótól egy Kymcó plexit.
A rögzítést kellene megoldani, ráadásul rövid plexi.
Köszönöm előre is. |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
verpe
Hozzászólások: 153
Lakóhely: Hajdúsámson
Regisztrált: 02.11.06 |
Elküldve: 2010.10.29 17:46 |
|
|
A 2. oldalon van 1 fotó a gépről.
Amúgy 3 részből áll, mivel az alsó két pontot tartó elemek egyben vannak.
2 db található a 2 tükör alatt.
Az alsó 2 plexitartó, tulajdonképpen egybe van kötve, afféle kapaszkodóként, ezt a kormány aljára lehet felfogatni 2-2 csavarral.
|
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2010.10.30 18:30 |
|
|
Köszönöm a képeket lassan kezdem érteni, majd körbe nézek hátha tudok valahol ilyen rögzítést szerezni. Ha nem akkor csinálok.
|
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2010.11.04 18:58 |
|
|
Sziasztok.
Megint egy probléma.
Be mentem egy szaküzletbe ahol szoktam vásárolni az alkatrészeket és mondom mérjük meg a fagyálló folyadékot hány fokos, a tartályból vettem az tiszta fagyálló volt, akkor akartunk venni mintát a töltő nyílásból és ott nem értük el a szintet.
Lehet, hogy nincs is benne elég folyadék, persze a kiegyenlítő tartálynál a jelen van a folyadék.
Most már nem nagyon akarom bolygatni csak mikor szét szedem és sorra veszek mindent, benzintank,töltés, hűtés,féknyereg,alapjárat, levegőszűrő, benzincső, olajak cseréje, kb ennyi.
Ez nem kevés.
Mi a véleményetek? |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
Viva
Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07 |
Elküldve: 2010.11.05 06:50 |
|
|
Szia!
A hűtősapkát mozgasd át, esetleg cseréld ki! A középső, kicsi szelep lehet leragadva, ami a motor lehülésekor a kiegyenlítőből a vizet beengedi a hűtőbe. Figyelj oda a vízhőfokra, nehogy megfőzd a motort mert nekem is így kezdődtek a vízfolyásos, forrásos problémáim. Ha rendben a sapka, teljesen ki kell szívnia a kiegyenlítőt.
Viva |
|
Szerző |
RE: VIVA 125 |
apa
Hozzászólások: 39
Lakóhely: Balassagyarmat
Regisztrált: 10.07.10 |
Elküldve: 2010.11.07 20:30 |
|
|
Köszönöm Viva, még nem tudom mikor járok a végére hiszen most már úgysem motorozok és a télen mindent szemügyre akarok venni és rendbe tenni én úgy szeretem ha rendben vannak a dolgaim.
Ezt a motort hivatalos kereskedő szervizelte, gondolni sem mertem volna, hogy ilyen farkasordító hibák vannak rajta.
Nekem ez a trehányság túl durva.
Örülök ennek a fórumnak és annak, hogy így megtudjuk beszélni a problémákat.
Még egyszer köszönöm a pozitív hozzáállást.
Sziasztok. |
|