CsaMoVáK - Csattogó Motoros Vándorok Klubja
 
Ma 2024. március 28. csütörtök, Gedeon napja van.
Holnap Auguszta napja lesz.
"Klubtag szeretnék lenni. Mit tegyek?"
Kattints -> IDE!
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Kérj újat itt.
Navigáció
Főoldal
Hírek
Cikkek
Fórum
KRESZ
ELADÓ cuccok
GyIK
Letöltések
Linkek
Kapcsolat
Keresés
Eseménynaptár
Szavazás
Nagy divat manapság az okostelefon és a mobilinternet. Használsz mobilnetet az okostelefonodon?

Persze, mobilnet előfizetésem is van

Igen, néha-néha, de csak előfizetés nélkül

Okostelefont használok, de nem netezek rajta

Nincs okostelefonom, de tervezek venni egyet

Nem okostelefont használok

A telefon nem internetezésre való

Nincs mobilom

Mi az az okostelefon?

Szavazáshoz be kell jelentkezni

Eredmények
Hozzászólások : 3
Archívum
Szótár
Fórumtéma megtekintése
CsaMoVáK - Csattogó Motoros Vándorok Klubja | Keeway motorok | Keeway chopperek
Oldal: 12 / 12 << < 9 10 11 12
Szerző RE: Superlight 125/150
KoxyT

Felhasználó avatara

CsaMoVáK Klubtag


Hozzászólások: 222
Lakóhely: Kecskemét
Regisztrált: 27.06.14
Elküldve: 2016.08.11 16:17
Szia ! Nívópálcának lenni kéne , különben nem látni az olajszintet . Vannak olyan motorok ahol kis ablak van , ott látszódik az olajszint . Cseréld le az olajat , abban meglátszódna ha ledarálta volna a pálcát . Üdv .
06 30 2467784 Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
corleone1933




Hozzászólások: 12
Lakóhely: Marcelháza, Szlovákia
Regisztrált: 31.07.16
Elküldve: 2016.08.15 16:40
Nekem kis ablak van rajta, de már két olajcserén túl vagyok de nem találtam semmit sem smiley Lehet az előző gazdának már kijöhetett az olajjal együtt?


Mert ahová mások mennek, mi már visszafelé jövünk...
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
KoxyT

Felhasználó avatara

CsaMoVáK Klubtag


Hozzászólások: 222
Lakóhely: Kecskemét
Regisztrált: 27.06.14
Elküldve: 2016.08.15 16:55
Szia ! Ha van ablak , nem kell nívópálca . Nem is volt hozzá . Üdv .
06 30 2467784 Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
corleone1933




Hozzászólások: 12
Lakóhely: Marcelháza, Szlovákia
Regisztrált: 31.07.16
Elküldve: 2016.08.16 20:38
Köszi! Megnyugodtam smiley


Mert ahová mások mennek, mi már visszafelé jövünk...
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
Jazzkedvelo




Hozzászólások: 23
Regisztrált: 14.04.14
Elküldve: 2016.08.27 22:49
[Szia!

Pár dologban reagálnék a hengerfej csere kapcsán, mert én átestem rajta.

Én is egy 125-öst vásároltam, és kicsit gyengének éreztem, így elkezdtem utánanézni, milyen tuning lehetőségek vannak. Az egyik a henger, hengerfej, dugó, szelepek komplett cseréje nagyobbra. Gyakorlatilag az egészet mindenestül ki kell cserélni, csak a lökőrudat szelephimbát és pár apróság maradhat.

Én Szentendrén vettem meg hozzá mindent, összeírtam, a listát a robbantott ábrák alapján, és bevásároltam. Pont szerencsém volt, mert a henger és a hengerfej le volt árazva, így kompletten kijöttem kb 35ezer forintból.

Emellett cseréltem a hátsó lánckereket is 36-osra, ha kel 39-est tudok ajándékba adni, mert elsőre azt akartam felahasználni a 4x helyett.

