Az első Keeway motoromat 2006.10.23-án vásároltam 19825 Km futásteljesítmény után. A motor 2003-ban került legyártásra (a forgalmi szerint), és 2003 október 10-én helyeződött forgalomban. Érdekes keveréke az első és a második kiadásnak, mert a blokk jobb oldaldeknijén a HONOR felírat látható. A paripa viszont alufenivel rendelkezik (bár lehet, hogy az első tulaj cserélte). A lámpa is kissebb, Mesemondó szerint a "jobbik". Nem emlékszem, hogy a porlasztó rendelkezne előmelegítővel. Az indexek a kissebbik fajtából valók (ez is a régebbi "design".
Harmadik tulajdonosa vagyok. Az első hétezer kilóméterrel adta el. A második tulajdnosa elmondása alapján egy kissebb borulás után átfényezte a motort gyöngyházfeketére (eredeti színe egyébként bordó volt). Látható a festésen kívül, hogy a tükör cserélve lett, szögletesre (szerintem az eredeti boruláskor megsérülhetett és erre lett pótolva). Más nyomot egyelőre nem találtunk, a borulást illetőleg. Előéletéről csak annyit tudok, hogy "nemrég" cserélve lett a lánc KNC-re.
A motorhoz megvételkor tartozott villatáska, valamint két oldaltatyó (kb 6-8 literes). Kaptam még bónuszba IGOL motorolajat (állítólag erre lett cserélve nemrég), illetve lánc sprayt.
A motorhoz két kulcsot, két távirányítót (a riasztó működtetéséhez és beindításhoz), törzskönyvet, forgalmi engedélyt kaptam. Sajnos az eredeti kézikönyve, valamint szervizfüztete sajnos nincs meg. Remélem a kézikönyv problémában egy klubtag majd segít (igaz Mese? smiley ).
Első guruláskor feltünt, hogy az üres megtalálása némi játékot igényel, mindenképpen megszokás szükségeltetik. Úgy tudom, hogy ez nem egyedi...
Utánfutóval hoztuk haza új otthonába, Debrecenbe.
A következő hibákat fedeztük fel vásárlás előtt és után:
No.1:
A gumik kopottak. A futásteljesítmény illetőleg magyarázható is, ráadásul az eredeti KENDA gumiabroncsok feszülnek a felniken. Mindenképpen márkásabbra szeretném cserélni (hiszen a motorosok élete elsősorban a két tenyérnyi gumin múlik).
No.2:
A hátsó lánckerék imitt-amott elég hegyes, ráadásul a szilentek is sajnos széfosták már magukat (bocsánat a szóhasználatért), sajnos emiatt lánckerék lifeg, lötyög. Mindenképpen új fogaskerék és szilentek. Gondolkozom a Yamaha közdarab megvalósításán is.
No.3:
Az egyik blokkhoz közeli üzemanyagvezeték eléggé elérett, repedezett. A üzemagyagvezeték 1-2 "bilincse" lötyög. Mindenképpen jóminőségű benzinálló csövekre cserélni, bilincsekkel együtt. Tervbe illik is egy direktszűrő beiktatása
No.4:
A "műszerfalon" a távolsági fény visszajelzőlámpája nem működik.
No.5:
A féklámpa lábfék használatára nem világít. Még nem foglalkoztam vele, de elképzelhető egy egyszerű kontakthiba, vagy kapcsoló beállítás, esetleg csere. A csere kemény 1000 Ft körüli összeg lenne.
Elsőre ennyi.
Tavaszig tervezem az előzőeken túl, olajat (természetesen szűrővel), fékolajat, fékcsöveket (fémre), gyertyákat, levegőszűrőt cserélni. Az akkumulátor is eredeti, szóval a gondos téli tárolás ellenére is elképzelhető, hogy cserére érik. A kunéros pontokon csavarok cseréje önzárósra.
2006.10.25
Szorgos és kitartó munkával megkötöttem a mocira a biztosítást. Mivel a munkahelyem által némi kedvezményre jogosulunk a Allianz-Hungária biztosítónál, és ezáltal próbáltam egy kis forintot megfogni (Newcommerként B0-ban 2000 Ft/negyed év). Meg kellett küzdenem, mert legalább 5 telefon és két nap kellett hozzá, de MEGVAN! Sikeresen vettem az első (legkönnyebsmiley akadályt!
Kérem véleményeteket, hogy ezen naplót bővítsem folyamatosan, avagy új fejezezetek nyissak a motorom javításának minden egyes mozzanatakor?
Dreamer
"Belülröl bomlasztok! Megvárom, mig körbeépítenek, aztán belüröl is tudom verni a falat...!!!"