Mi lett a változás? Alapból nem sok, de mégis rengeteg! A végsebességem kb 5km/h-val nőtt a korábbi állapothoz képest - nem a lánckerék csere miatt, attól nem nőtt meg nekem semennyit, csak nem pörgött annyira azonos sebességnél. És ugyanazon a dombocskán (Pilisben lakom) ahol eddig max 60-tel tudtam felmenni, ott ez felkúszott 67-re, azaz ennyivel lett erősebb. Fogyasztásban kb 2-3 deci plusz lett de ez annak is köszönhető, hogy utazóban is magasabb sebességgel használom mint korábban.

Ami nagyon érzékelhető változás, hogy a nyomatékmaximuma lejjebb jött kb 800-1000 fordulattal, 6500 környékéről valahol 5500-ra, ez gyárilag is így van, ez gyári adat. A korábbi 150-eseknek máshol van a nyomatékcsúcsa, mint a mostani 125-ösöknek. Hozzátenném, a hengerben is van egy két plusz levegő és karter járat ezekben a modellekben! Ez érezhető is, nem kell annyira pörgetni, nem ráz szét mindent, sokkal kellemesebb vele utazni. Ehhez jön hozzá az áttétel módosítás, amit terveim szerint. majd még hátul lehet egy két foggal csökkentek.

Még pár gondolat. Mindenhol olvastam, hogy ezek mennek végsebességre 100-at is és simán van 90-es utazója. Vagy velem volt és van baj, de az enyém ezt nem érte el 125-ös verzióban sehogy sem. Nyélgázon jó ha elérte a 80-at, és az a valóságban 76, mert 4km/h-t csal a gyári órája, az utazója az óra szerinti 75 volt maximum

Gondoltam nálam csak lehet benne fojtás vagy ilyesmi, mert hogy 20km/h kisebb csúcssebességgel megy másokhoz képest, annak csak van oka. Azért is gyanakodtam, mert én 2000 km.-rel vettem, és lehet az első szerviznél kiszednek valamit. Eleinte karbi beállításra gyanakodtam, szétszed kipucol, többször beállít de eredmény változás nincs. sőt még próbáltam átfúvókázni is, hátha nyerek vele valamit, de nem igazán, visszakerült az eredeti fúvóka szett. Volt mellette egy olyan jelenség is, ha nagy nyélgázt húztam behörgött a motor, fulladt. Végig a karbiban kerestem az okát.

Aztán egyszercsak elgondolkodtam, mi van ha a levegőszűrőnél van valami trükk, ott fojtanak? Hát ezt meg is leltem. A légszűrőben bent a házban a légszűrő előtt volt egy lemez, amin csak két furat volt, ez lefojtotta a levegőáramlást teljesen. Ezt az egészet teljesen átalakítottam, és nyertem vele nem kicsit, plusz a fogyasztásom se nőtt. Ezt több helyen elmondtam, de nem tudott senki ilyen fojtásról. lehet évjárat függő, nem tudom. Vagy csak vicces kedvében volt a koreai szerelő :-)

Még egy rövid gondolat: itt korábban említve volt, hogy létezik 200-as szett is hozzá, nem csak 150-es. Csakhogy ott nem csak a henger/dugattyú átmérője változik meg, hanem a lökethossz is. Innentől meg macerássá válik a 200-as szett beszerelése (főtengely). 125-150 között az átmérő változik, afelett az átmérő+lökethossz. és ha valaki bele is vágna, itthon nem forgalmaznak hozzá alkatrészt.... A Keeway Superlightnek van 200cm3-s verziója, de nem itthon. Szóval kintről szerezhető be minden.

Anno eléggé körbejártam én erre jutottam.

De lehet másnak más véleménye / tapasztalata lesz.

Bocs, ha hosszúra sikerült!
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
corleone1933




Hozzászólások: 12
Lakóhely: Marcelháza, Szlovákia
Regisztrált: 31.07.16
Elküldve: 2016.08.31 15:51
Szia Jazzkedvelo!

Köszönöm szépen válaszodat, Nagyon hasznos dolgokat írtál! smiley
Ezt a fojtást én is megtaláltam azzal a különbséggel, hogy nekem 1el több furat van azon a lemezen ( egy kisebb a többihez képest ). Nekem 2008-as a gép, ezek szerint ezekbe raktak ilyet! De próbáltam kiszedni, igaz akkor még nem ismertem ezt a motort , így a levegőcsavaron sem állítottam utána ( nem tudtam hogy hol van rajta ) igy fulladozott nagyobb gáznál, hallottam, hogy rengeteg levegőt szív. Minél jobban húztam annál rosszabb lett. De igy hogy tudom hol kell megpróbálom kiszedni és utánállítani a levegőn! Vagy esetleg elmondanád, hogy mit alakítottál át rajta azt szivesen fogadom smiley

A végsebességről annyit, hogy még nem számoltam, hogy mekkora a fogaskerék elől és hátul, de nekem 6900 fordulaton meg 90-et! Elég sokszor utazunk ketten rajta igy egyelőre nem változtatok a fogaskerekeken, esetleg ha valamikor rákerül a 150-es henger akkor esetleg!

Nagyon gondolkodom a henger cseréjén, bár az eredetinek sincs baja, nagyon szép hangja van az egész motornak, de jól jönne egy kis plusz erő, főleg 2 ember alatt smiley Lehet a tél folyamán át lesz szerkesztve 150-esre!

Köszönöm még egyszer az infót, nagyon hasznos volt! smiley

Üdv!


Mert ahová mások mennek, mi már visszafelé jövünk...
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
corleone1933




Hozzászólások: 12
Lakóhely: Marcelháza, Szlovákia
Regisztrált: 31.07.16
Elküldve: 2016.08.31 15:53
Esetleg még annyit kérdeznék, hogy a kormány csapágy méreteit nem tudod, illetve nem e cseréltél már ilyet. Mert nemrég lettek cserélve a telószimeringek és egy kicsit lötyög az eleje még, bár utána lett húzva meg meg is lett zsírozva, de még mindig egy kicsit lötyög!

A választ előre is Köszi!

ÜDv!


Mert ahová mások mennek, mi már visszafelé jövünk...
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
KoxyT

Felhasználó avatara

CsaMoVáK Klubtag


Hozzászólások: 222
Lakóhely: Kecskemét
Regisztrált: 27.06.14
Elküldve: 2016.08.31 18:40
Sziasztok ! Én is köszönöm a beírásokat . A levegőszűrőnél volt egy műanyag lap a lyukat megnagyobbítottuk . A kormánycsapágynál / kiszaladtam megnézni / . Golyókosarasnak tűnik . A kónuszok ne legyenek bekagylósodva , kopva . Akkor én csak golyóval zsírba körberaknám . Jól lekontrázni és így erősebb . Sziasztok !
06 30 2467784 Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
Jazzkedvelo




Hozzászólások: 23
Regisztrált: 14.04.14
Elküldve: 2016.09.02 10:27
Üdv!

Megpróbálok sorba menni. Nálam a légszűrőben lévő lapon két kis furat volt. Elkezdtem utánanézni, hogy gyárilag milyen és akkor láttam a nagyobb furatokat. Átfúrtam és kész :-). Biztos lehetne játszani a furat méretével, de ezzel nem tököltem már annyit, úgy szemre csak :-)

Fordulatszám: Jelenleg kb 6100-as fordulatnál van óra szerinti 90-es tempónál. Ami sokkal kellemesebb. Én alapból 80-as tempóban használom, és akkor nagyon bejön a jóval alacsonyabb fordulat, nem ráz, stb, más fordulaton adódnak a jobb nyomatékviszonyok stb.

A hátsó lánckerék emlékeim szerint gyárilag 41-es de valami 4x az biztos. Általában mindenki arra jutott, hogy 36-ig érdemes lemenni, az alá már nem igazán, csak ha tuningolja valaki a motort, mert alatta a teljesítmény már kevés. Illetve kisebb lánckeréknél a lánc már tuti beleér szerintem a hátsó láncvillába is elől. Érezhetően így is indulásnál finomabban kell kuplungolni, de nem nagy gond senkinek sem.

Az első lánckerék méretére már nem emlékszem,talán mintha abból is beleférne egyel nagyobb, de ahhoz már kicsit faragni kell. Még annyira lánckerékkel kapcsolatban, hogy mást típust kell venni, és ki kell esztergálni, mert gyáriban nincs kisebb. A belső perem átmérője a keewaynél kicsit nagyobb, de a furatok stimmelnek. Van külön fogaskerék kereső, ajánlom olvass vissza a fórumon, nem nagy ügy az egész, sok hasznosat leírtak már ezzel kapcsolatban. én is másokból merítettem sokmindent. 1 mm-t kell belsőleg leesztergálni (talán 58mm-ről 60ra), már nem emlékszem.

Amit én még csináltam - magasabb és kicsit kormányt tettem be, kb 3-4 centivel magasabb (szintén mástól jött az ötlet. Döbbenetesen jobb lett a kiállása a motornak, és a gyári visszapillantó teljesen jól használható. Kicsit más pozícióban ülsz a motoron, így a gyári plexi hidegben sokat ér, mert elmegy a bukó felett a szél, van rendes szélvédelem is, akinek ez fontos (én leszereltem a plexit). Viszont volt vele szívás. Azzal hogy megemelem, sominden rövid lett. Nem lehetett az eredeti helyen átfűzni, feszültek a bovdenek, volt aminek más útvonal se volt jó mert túl rövid lett. De mivel annyival jobb volt az új helyzet és ezt akartam megtartani, csináltattam új bowdeneket - kuplung, gáz - amik 15 centivel hosszabbak, és így tökéletes lett minden.

Kormány csapágyra én nem tudok mit írni, nem volt még vele gondom, de ahogy látom előttem már reflektáltak rá. Az mondjuk meglep, hogy kosaras csapágy van benne, nem rendes csapágy.
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
Jazzkedvelo




Hozzászólások: 23
Regisztrált: 14.04.14
Elküldve: 2016.09.02 10:30
Gyorsan kíváncsiságból megnéztem a robbantott ábrát a kormánycsapágy kérdést, tényleg golyó van benne, méghozzá 6.35mm átmérőjű a rajz szerint.
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
corleone1933




Hozzászólások: 12
Lakóhely: Marcelháza, Szlovákia
Regisztrált: 31.07.16
Elküldve: 2016.09.03 00:45
Igen akkora, azt már én is néztem, csak a katalógus, nem ír méreteket a csészékre. Pedig úgy hallottam, hogy ebből is lehet más gyártótól bele venni, úgy mint a telószmeringeknél. De ha sikerül kiderítenem, igérem szólok. :-)


Mert ahová mások mennek, mi már visszafelé jövünk...
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
Jazzkedvelo




Hozzászólások: 23
Regisztrált: 14.04.14
Elküldve: 2016.10.14 13:02
Csak érdekességnek. éppen eljött az olajcsere. Eddig Motul 5100-as sorozatú olajat használtam, ami nem rossz, legalábbis azt mondják. Volt otthon a másik járműből Xado olajam, amire azt monndják van benne valamilyen fém kerámia regeneráló csodaszer, gondoltam kipróbálom ezt a Superlight-ban.

Azt kell mondjam, jó váltás volt. A motor halkabb lett, legalábbis én úgy hallom, (vagy csak ezt akarom hallani :-) ) Könnyebben pörög fel. Na csodákat nem kell várni, de úgy tűnik ezt az olajat jobban szereti a motor. Eddig kb 1000 Km.-t mentem vele, és azthiszem maradok ennél az olajnál. hacsak nem találok jobbat :-).
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
corleone1933




Hozzászólások: 12
Lakóhely: Marcelháza, Szlovákia
Regisztrált: 31.07.16
Elküldve: 2016.12.23 10:04
Üdv Mindenkinek És Kellemes Ünnepeket!!!
Mennyi biztosíték van a SL-on és mire szolgálnak? Mert az első fékre nem világit a féklámpa csak a hátsóra. Gyanítom hogy a mikrokapcsoló lesz az a fékkarba de hátha vmi más.


Mert ahová mások mennek, mi már visszafelé jövünk...
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
Jazzkedvelo




Hozzászólások: 23
Regisztrált: 14.04.14
Elküldve: 2016.12.28 10:05
Szintén kellemes Ünnepeket!

Ez sajna típushiba, kompletten kell a fékkarral cserélni, külön nem. nekem a 3. van bent, a mostaniak jobbak már talán, mint a régiek. A korábbi egy évet sem bírt...
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
gbandi




Hozzászólások: 2
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 28.05.19
Elküldve: 2019.06.06 17:57
Üdv Mindenkinek!
Bár elég régen volt bejegyzés a topikba de ha valaki lánckerék cserén gondolkodik egy kis segítség a hátsó lánckerék milyen fog számokkal kapható. 36-41 között lehet válogatni kinek melyik smiley
http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTR269/
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
KoxyT

Felhasználó avatara

CsaMoVáK Klubtag


Hozzászólások: 222
Lakóhely: Kecskemét
Regisztrált: 27.06.14
Elküldve: 2019.06.07 05:23
Szia ! Nekem a 36 -os volt a jó .
06 30 2467784 Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
gbandi




Hozzászólások: 2
Lakóhely: Tatabánya
Regisztrált: 28.05.19
Elküldve: 2019.06.09 10:18
Sziasztok!
Nekem sajnos 36 fog-as nem vált be ötödikbe semmi ereje nincs a motornak csak egyenes úton és lejtő tudom használni 5 fokozatot.
(130-gk vagyok) A levegőszűrőnél a folytatást én is megtaláltam nekem egy 2018 as injektoros modell van. A közeljövőben szándékozom kicserélni egy 39 vagy egy 38 fogás kerékre.
Szerkesztette: gbandi - 2019.06.09 10:19
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
Jano




Hozzászólások: 1
Regisztrált: 28.12.18
Elküldve: 2021.02.02 19:23
Sziasztok!
Itt valakinek volt 1 keeway superlight gépe, amit kicsit felspécizett és 1 indiánra hasonlított. Nem tudjátok esetleg ki volt az?
Privát üzenet küldése
Szerző RE: Superlight 125/150
Viva

Felhasználó avatara




Hozzászólások: 136
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 24.05.07
Elküldve: 2021.08.17 11:48
Szervusztok!

A QM 250-esemen a fékolajtartály az ablakánál "folyós" lett. Rövid körültekintés után, és mert az SL is Marauder-klón, egy régi típusra való komplett főfékhengert vettem.
A kérdésem az lenne, hogy jól látom, hogy az SL-en nincs az első féken féklámpa-kapcsoló?! Egyébként tökéletes, csak mikor a drótokat akartam átdugni, nem volt hova, és az alkatrészkatalógusban sem találtam. (A Cruseren sem.)

Viva
Privát üzenet küldése
Oldal: 12 / 12 << < 9 10 11 12
Ugrás a fórumra:
Pontos idő
Eseménynaptár
<< 2021 Szeptember >>
Ke Sz Cs Sz Va
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Nincs esemény

Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

KainJoci
2024.03.19 07:16
Köszönöm szépen!

kymco2
2024.03.18 17:12
Isten éltesse A Sándorokat, Józsefeket,!

KainJoci
2024.03.14 08:08
Szép napot!

Suti
2024.03.08 18:41
Köszönöm a nőnapi jókívánságokat! smiley

gitmiki
2024.03.08 17:04
Boldog Nőnapot kívánok Csamós csajszik !

Archívum
Rádió
Válaszd ki a rádiót a listából, és kattints az OK gombra

Copyright © CsaMoVáK